Próbáld ki kütyü nélkül!

Az adataikat, teljesítményüket megszállottan és folyamatosan mérő futók is mérőeszközök nélkül edzenek néha. Így könnyen visszatalálnak a természetes, belülről jövő tempójukhoz, futóritmusukhoz.

Az adataikat, teljesítményüket megszállottan és folyamatosan mérő futók is mérőeszközök nélkül edzenek néha. Így könnyen visszatalálnak a természetes, belülről jövő tempójukhoz, futóritmusukhoz.


Így megtanulod, milyen az, amikor mozgás közben beszélgetni is tudsz, és azt is, hogy bizonyos iramban milyen a légzésed. S bár motivációnkon nagyot dob egy jó futózene, annak kikapcsolásának is van előnye. Például magabiztosabb leszel ismeretlen környéken, vagy észreveszed, milyen szépek a természet zajai, állítják a szakemberek. Ráadásul, ha olyan versenyre készülsz, ahol ez amúgy se megengedett, akkor a nélkülözésére még tudományos ideológiát is találtál.

Jókor vágj bele! Könnyű futások, átmozgató edzések alkalmával, bizonyos időszakokban (sérülésből felépülés) érdemes ezt kipróbálni, alkalmazni. Ha nincs rajtad a nyomás, ha nem muszáj tudnod az eredményedet, tempódat, jobban tudod élvezni.

Emlékeztesd magad! Nem könnyű megvalósítani, hiszen automatikusan jönnek a mozdulatok: miután befűzted a cipődet, máris nyúlsz az órádhoz, a ipod-hoz és már kint is vagy az ajtón. Nevezz ki egy napot, mondjuk a keddet ’technikamentes’-nek és állítsd be a telefonod, hogy erre megelőzően figyelmeztessen.

Menj az idővel! Ha el se tudod képzelni, hogy valamilyen módon mégis csak mérni, ellenőrizni tud a tevékenységedet, vigyél magaddal egy analóg órát. Ezzel legalább a a futás végén látni fogod, hány percet mozogtál, mondja Reichmann.

Indísd újra a motivációt! Az ’unpluged’ futások a nézelődésről, rácsodálkozásokról, gondolatokról, érzésekről, a mindennapi stressztől való elvonatoztatásról szólnak. Akár még a mozgás megélésének egy új formáját is felfedezheted, vagy annak áldásos voltát, hogy nem vagy elérhető.

Olvasd el ezt is!
Trükkök a futópadon: ne unatkozz!

A futópados edzés elég monoton lehet, de mutatunk pár trükköt, amivel kicsit izgalmasabbá teheted.

Ki tartja jobban a tempót a maratonon?

Állítólag a nők 18,7 százalékkal jobban tartják magukat az egyenletes tempóhoz a maratonokon, mint a férfiak. Jens Jakob Andersen, a runrepeat.com alapítója 1.815.091 maratoni eredményt vizsgált meg 131 2008 és 2014 között megrendezett versenyről.

Milyen hatással van a zene a futásra?

Te szoktál zenét hallgatni futás közben? Képzeld, jó hatással van a futásodra és a regenerációra is, egy új kutatás szerint. Csak a tempó nem mindegy.

Ez történik a testeddel, ha lecseréled a kávét matcha teára

A matcha tea nemcsak a kávéimádóknak jó alternatíva, de azok számára is szuper, akik nem szeretik a kávé ízét, de olykor jól jönne egy kis energialöket!

Segít vagy árt a futás, ha megfáztál?

A Futásról Nőknek Magazin cikkéből kiderül, hogy vajon jobb pihenni ilyenkor, vagy nyugodtan futhatsz megfázva is:

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft