Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Pillanatok alatt reagáltak a közösségi futások állandó szervezői a koronavírus okozta helyzetre

koronavírus,közösségi futások,közösségi edzés,futás edzővel,motiváció
Facebook
Twitter
Pinterest
Gyakorlatilag leállt minden ilyen irányú program. Markocsán Sándor, a Runner’s World szakértője és állandó szerzője, olyan edző, aki rendszeresen együtt fut a tanítványaival. Őt kérdeztük arról, hogy a koronavírus miatt, hogyan változott meg az edzői attitűdje és hogyan tudja támogatni a futókat abban, hogy kitartson a motivációjuk.

A közösségi futásainkat és a core tréninget lefújtam, mert fontos, hogy minimalizáljuk a kontaktust. Semmilyen közösségi eseménynek nincs jó üzenete. De például tegnap megtartottam az edzést még pedig úgy, hogy mindenki egyedül futott. A szerdai napokon közösen szoktunk résztávozni, ezt most nem vállaltuk. Nincs köztünk semmilyen közeli kontaktus, ha mégis ketten-hárman futunk, szigorúan betartjuk a javasolt 2 méter távolságot saját és a környezetünk védelmében. Mivel bezárták a MAC pályát, ahol az edzéseket tartom szerdánként, ezért a Margitsziget központi útján futottunk. Ott jellemzően kevesen vagyunk, a szigeti futók többsége a külső körön edz.

A tavaszi versenyek közül érintettek lettünk volna a Tokió Maratonon, Barcelonában, Párizsban, Londonban, de Salzburg is el fog maradni és valószínűleg Prága is. Ezek a külföldi versenyeink voltak, de az itthoniakon is indultak volna, például a Vivicittán. Minden tanítványomat érintette valamilyen eddig lemondott verseny, úgyhogy mindenkinek módosítani kellett az edzéstervén. Igyekeztem tudatosítani bennük, hogy abból a szempontból nem rossz ez az időszak, hogy most tudunk csinálni egy minialapozást. Futunk résztávokat most is, de ezek most nem olyan intenzívek, viszont fontos, hogy kapjon impulzust a szervezet ilyen irányból is. Ám lényeges, hogy ne zsigereljék ki magukat, mert akkor sokkal támadhatóbb a szervezet védekezőrendszere. Kifejezetten kérem, hogy edzés után rögtön töltsenek vissza, adják meg azt a szervezet számára, amire ilyenkor szükség van.

Azt látom, hogy sokan veszítettek a motivációjukból, hiszen elúsztak a tavaszi célversenyek. Fontos feladatunk, hogy az edzettség mellett a motivációt is szinten tudjuk tartani. Egyelőre örüljünk annak, hogy tudunk edzeni, őszre viszont még jobb állapotban lehet folytani. Tehát nem álltunk le teljes egészében, de nincsennek csoportos futások.

Olvasd el ezt is!

Ha csoportos erősítő óráidat most nem tudod látogatni, folytasd otthon!

Galéria / 4 kép

Core erősítő edzés

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Paula Radcliffe koncentrációs technikája, ami eredményessé tette őt

Kivel ne fordult volna elő egy fontos versenyen, hogy a kezdeti lelkesedést egyszer csak megtörték a zavaró gondolatok: „ááá nem fog ez menni, már a lábam is fáj, kimaradt két hét a felkészülésből, hopp a futó, akivel eddig simán tartottam a lépést el is húzott” - és még mennyi ilyen és ehhez hasonló gondolat kering egy futó fejében, ha éppen nem megy a futás.

Kép

Ne utáld annyira! 5 ok, amiért időnként érdemes kelbimbót enned!

Nagyon sokan az elég erőteljes íze miatt teszik tiltólistára a kelbimbót, pedig jól elkészítve és a megfelelő dolgokkal kombinálva csodás kiegészítője lehet az egészséges étkezésnek.

Kép

5+1 szuperjó Black Friday ajánlat, amit megéri kihasználni!

Ha fontos számodra, hogy fitt és ápolt legyél, akkor mutatunk pár szuper terméket, amit a Black Friday alatt kedvezményes áron szerezhetsz be!

Kép

42 ezer lépés a szülésért

Egy szokatlan futás lesz vasárnap a Margitszigeten. "Futás a szülésért, a választás szabadságáért, az esszenciális női erő, a női minőség felemelkedéséért." Amolyan „gyógyító” futás. Női kezdeményezés, de nem csak nők számára.

Kép

Pattintsd ki a hasizmaidat a következő hetekben, méghozzá Debreczeni Dóri kedvenc gyakorlataival!

Debreczeni Dóri a futás mellett saját testsúlyos edzéseket is tart, a koronavírus miatti korlátozások azonban a csoportos órák felfüggesztését eredményezték. Dóri azonban arra ösztönöz mindenkit, hogy otthon is mozogjon - mutatjuk is kedvenc hasizom gyakorlatait!

Kép

Hogyan válaszd ki a számodra legmegfelelőbb futódzsekit?

Egy jó futókabát szuper védelmet nyújt az őszi hűvösben, a fagyos télben, de még egy átmeneti időszakban is jó szolgálatot tehet. Nem beszélve arról, hogy sok hazai és nemzetközi, elsősorban terepfutóverseny kötelező darabja.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem