Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

SMR-hengerezés: ettől olyan fájdalmasan jó!

hengerezés,SMR-henger
Facebook
Twitter
Pinterest
Biztos, hogy neked is ismerős a helyzet, amikor egyszerűen nem tudod abbahagyni a hengerezést, még akkor sem, ha fáj. De vajon mi okozza ezt a kettősséget?
Olvasd el ezt is!

A szivacshengerezés sokak számára annyira alapvető, hogy egyik nap sem hajlandóak lemondani róla. Ez nem véletlen, hiszen akár bemelegítésre, akár a regeneráció felpörgetésére is lehet használni a hengert.

Pontosan hogyan működik a hengerezés?

Érdekes, de ebben még a szakértők sem értenek egyet. Azonban van pár teóriájuk. Az egyik például az, hogy az izompólyákra (fascia) van szuper hatással. Előfordulhat ugyanis, hogy az izompólyák összetapadhatnak (akár sérülés, betegség, inaktivitás, gyulladás, vagy trauma miatt), az SMR-henger viszont segít abban, hogy elszeparálja az izompólya rostjait és újra megfelelő helyzetbe állítsa a fasciát.

Egy másik elmélet szerint az edzés előtti hengerezés azért tökéletes bemelegítésre, mivel megemeli az izompólya és az izom hőmérsékletét. Edzés után alkalmazva pedig fokozza a vérkeringést, így segíti a regenerációt.

Vannak szakértők, akik szerint az izmokban fellépő neurológiai változások miatt annyira hatékony a hengerezés. Amikor ugyanis ide-oda gurulsz a hengeren, az izmokban lévő idegreceptorokat stimulálod, ennek hatására ellazulnak az izmaid.

És el is jutottunk a válaszhoz, hogy miért annyira fájdalmas és egyszerre jó a hengerezés:

Amikor nyomást gyakorolsz a feszes szövetekre, a fájdalomreceptorok is működésbe lépnek. Ennek hatására az idegrendszered azt az üzenetet kapja, hogy vegyen vissza az izmokból érkező fájdalmak jelzéséből.

Egyébként fontos megjegyezni, hogy magának az SMR-hengerezésnek nem szabad fájnia. Az előfordulhat, hogy izomlázad van, és az ilyenkor az izmokra gyakorolt nyomás miatt érzed kellemetlenebbnek a hengerezést. Egy másik gyakori hiba, hogy sokan túl erős nyomást gyakorolnak az izmokra, vagy bármilyen kisebb sérülésük van. De ha ezek nem igazak rád, akkor érdemes orvoshoz fordulnod, mert lehet, hogy valamilyen sérülés áll a háttérben.

Mire figyelj akkor a hengerezés során?

  1. Mindig csak izmokat hengerezz, ne pedig inakat, vagy ízületeket.
  2. Érdemes napi szinten hengerezned, hogy a lehető legjobb eredményeket érd el.
  3. Érdemes 30-30 másodpercig masszírozni egy adott testrészt. Ha többre van szükséged, akkor iktass be 10 mp szünetet a félperces intervallumok közé.
  4. Érdemes az izmokat több részre osztani és mondjuk fél percig hengerezni a felső, majd az alsó részt is.
  5. Azt pedig ne felejtsd el, hogy a hengerezés elsőszámú célja, hogy jobban érezd magadat tőle edzés után.

Olvasnál még a témában?

Galéria / 4 kép

Edzés utáni regenerációs módszerek

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Miért veszélyes - és nem erény - a futók magas fájdalomtűrése?

Fáj? Igen…kicsit, nem vészes. És persze elmész futsz fél órát, órát, egy félmaratont, edzel rendszeresen „pici” fájdalommal. Ami valójában lehet, hogy nem is olyan pici.

Kép

Büntetőkör #25 - Folytatódik a beszélgetés a maratonfutó-legendával, Szekeres Ferenccel

Ha tetszett az első rész, most meghallgathatod, mi mindenről beszélgetett még Simonyi Balázs Szekeres Ferenccel!

Kép

Az Aloe vera 5 fantasztikus hatása, amik különösen hasznosak a hideg idő beálltával

Nyáron sebgyógyításra, napégésre fantasztikus az Aloe vera, de az igazság azt, hogy ezt a csodanövényt az év 365 napján érdemes lenne használni - mondjuk is, hogy miért!

Kép

A futópad-tulajdonosok mindössze 14 százalékának van rendkívüli motivációja az edzések elvégzéséhez

Ugyanakkor ők még mindig motiváltabbak, mint más, aki fitneszgépeken, otthoni sporteszközök használatával sportol rendszeresen – derült ki egy tanulmányból.

Kép

Zsírégetés? Egészséges szív? Van egy másik nagyon fontos ok, amiért minden nőnek kardióznia kéne

Sokan akkor kezdenek kardiózni, amikor leadnának néhány kilót, magasabb a vérnyomásuk a kelleténél, vagy mert szeretnének általánosan fittebbek lenni. Ám van még egy nagyon fontos érv a kardiózás mellett - a nők számára!

Kép

Neked volt már rosszul sikerült futásod? A legjobbak sem verhetetlenek és ez így van jól!

Az elmúlt két hétben a világ legjobb futói közül ketten másként zártak 1-1 versenyt, ahhoz képest, mint ahogyan előzetesen várták…vártuk. Eliud Kipchoge Londonban, Joshusa Cheptegei pedig az elmúlt hétvégi félmaratoni VB-n teljesített szolidabban önmagához képest.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem