Borítókép: Ilyen volt a futótáborunk - az edző szemével

Ilyen volt a futótáborunk - az edző szemével

Forrás: Szász Norbert
Idén áprilisban már harmadik alkalommal rendeztük meg a Generali Runner's World futótábort.

A táborban 30 lelkes futó vett részt, volt közöttük kezdő, és olyan is, aki éppen az Ultrabalatonra készül egyéniben. Így teljesítmény alapján nagyon különböző emberek gyűltek össze, egy azonban közös volt: mindenki imád futni, imád róla beszélni és megismerkedni az újdonságokkal. Három edzőnk, és egyben szakértőnk irányította a csapatot, akik igyekeztek minden egyéni adottsághoz megtalálni a megfelelő módszert.

Az edzések mellett részt vettünk órateszten, Saucony cipőteszten, dietetikai előadáson Macpherson Éva jóvoltából, Rajnay Kata gyógytornász pedig a keresztedzés fontosságáról mesélt a csapatnak, majd megtanította őket hengerezni is!

Szántó Nelli, aki az Ébredj futóklub és a tábor egyik edzője is személyes blogjában mesélt a táborról, amit most veled is megosztunk:

"Immár 3. alkalommal került megrendezésre a Generali Runner’s World Futótábor, ahol edzőként ismét részt vehettem. Mindig is szerettem edzőtáborokba járni, mert számomra igazi kikapcsolódást jelent, ha csak az edzésekre, egészséges táplálkozásra, megfelelő mennyiségű és minőségű regenerációra kell fókuszálni, ráadásul olyan emberek társaságában, akiknek hasonló a motivációjuk.A következő bejegyzésben írtam egy beszámolót azok számára, akik még nem vettek részt hasonló táborban, és szeretnének betekintést nyerni az ott töltött napjainkba."

1.nap

Szerdán 12:00-től volt a gyülekező Balatonfüreden a Hotel Silverine-ben. 13:00-tól svédasztalos ebéd várt minket, majd egy rövid eligazítás után kipakoltak és elfoglalták a szobáikat a résztvevők. Minden táborlakó kapott egy, a DM által összeállított csomagot és Dr. Kelen bemelegítő és izomlazító krémeket. Ezidő alatt Sanyosszal és Fannival pontosítottuk az edzésterveket a tábor idejére. Nem volt egyszerű dolgunk, mert a jelentkezési lapok alapján nagyon különböző edzettségi háttérrel érkeztek futók a táborba. Mi azonban szeretjük a kihívásokat, és mivel az edzéseink során is igyekszünk igazodni az egyéni igényekhez, több opcióval is készültünk a csapat számára. Az első edzésünk 17:00-kor kezdődött. Alaposan bemelegítettünk a Balaton partján, majd kis kerülővel elfutottunk a Kiserdőbe, ahol különböző ritmusváltásokkal mértük fel a futók edzettségi állapotát. Nagyon lelkes kis csapatunk könnyedén vette az első akadályt, ami főleg az ismerkedésről és állapotfelmérésről szólt. Összesen 6km-t futottuk. Nyújtás után mindenkinek lehetősége nyílt egy kis regenerációra a wellness részlegen belül. A vacsora az ebédhez hasonlóan svédasztalos volt, tele finom és egészséges ételekkel. Miután mindenki jóllakott, ismertettük a részlesetes heti programot a csapattal, akik már nagyon izgatottan várták, hogy mi vár majd rájuk az elkövetkező napokban. Ezután volt, aki elment még egy rövid kis sétára, mások lefeküdtek időben, hogy kipihenten kezdjék a másnapot.

Forrás: Szász Norbert

2. nap:

Ha csütörtök, akkor Ébredj! Fannival és Brigivel megbeszéltük, hogy reggel korán kelünk és elmegyünk futni, ha már a Runner’s World Futóklub “ÉBREDJ” csapata is bevállalta a reggeli edzést nélkülünk. Szasza elvitt minket kocsival az apáti templomhoz, ahonnan a Levendulás túraútvonal indul. Rövid kaptatón keresztül felfutottunk az apáti-hegyi kilátóhoz, ahonnan az alattunk elterülő Külső-tó és a félsziget belső panorájában gyönyörködhettünk a napfelkeltében. Egy könnyű 4km volt csupán, de ezzel akartunk üzenni a klubunk futói számára, hogy mennyire büszkék vagyunk rájuk és felhívni a figyelmét minden futónak, hogy az “ÉBREDJ” kihívás nem helyhez kötött. A napfelkelte és a táj látványa kárpótolt minket a korán kelésért. 7:30-tól volt a reggeli, amire éppen visszaértünk.