Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

„Próbálom a mozgás örömét jobban megragadni a futásban a teljesítmény helyett”

koronavírus,Csere Gáspár,motiváció,maraton,tokiói olimpia
Facebook
Twitter
Pinterest
Mondja Csere Gáspár hosszútávfutó olimpikonunk, aki számára - Erdélyi Zsófihoz hasonlóan – jól jött a tokiói olimpia halasztása. A 28 éves atléta futóéletét egészen átszabta a koronavírus okozta helyzet, amiből igyekszik ő is a legtöbbet kihozni.

RW: Milyen tervezett versenyeidet érinti a jelenlegi helyzet?

Csere Gáspár: Úgy néz ki, hogy szinte az egész 2020-as versenynaptáramat érinti a járványügyi helyzet, hiszen a tavaszi versenyek törlése/halasztása (Jeruzsálem 10 km, Prága Félmaraton, Bécs Maraton) után a nyári versenyek is reális veszélybe kerültek. Mindenekelőtt ott az olimpia elhalasztása, ami a kvalifikáció esetleges meghosszabbítása esetén számomra jól jöhet, mert akkor újabb lehetőséget nyernék a kvóta megszerzésére.

Másfelől kérdéses az augusztus végi atlétika EB Párizsban, ahol félmaratonon szeretnék indulni. Meglátjuk, hogy megtartják-e, ha igen, akkor tudok-e szintet teljesíteni. Ősszel pedig szeretnék újra maratont futni, illetve ott vannak még a nagy budapesti utcai futások. Remélem ezek már zavartalanul működni fognak.

koronavírus,maraton,Budapest Maraton,Csere Gáspár,motiváció
forrás: Szász Norbert

RW: Hogyan folytatod a felkészülésed?

CsG: Az elmúlt hetekben szinte problémamentesen tudtam folytatni a télen megkezdett felkészülést. Szerencsés helyzetben vagyok hosszútávfutóként, hogy még a sportlétesítmények bezárása sem jelent olyan nagy gondot, hiszen a futásokat majdnem bárhol el lehet végezni. A könnyebb futásokat a lakókörnyékemen végzem (12. kerület), a tempófutásokat bejáratott helyszíneken (pl. budafoki bicikliutak), a résztávokat többnyire parkokban (pl. Városmajor futópálya), újabban pedig egyre többet futok terepen, főként a Budai-hegyekben és a Pilisben. A mennyiséget tudom tartani, talán az intenzitás fenntartása nehezebb atlétika pálya híján, de az edzőmmel most tudatosan visszavettünk. A bizonytalan jövőkép miatt egy közepes erősségű, általánosabb edzésmunkát végzünk, amiből aztán pár hét alatt csúcsformát lehet csinálni, ha eljön az ideje a versenyeknek.

RW: Tudsz most is kellő lelkesedéssel edzeni?

CsG: A motivációim valamelyest átalakultak, de a lelkesedésem összességében nem hanyatlott. A járványügyi helyzet sportra gyakorolt negatív hatása lelkileg nem viselt meg olyan drasztikusan, mert közvetlenül ez előtt átéltem egy személyes krízist. A Sevilla Maraton - amire oly sokat készültem - nem jött össze, ezzel együtt az olimpiai kvalifikáció is veszni látszott. Ahogy sikerült ezen átlendülnöm, a járvány korlátozása már nem tudott annyira lenyomni. Úgy vagyok vele, hogy igyekszem a legtöbbet kihozni ebből a helyzetből és kitartó maradni.

Talán még jót is tesz egy darabig, hogy nincs verseny-nyomás, illetve maga a sport fontossága - egészséges értelemben - hátrébb került, nekem ez most jót tesz lelkileg. Próbálom a mozgás örömét jobban megragadni a futásban a teljesítmény helyett. Ez egy olyan fundamentum, amit időnként újra meg kell erősíteni a hosszú távú motiváció érdekében. Erre most alkalmasak ezek a nehéz hetek.


A Runner's World szerkesztőségének tagjaitól és megannyi ismert futótól kaphatsz további motivációs adalékot a folytatáshoz. Kattints a galériára!

Galéria / 19 kép

Futók mondjàk el, mièrt ez a legjobb sport!

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

A londoni buborék – avagy versenyzés a covid idején

2020 teljesen új kihívások elé állította az egész nemzetközi sportéletet. Az Olimpiát elhalasztották, a versenyeket eltörölték, a sportlétesítményeket bezárták. A sportolók azonban nem adták fel egykönnyen, ahogyan a sportszervezők sem. Újfajta rendezési elveket dolgoztak ki, hogy ne landoljon még több sportesemény a kukában.

Kép

Az edzés utáni kínzó fejfájás elkerülhető, de figyelned kell néhány dologra!

Egy kőkemény edzés épp elég fájdalmat tud okozni, semmi szükség arra, hogy még a fejed is fájjon utána - nem igaz?

Kép

Miért veszélyes - és nem erény - a futók magas fájdalomtűrése?

Fáj? Igen…kicsit, nem vészes. És persze elmész futsz fél órát, órát, egy félmaratont, edzel rendszeresen „pici” fájdalommal. Ami valójában lehet, hogy nem is olyan pici.

Kép

Büntetőkör #25 - Folytatódik a beszélgetés a maratonfutó-legendával, Szekeres Ferenccel

Ha tetszett az első rész, most meghallgathatod, mi mindenről beszélgetett még Simonyi Balázs Szekeres Ferenccel!

Kép

Az Aloe vera 5 fantasztikus hatása, amik különösen hasznosak a hideg idő beálltával

Nyáron sebgyógyításra, napégésre fantasztikus az Aloe vera, de az igazság azt, hogy ezt a csodanövényt az év 365 napján érdemes lenne használni - mondjuk is, hogy miért!

Kép

A futópad-tulajdonosok mindössze 14 százalékának van rendkívüli motivációja az edzések elvégzéséhez

Ugyanakkor ők még mindig motiváltabbak, mint más, aki fitneszgépeken, otthoni sporteszközök használatával sportol rendszeresen – derült ki egy tanulmányból.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem