Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

5 dolog, ami TILOS, ha a várandósság idején is futsz

várandós futás
Facebook
Twitter
Pinterest
A jó hír, hogy állapotosan is lehet futni, ám nem mindegy, hogyan, és a megszokott rutinod bizonyos részeit mindenképpen el kell hagynod.

Jelenleg várandósan szelem a kilométereket, és így is tervezem, ameddig csak jól esik. Szerencsére nagyon sok szakemberrel tudtam egyeztetni arról, hogyan biztonságos ebben az időszakban futni úgy, hogy nekem is jó legyen és a babámnak is. Így összeszedtem azokat a dolgokat, amikre egységesen minden szakértő azt mondta, hogy tiltólistásak:

  • Ne versenyezz!
    Az első és legfontosabb szabály, hogy a versenyfelkészülés és versenyzés tilos ebben az időszakban, hiszen ilyenkor a teljesítményfokozás és saját magad kihajtása is háttérbe szorul. A sportolás és a futás is a szinten tartásról, a jó közérzetről kell, hogy szóljon, így az alacsony pulzusú mozgásokat kell előnyben részesítened.

  • Nem fontos a tempó
    Már mielőtt megtudod, hogy babát vársz, észreveheted, hogy lassultál, csak akkor még fogalmad sincs, miért. És ez csak fokozódik, ahogy haladsz előre a várandósságodban: szóval ne is frusztráld magad azzal, hogy ezen görcsölsz. Ha mondjuk alapból 4:50-es kilométerekkel futsz, a végére nagyjából már biztosan 8-cal fogsz. Az a lényeg, hogy futsz és fitten tartod magad, de a tempóval kapcsolatos elvárásaidat felejtsd el.

  • Kerüld a veszélyes útvonalakat!
    Bár nem tiltott a terepfutás, olyan útvonalat válassz, ami nem túl technikás, az emelkedőket pedig jobb sétálva megtenni. Ez előbbi azért fontos, hogy esélyed se legyen elesni vagy komolyabb sérülést szerezni, utóbbi pedig a pulzusod alacsonyan tartása végett.

  • Nincs éhgyomros futás
    A terhesség alapból felboríthatja a szénhidrát anyagcserédet, ne tetézd még azzal is, hogy üres hassal mész futni. Egyébként könnyebben leesik a vércukorszinted, kevesebb az energiád, erőtlenebb vagy, úgyhogy fontos a minőségi reggeli elfogyasztása a nap eleji futás/kocogás előtt. Nem mellesleg a baba fejlődését sem szabad kockáztatnod.

  • A hasizom edzésnek off
    A keresztedzés fontos, ahogy a has- és core izmok megerősítése is, azonban a planket és különböző variációit, na meg a felüléseket mindenképpen hagyd el terhesen, mert nem teszel túl jót vele a babádnak. Helyette koncentrálj a hát-, far-, comb-és karizmok megedzésére.

Természetesen figyelj a tested jelzéseire és egyeztess az orvosoddal, amit viszont tényleg fontos szem előtt tartani, hogy a futás ebben a 9 hónapban arról szóljon, hogy jól érezd magad és megőrizd az egészséged!


Galéria / 11 kép

11 dolog, amire nem számítottunk várandósságunk alatt

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Ettél már csicsókát? Itt az ideje kipróbálni!

Azon vagyunk, hogy minél színesebben táplálkozz- próbálj ki új ízeket, zöldségeket, szokatlanabb alapanyagokat. A csicsóka most igazi szezonális élelmiszer - ne feledkezz meg róla!

Kép

A londoni buborék – avagy versenyzés a covid idején

2020 teljesen új kihívások elé állította az egész nemzetközi sportéletet. Az Olimpiát elhalasztották, a versenyeket eltörölték, a sportlétesítményeket bezárták. A sportolók azonban nem adták fel egykönnyen, ahogyan a sportszervezők sem. Újfajta rendezési elveket dolgoztak ki, hogy ne landoljon még több sportesemény a kukában.

Kép

Az edzés utáni kínzó fejfájás elkerülhető, de figyelned kell néhány dologra!

Egy kőkemény edzés épp elég fájdalmat tud okozni, semmi szükség arra, hogy még a fejed is fájjon utána - nem igaz?

Kép

Miért veszélyes - és nem erény - a futók magas fájdalomtűrése?

Fáj? Igen…kicsit, nem vészes. És persze elmész futsz fél órát, órát, egy félmaratont, edzel rendszeresen „pici” fájdalommal. Ami valójában lehet, hogy nem is olyan pici.

Kép

Büntetőkör #25 - Folytatódik a beszélgetés a maratonfutó-legendával, Szekeres Ferenccel

Ha tetszett az első rész, most meghallgathatod, mi mindenről beszélgetett még Simonyi Balázs Szekeres Ferenccel!

Kép

Az Aloe vera 5 fantasztikus hatása, amik különösen hasznosak a hideg idő beálltával

Nyáron sebgyógyításra, napégésre fantasztikus az Aloe vera, de az igazság azt, hogy ezt a csodanövényt az év 365 napján érdemes lenne használni - mondjuk is, hogy miért!

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem