Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Párold, süsd, szeresd - egyél sokkal több zöldbabot!

zöldbab,étel,
Facebook
Twitter
Pinterest
Nem "divatos" élelmiszer, ám annál hasznosabb a zöldbab, aminek az őszi fogások között is ott lenne a helye.

A zöldbab pont az az élelmiszer, amit időnként elkészítünk 1-1 főzelék vagy leves formájában, ha épp látunk a zöldségesnél frissen, veszünk belőle egy keveset köretnek. Pedig érdemes lenne ennél többször fogyasztani, sőt, tényleg beiktatni az étrendünkbe, mert annak ellenére, hogy nem szuperzöldség, nincs extramagas tápanyagtartalma - folsavban azért bővelkedik -, rengeteg hasznos hatása van a szervezetünkre.

Fuss és Főzz

Fuss és Főzz

A sportolók életében rendkívül fontos a megfelelő táplálkozás, hogy edzés terved valóban teljesülni tudjon. A Fuss & Főzz a Runner’s World Magazin hasábjain megjelent legjobb recepteket tartalmazza!

 

4995 Ft 3995 Ft

Megnézem

Diéázóknak tökéletes

Zsírtartalma nulla, egy adagban körülbelül 35 kalória van, tehát teljesen minimális - így köretnek elkészítve hús mellé abszolút tökéletes, és nagyon kalóriaszegény választás, ha épp leadnál néhány kilót.

Jót tesz a szívnek, az érrendszernek

Koleszterint egyáltalán nem tartalmaz. Bár a testnek szüksége van némi koleszterinre az egészséges sejtnövekedéshez, a túl sok is nagyon káros - ez ugyanis zsírlerakódások kialakulásához vezethet az artériákban, ami csökkentheti a szív és az agy vérellátását, akár szívrohamot vagy szélütést is okozhat.

Egy csésze nyers zöldbabban 2,7 g rost található, főzve 4 g, részben oldható rostot tartalmaz, ami hozzájárulhat az LDL vagy az úgynevezett rossz koleszterin csökkentéséhez - ezzel jótékony hatása lesz a szívre is!

Olvasd el ezt is!

Remek növényi fehérje

Egy csésze nyers zöldbab 2 gramm növényi fehérjét tartalmaz, így ha húsmentesen étkezel, kiegészítésként a zöldbab is nagyon hasznos az étrendedbe. Ne feledd, nagyon kell a fehérje az izmok, a csontok, a szervek, de még a haj és a bőr számára is!

Segít eltávolítani a méreganyagokat

Kicsit jobban figyelsz a táplálkozásodra, és "kipucolnád" a szervezetedet? Egyél több zöldbabot! Ez a zöldség hatékonyabbá teszi a máj működését, és serkenti a méreganyagok távozását. Sőt, ha egy átmulatott éjszaka után nem vagy jól másnap, készítsd valami zöldbabos fogást - garantáltan jobban leszel tőle!

zöldbab,zöldség,
forrás: Unsplash/Joyce

Cukorbetegeknek nagyon hasznos

Nagyon hasznos étel a cukorbetegséggel küdőknek, mert szabályozza az inzulin jelenlétét a vérben. Emellett a népi gyógymódok között szerepel a száraz babhéjból készült tea, ami állítólag szintén remek gyógyír a betegségre.

Hogyan fogyaszd?

Párolva tökéletes, utána teheted bármilyen salátára, mindennek jót fog tenni, vagy eheted magában, köretként hús mellé. De akárcsak a zöldspárgának, a zöldbabnak is nagyon jót tesz az, ha sütőben sütöd meg némi fokhagymával, sóval, borssal, olívaolajjal, majd amikor kész, meglocsolod egy gondolatnyi citromlével. Kísérletezz vele bátran!

Galéria / 3 kép

Ételek, ha épp utálod a salátákat

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Hasznos kalciumforrások vegánoknak, és azoknak, akik nem fogyasztanak tejtermékeket

Ha áttérsz a vega vagy vegán étrendre, az egy dolog, hogy sok zöldséget és gabonát fogyasztasz, ám vannak tápanyagok, amiket hús és tejtermékek hiányában bizony pótolni kell. A kalcium is ilyen!

Kép

Ugye nem szoktál kéretlenül ott ragadni idegen futótársad közelében?

A hazai futópályákon még nincsenek írott szabályok, de íratlanokat mindenképpen illik betartani. Ilyen például az is, hogy nem sérted meg egy másik futó intimszféráját edzés közben.

Kép

A hűvös idő alapkelléke: fejpánt – mutatunk pár szuper darabot!

A fejpánt nagyon praktikus darab, hiszen a füleket, homlokot védi, a hajat a helyén tartja, de nem túl meleg, mint egy sapka, és az izzadtságot is jól elvezeti. Létezik belőle bélelt verzió is, hogy a hidegebb időben is élvezhesd ennek a szuper kiegészítőnek az előnyeit.

Kép

3 őszi saláta, amiket ha megkóstolsz, többé nem felejtesz el!

Lassan kevesebb az idényzöldség a polcokon, és a hidegebb idő beköszöntével a test is a tartalmasabb ételeket kívánja. De ettől még ősszel és télen is kellenek a saláták - a következő 3 variációra tutira rákattantok!

Kép

6 tipp, hogy MOST se veszítsd el a futókedved

Közel egy hete, hogy ismét téli időszámításba váltottunk és hát lássuk be, az egyik legnyomasztóbb dolog sötétben róni a kilométereket.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem