Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Vigyázz, kész, tavaszi fáradtság - 5 tuti tipp, amikkel legyőzheted!

futás,tavasz
Facebook
Twitter
Pinterest
Bágyadt vagy és álmos, úgy érzed, semmi enegiád a megszokott dolgokhoz? Jön a tavasz, a tavaszi fáradtság pedig létező dolog, de tehetsz ellene, hacsak nem szeretnéd az év egyik legszebb időszakát átlustálkodni...

Alig várod már a tavaszt, mégis úgy érzed, a végtagjaid ólomsúlyúak, és egyszerűen nincs erőd, energiád semmihez? A télről átállni a tavaszra nem egyszerű feladat a szervezetnek, hiszen minden megváltozik. A hormonháztartás nem képes váltani egyik percről a másikra: télen rövidebbek a nappalok, a szervezetben megnő a melatoninképződés, emiatt többet szeretnénk aludni. Ahogy közeledik a tavasz, hosszabbodnak a napok, nő a napfényes órák száma, kevesebb melatonin termelődik, de ehhez még hozzá kell szoknia a testnek is. Emellett tél végére szerotoninhiány alakul ki szervezetünkben, amely a napfényes órák növekedésével csak fokozatosan növekszik. Az alacsony szerotoninszint a felelős a fáradtságért, a depresszióért, és időbe telik, míg minden a helyére kerül.

Addig is át kell vészelni ezt a pár hetet, ahhoz pedig, hogy ez minél jobban menjen, próbáld ki a következőket!

Olvasd el ezt is!
Olvasd el ezt is! Pihend ki a fejfájást

Galéria / 5 kép

5 tipp tavaszi fáradtság ellen

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

A londoni buborék – avagy versenyzés a covid idején

2020 teljesen új kihívások elé állította az egész nemzetközi sportéletet. Az Olimpiát elhalasztották, a versenyeket eltörölték, a sportlétesítményeket bezárták. A sportolók azonban nem adták fel egykönnyen, ahogyan a sportszervezők sem. Újfajta rendezési elveket dolgoztak ki, hogy ne landoljon még több sportesemény a kukában.

Kép

Az edzés utáni kínzó fejfájás elkerülhető, de figyelned kell néhány dologra!

Egy kőkemény edzés épp elég fájdalmat tud okozni, semmi szükség arra, hogy még a fejed is fájjon utána - nem igaz?

Kép

Miért veszélyes - és nem erény - a futók magas fájdalomtűrése?

Fáj? Igen…kicsit, nem vészes. És persze elmész futsz fél órát, órát, egy félmaratont, edzel rendszeresen „pici” fájdalommal. Ami valójában lehet, hogy nem is olyan pici.

Kép

Büntetőkör #25 - Folytatódik a beszélgetés a maratonfutó-legendával, Szekeres Ferenccel

Ha tetszett az első rész, most meghallgathatod, mi mindenről beszélgetett még Simonyi Balázs Szekeres Ferenccel!

Kép

Az Aloe vera 5 fantasztikus hatása, amik különösen hasznosak a hideg idő beálltával

Nyáron sebgyógyításra, napégésre fantasztikus az Aloe vera, de az igazság azt, hogy ezt a csodanövényt az év 365 napján érdemes lenne használni - mondjuk is, hogy miért!

Kép

A futópad-tulajdonosok mindössze 14 százalékának van rendkívüli motivációja az edzések elvégzéséhez

Ugyanakkor ők még mindig motiváltabbak, mint más, aki fitneszgépeken, otthoni sporteszközök használatával sportol rendszeresen – derült ki egy tanulmányból.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem