Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Tökéletes őszi keresztedzés: túrázás

Tökéletes őszi keresztedzés: túrázás
Facebook
Twitter
Pinterest
Az alapozó időszakot megelőző hónapok kifejezetten alkalmasak arra, hogy különböző mozgásformákkal kísérletezz.
A cikk támogatója a Magyar Turisztikai Ügynökség
Kép

Fanatikus futóként persze reflexből azt mondod, hogy nem létezhet még egy ekkora szerelem, de hidd el ennek ellenére érdemes kipróbálni más sport típusokat és aktivitásokat, hogy színesítsd az edzéseidet és változatos módon fejleszd a képességeidet.

A legalapabb keresztedzéseket, mint a bringázás, funkcionális edzés vagy az úszás, már te is biztosan próbáltad, az alacsonyabb intenzitású kirándulás és túrázás viszont sokszor kiesik a pixisből, pedig nem csak kikapcsolódásként szuper, a futóteljesítményedre is igen jó hatással lehet.

Miért jó neked a túrázás?

  • Szabadtéri sport lévén segít felturbózni az immunrendszered, így nem fogsz kidőlni a taknyos időszakban.
  • Kíméli az izületeidet és olyan izomcsoportokat terhel, amik futás közben nincsenek előtérben.
  • A túrázás hosszabb elfoglaltságot jelent, így növeli az állóképességed.

Országhatáron belül számtalan olyan úti cél található, ahova mindenképp megéri ellátogatni. A lélegzetelálló panorámák, harapnivalóan friss levegő és lenyűgöző természeti értékek mentális kikapcsolódásként sem utolsóak, legyen szó egy vagy több napos kirándulásról egyaránt.

Top 5 egy napos útvonal

Nem kell feltétlenül többnapos túrázásra adnod a fejed, mind a négy égtáj felé indulva bőven találsz olyan útvonalakat, amiket egy nap alatt kellemesen bejárhatsz.

Egy új barátság kezdete

Az Országos Kéktúra szakaszainak meghódítása új hobbiként is tökéletesen megállja a helyét. A túra az ország északi vidékén halad végig összesen 1168 km hosszan Írott-kőtől egészen Hollóházáig hosszabb és rövidebb szakaszokat vegyítve. A különleges útvonalak a National Geographic 2020-ra leginkább ajánlott utazási célpont 25-ös listájára is felkerültek, ami nem kis elismerés!

A cikk a Magyar Turisztikai Ügynökség támogatásával készült.

Tovább olvasok
Kép

Hasznos kalciumforrások vegánoknak, és azoknak, akik nem fogyasztanak tejtermékeket

Ha áttérsz a vega vagy vegán étrendre, az egy dolog, hogy sok zöldséget és gabonát fogyasztasz, ám vannak tápanyagok, amiket hús és tejtermékek hiányában bizony pótolni kell. A kalcium is ilyen!

Kép

Ugye nem szoktál kéretlenül ott ragadni idegen futótársad közelében?

A hazai futópályákon még nincsenek írott szabályok, de íratlanokat mindenképpen illik betartani. Ilyen például az is, hogy nem sérted meg egy másik futó intimszféráját edzés közben.

Kép

A hűvös idő alapkelléke: fejpánt – mutatunk pár szuper darabot!

A fejpánt nagyon praktikus darab, hiszen a füleket, homlokot védi, a hajat a helyén tartja, de nem túl meleg, mint egy sapka, és az izzadtságot is jól elvezeti. Létezik belőle bélelt verzió is, hogy a hidegebb időben is élvezhesd ennek a szuper kiegészítőnek az előnyeit.

Kép

3 őszi saláta, amiket ha megkóstolsz, többé nem felejtesz el!

Lassan kevesebb az idényzöldség a polcokon, és a hidegebb idő beköszöntével a test is a tartalmasabb ételeket kívánja. De ettől még ősszel és télen is kellenek a saláták - a következő 3 variációra tutira rákattantok!

Kép

6 tipp, hogy MOST se veszítsd el a futókedved

Közel egy hete, hogy ismét téli időszámításba váltottunk és hát lássuk be, az egyik legnyomasztóbb dolog sötétben róni a kilométereket.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem