Borítókép: A 7 legjobb módszer, hogy elkerüld a stresszevést: így tudsz megálljt parancsolni magadnak

A 7 legjobb módszer, hogy elkerüld a stresszevést: így tudsz megálljt parancsolni magadnak

Forrás: pexels/Adrienn
A nyugati világ sokat kínál, és sokat elvesz. Gyakran vagyunk benne idegesek, feszültek, nyomaszt minket a munka, a család, a hétköznapi feladatok tömkelege, és mindannyian máshogy, de igyekszünk ezeket a kellemetlen érzéseket valahogy levezetni. Van, aki például gyakran sportol vagy relaxál, más inkább kinyitja az esti borosüveget, sokan pedig a hűtőjükben, táskájukban, kabátzsebükben nasit, csokit, gumicukrot, csipszet tartanak, csak „hogy legyen nálam mindig valami, ha hirtelen szükség lenne rá”. S mikor van rá szükség? Nos, szinte állandóan.

Jólétben, kellemesen berendezett világban élünk: ha megéhezünk, csak beugrunk a legközelebbi boltba, s máris miénk egy harapásnyi boldogság. Hiszen az étel öröm, a gasztronómia támogatott, az evés vonzó aktusához pedig hozzátartozik a gyerekkor: az anyatej emléke, a szülőtől kapott édességek, az ínycsiklandó sütik, a szülinapi torták, a bőségtől roskadozó ünnepi asztalok. Mivel ezekhez a tevékenységekhez általában később is pozitív emócióink kapcsolódnak, felnőtt korunkban szintén sokan használjuk az ételt afféle gyógyszerként vagy legális nyugtatóként a pánik, a stressz, a rossz érzések levezetéséhez. Ezzel a viselkedésmóddal azonban vigyázni kell, mert a stressz indíttatású zabálásnak sok kellemetlen következménye lehet, különösen hosszú távon, az elhízástól kezdve a különböző betegségekig. Némi odafigyeléssel természetesen elkerülhetők a kártékony csapdák: mutatjuk néhány pontban, hogyan tudod kordában tartani az étkezés árnyékos oldalát – bármily képzavarosan is hangozzék ez!

1. Gondosan tervezz!

Oszd be az evést észszerűen, kösd időhöz és előre kiporciózott mennyiséghez. Ne menj be soha éhesen a boltba, ne pakold túl a kosaradat, és ne engedj hirtelen csábításoknak, ellenállhatatlannak tűnő éhségrohamoknak!

2. Fordulj inkább az egészséges stresszcsökkentő tevékenységek felé!

Sétálj sokat, sportolj, kertészkedj, tornázz, jógázz vagy meditálj! Sokszor már ezektől is jelentősen csökkenni tud a vélt étvágy.

Forrás: pexels/Jill Wellington

Galériánkban további öt módszert találsz a falási rohamok leküzdésére!

Az Éva magazin írása.