Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Új iránymutatások a futóversenyek világában

futóverseny, új iránymutatás, koronavírus, futóversenyek a koronavírus idején,
Facebook
Twitter
Pinterest
Az Egyesült Királyság Atlétikai Szövetsége és az utcai futóversenyeket képviselő Run Britain kiadta a futóversenyek lebonyolításának új iránymutatását.

Az Egyesült Királyság kormánya július 11-től nyitotta meg a tömegrendezvények „kapuit”. A futóversenyekkel összefüggésben az egyik legfontosabb iránymutatás, amit a szervezőktől kérnek, hogy végezzék el a koronavírus kockázatértékelését, illetve vezessenek be különböző biztonsági intézkedéseket a versenyek előtt, alatt és után.

futóverseny,koronavírus,
forrás: Getty Images

Az iránymutatások pedig a következők:

A verseny előtt

A rendezvény szervezőinek nem kell a verseny előtt a futókat szűrniük, ám minden esemény előtti kommunikáció során emlékeztetni kell őket arra, hogy ha a verseny előtti két héten belül betegek voltak, akkor nem vehetnek részt az eseményen. Az új szabályokban javasolják, hogy a rajtcsomagfelvételre sorszámok kiosztásával kerüljön sor, elkerülve a hosszú sorbanállást. Minden versenyinformációt előzetesen online közöljenek a futókkal, hogy ezzel is minimalizálják az emberek közti élő kommunikációt.

A szervezőknek mérlegelniük kell azt is, hogy a futók biztonságosan el tudnak-e jutni a verseny helyszínére akár tömegközlekedéssel, de az autós vagy biciklis közlekedés igénybevételének lehetőségét is úgy kell megvizsgálni, hogy a parkolás és a tárolás megoldott legyen.

Olvasd el ezt is!

A verseny alatt

Az iránymutatás azt mondja: a szervezőknek úgy kell megtervezniük a rajtzóna kialakítását, hogy a futók közti ajánlott távolság megtartható legyen. Ezt az alábbiak figyelembevételével lehet elérni:

  • A rajtzóna területét meg kell növelni és maximalizálni kell az időt, amíg a futók eljuthatnak a rajtvonalig.
  • A futók számára egyértelmű tájékoztatást kell adni a rajtprotokollról, az egyes zónákban a várható beérkezési időn belül kell elhelyezni az indulókat.
  • Minimalizálni kell az időt, amit a futók a rajtzónában töltenek, gyorsabb haladásra kell őket kérni a rajtot megelőzően.
  • Az egyes zónák elengedését követően több időt kell hagyni a következő zóna elengedéséig. Így a pályán is könnyebb megtartani az egymás közti távolságot, kisebb az esély, hogy egymásra futnak az indulók.
futóverseny, koronavírus, frissítés
forrás: Getty Images
Nem lesznek poharak a frissítőállomásokon és kérik a futókat, hogy igyekezzenek a frissítést maguk megoldani.

Az iramfutók mellőzése is az ajánlások között szerepel, mert körülöttük nagyobb tömeg gyűlik össze, illetve az útvonal kialakításánál a szűk szakaszokra különös figyelem kell, hogy háruljon, mert ezeken a helyeken szintén túl közel kerülhetnek egymáshoz a futók.

Olvasd el ezt is!

A futókat arra ösztönzik, hogy a frissítésről saját maguk gondoskodjanak. A verseny frissítőpontjain palackozott víz lesz, amit nem adnak be, hanem a futónak kell felvenniük. Poharak egyáltalán nem javasoltak.

Olvasd el ezt is!

A célvonalon

Az iránymutatások értelmében a beérkező futóknak a lehető leggyorsabban el kell hagyniuk a célzónát, ahol minimalizálni kell az érintkezést, ezért az érmek átadása sem a megszokott helyen történne. A célzónában sem leülni, sem lefeküdni nem lehet, kivéve, ha valaki orvosi segítségre szorul. A célterületen mobil kézmosó helyek kialakítását kérik.

A versenyen részt vevő önkéntesek biztonsága is kiemelt téma. Számukra elengedhetetlen a szájat és orrot takaró biztonságos maszk vagy műanyag arcpajzs használata, illetve a gumikesztyű.

A szervezők kell, hogy számoljanak azzal is, ha a futók közül valaki a koronavírus tünetit mutatja az eseményen.


Szerinted a hazai eseményeken is lesznek hasonló intézkedések?

Igen, biztosan és fontosnak is tartom őket!
Szerintem nem lesznek, mert itthon nincsennek olyan nagy létszámú versenyek, ahol ezekre az intézkedésekre szükség lehet.

Galéria / 3 kép

Kezdő versenyzők kézikönyve: frissítés

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Az edzés utáni kínzó fejfájás elkerülhető, de figyelned kell néhány dologra!

Egy kőkemény edzés épp elég fájdalmat tud okozni, semmi szükség arra, hogy még a fejed is fájjon utána - nem igaz?

Kép

Miért veszélyes - és nem erény - a futók magas fájdalomtűrése?

Fáj? Igen…kicsit, nem vészes. És persze elmész futsz fél órát, órát, egy félmaratont, edzel rendszeresen „pici” fájdalommal. Ami valójában lehet, hogy nem is olyan pici.

Kép

Büntetőkör #25 - Folytatódik a beszélgetés a maratonfutó-legendával, Szekeres Ferenccel

Ha tetszett az első rész, most meghallgathatod, mi mindenről beszélgetett még Simonyi Balázs Szekeres Ferenccel!

Kép

Az Aloe vera 5 fantasztikus hatása, amik különösen hasznosak a hideg idő beálltával

Nyáron sebgyógyításra, napégésre fantasztikus az Aloe vera, de az igazság azt, hogy ezt a csodanövényt az év 365 napján érdemes lenne használni - mondjuk is, hogy miért!

Kép

A futópad-tulajdonosok mindössze 14 százalékának van rendkívüli motivációja az edzések elvégzéséhez

Ugyanakkor ők még mindig motiváltabbak, mint más, aki fitneszgépeken, otthoni sporteszközök használatával sportol rendszeresen – derült ki egy tanulmányból.

Kép

Zsírégetés? Egészséges szív? Van egy másik nagyon fontos ok, amiért minden nőnek kardióznia kéne

Sokan akkor kezdenek kardiózni, amikor leadnának néhány kilót, magasabb a vérnyomásuk a kelleténél, vagy mert szeretnének általánosan fittebbek lenni. Ám van még egy nagyon fontos érv a kardiózás mellett - a nők számára!

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem