Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Regeneráció 4+1 lépésben: kapj erőre kemény edzés vagy verseny után!

regeneráció,edzés után,futás után
Facebook
Twitter
Pinterest
Arra ma már sokan figyelnek, hogy az edzéseiket tudatosan építsék fel, esetleg a versenyek előtti napokra is komoly menetrendjük van. Azonban arra is érdemes figyelmet fektetni, hogy mit csinálsz utána!
  1. Közvetlenül utána: Ha edzésről van szó, akkor mindenképpen iktass be a végére 1-2km nagyon laza kocogást, amivel segíted a tejsav elkeringetését, versenyeken azonban úgy vágtázol be a célba, hogy alig várod, hogy megállj. Ilyenkor sem érdemes azonnal lehuppanni a fűbe, ha nem is bírsz már kocogni (pedig jó lenne), sétálj egy kicsit, hogy a szervezeted fokozatosan tudjon megnyugodni és hatékonyabb legyen a regeneráció.

  2. Pár perccel később: Ha amúgy néha-néha el is lógod a nyújtást, a legkeményebb edzéseid és versenyek után soha ne tedd. IDE kattintvagyorsan elvégezhető, egyszerű nyújtógyakorlatokat találsz, amiket akár 5 perc alatt elvégezhetsz! Utána kapd fel a kompressziós száradat, mert segíti a vádlidban lévő izmok regenerációját.

  3. 15 perccel később, de még másfél órán belül: Ilyenkor semmiféleképpen ne feledkezz a megfelelő hidratálásról, ami lehet elektrolitokban gazdag ital, hogy visszapótold az elveszített ásványi anyagokat. A szervezeted vágyik valami fehérjében és gyorsan felszívódó szénhidrátban gazdag snackra vagy turmixra is, így egy jobb minőségű fehérjeszelet, vagy egy pirítós főtt tojással is jó lehet. Természetes a mennyiség attól is függ, hogy éppen mekkora távon vagy túl.

  4. Hazaérve vagy hazaérés és egy kis pihenés után: Elő a hengerrel, és masszírozd át a talpadtól kezdve a derekadig az egész testedet. A legjobb, ha ezt nem csak a kemény edzések és versenyek után teszed meg, hanem mindig, de ilyenkor alapvető!

+1


Ha tényleg egy kemény versenyen vagy túl, akkor másnapra érdemes előjegyeztetni magad masszőrhöz is, és nem javasoljuk a teljes pihenést: power walk, egy könnyű úszás, tekerés, esetleg jóga sokat segít, hogy a tested gyorsan erőre kapjon!

Galéria / 4 kép

4 összetevős receptek a futás utáni regenerációért

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Paula Radcliffe koncentrációs technikája, ami eredményessé tette őt

Kivel ne fordult volna elő egy fontos versenyen, hogy a kezdeti lelkesedést egyszer csak megtörték a zavaró gondolatok: „ááá nem fog ez menni, már a lábam is fáj, kimaradt két hét a felkészülésből, hopp a futó, akivel eddig simán tartottam a lépést el is húzott” - és még mennyi ilyen és ehhez hasonló gondolat kering egy futó fejében, ha éppen nem megy a futás.

Kép

Ne utáld annyira! 5 ok, amiért időnként érdemes kelbimbót enned!

Nagyon sokan az elég erőteljes íze miatt teszik tiltólistára a kelbimbót, pedig jól elkészítve és a megfelelő dolgokkal kombinálva csodás kiegészítője lehet az egészséges étkezésnek.

Kép

5+1 szuperjó Black Friday ajánlat, amit megéri kihasználni!

Ha fontos számodra, hogy fitt és ápolt legyél, akkor mutatunk pár szuper terméket, amit a Black Friday alatt kedvezményes áron szerezhetsz be!

Kép

42 ezer lépés a szülésért

Egy szokatlan futás lesz vasárnap a Margitszigeten. "Futás a szülésért, a választás szabadságáért, az esszenciális női erő, a női minőség felemelkedéséért." Amolyan „gyógyító” futás. Női kezdeményezés, de nem csak nők számára.

Kép

Pattintsd ki a hasizmaidat a következő hetekben, méghozzá Debreczeni Dóri kedvenc gyakorlataival!

Debreczeni Dóri a futás mellett saját testsúlyos edzéseket is tart, a koronavírus miatti korlátozások azonban a csoportos órák felfüggesztését eredményezték. Dóri azonban arra ösztönöz mindenkit, hogy otthon is mozogjon - mutatjuk is kedvenc hasizom gyakorlatait!

Kép

Hogyan válaszd ki a számodra legmegfelelőbb futódzsekit?

Egy jó futókabát szuper védelmet nyújt az őszi hűvösben, a fagyos télben, de még egy átmeneti időszakban is jó szolgálatot tehet. Nem beszélve arról, hogy sok hazai és nemzetközi, elsősorban terepfutóverseny kötelező darabja.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem