Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Óriási pályacsúcsot futott Csécsei Zoltán a hétvégi Korinthosz 160 km-en

ultrafutás,Spartathlon,Korinthosz
Facebook
Twitter
Pinterest
Bódis Tamás pedig a 80 km-es féltávon jeleskedett szintén pályacsúcs idővel.

A Korinthoszt a Spartathlon mintájára rendezik meg. Kezdetben a verseny távja 80 km volt, a Korinthosz elnevezés arra utal, hogy a Spartathlonon az Athén és Korinthosz közti szakasz ugyanekkora táv. Az útvonal és az ilyenkor szokásos klíma (hosszú, kitett egyenesek) jól modellezik a klasszikus görög esemény körülményeit, emiatt is kiváló felkészülési verseny a Spartathlonon indulóknak vagy az azt tervező futóknak. 2018-ban indították el a 160 km-es távot, aminek teljesítése kvalifikációhoz szükséges eredményt is adhat. Az útvonal Szekszárd és Baja között vezet, a 160 km-es távon indulók ezt az útvonalat oda-vissza futják.

Olvasd el ezt is!
Olvasd el ezt is! Spartathlon szubjektív

Csécsei Zoltánnak ezúttal nem volt vetélytársa a verseny során, rajt/cél győzelmet aratott, 13 óra 43 perces célideje pedig bődületes pályacsúcs lett (az előző 14:23:49-et tavaly futotta az olasz Enrico Maggiola). A második helyen befutó Lukács Sándor és Zoli között szinte pontosan két és fél óra volt. Csécsei Zoli sportolói oldalán az írta, hogy bár örül az eredménynek, jobbra számított, már ami a menetidőt illeti. Illetve azt is elmesélte, hogy elfutotta a táv elejét, ami miatt 120 km-től voltak nehézségei. Egyébként az elmúlt hetekben az edzéseit alaposan beöltözve teljesítette, hogy minél jobban bírja a versenyen várható hőséget.

ultrafutás,Korinthosz,Spartathlon,Csécsei Zoltán
forrás: Korinthosz Facebook oldal

Bódis Tamás is direkt teszi az edzéseit kánikulai időszakra, hogy szokja a spartathloni klímát. Tamás is remek formában van, a Korinthosz 80 km-es távját 4.13-as átlagtempóban tette meg, az általa futott új pályacsúcs 5 óra 42 perc.

Egyéni eredmények


Korinthosz 160 km
Férfi
1. Csécsei Zoltán 13:43:45
2. Lukács Sándor 16:12:37
3. Bódi István 16:42:22

Női
1. Tóth Éva 17:44:06
2. Huzsvay Edit 19:09:54
3. Boros Linda 20:35:03

Korinthosz 80 km
Férfi
1. Bódis Tamás 05:42:23
2. Drexler Gábor 06:21:49
3. Kohári Szabolcs 06:34:27

Női
1. Cseke Lilla 06:31:40
2. Maráz Zsuzsanna 6:49:07
3. Stefanovits Anna 07:12:23

Korinthosz 40 km
Férfi
1. Nagy Péter 02:59:57
2. Kozma Roland 03:32:38
3. Igrényi Tamás 03:36:47

Női
1. Benkő Gabriella 03:39:33
2. Székely Réka 03:51:37
3. Dobó Márta 03:56:38

További eredmények ITT találhatók.


Galéria / 5 kép

5 nyújtás, ami enyhíti a térdfájdalmat

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Kilian Jornet pénteken nekivág a 24 órának

Most már megvan a futás időpontja is. Elnézve Norvégia jelenlegi átlaghőmérsékletét, kemény menet lesz!

Kép

Nagy lépést tett a környezet védelmének érdekében hét futóverseny-szervező

„Mi akkor most zöldre váltunk!” címmel közleményt tett közzé hét futóverseny-szervező, aminek eredményeképpen a jövőben nem adnak semmilyen egyszerhasználatos poharat a futóversenyeken.

Kép

2020 karácsonya is lehet szuper - 3 férfias ajándék, amiket a neten is simán beszerezhetsz!

Ha nem akarod a legutolsó pillanatra hagyni a vásárlást, itt az ideje összeírni, kit mivel lepnél meg idén karácsonykor. A férfiaknak nem mindig könnyű ötletes és hasznos ajándékot tenni a fa alá - ebben segítünk most!

Kép

Alig várom, hogy újra fussak, de fontosabb a megfelelő regeneráció szülés után! - Az első 3 hét tapasztalatai és a gyerekágyi torna

A várandósság alatti sportolást igyekeztem tudatosan felépíteni (vagyis inkább le), így azt biztosan tudtam, hogy a szülés utáni regenerációt ugyanilyen átgondoltan szeretném végigvinni.

Kép

5 táplálkozási tévhit, amit jó tudnia minden futónak

A szénhidrátok és a fehérjék valóban a legfontosabb tápanyagok egy futó számára? A kávé dehidratál? A zsírszegény étrenddel jobban tartható a testsúly? A gélek és izoitalok szolgáltatják a legjobb energia-utánpótlást terhelés esetén?

Kép

Paula Radcliffe koncentrációs technikája, ami eredményessé tette őt

Kivel ne fordult volna elő egy fontos versenyen, hogy a kezdeti lelkesedést egyszer csak megtörték a zavaró gondolatok: „ááá nem fog ez menni, már a lábam is fáj, kimaradt két hét a felkészülésből, hopp a futó, akivel eddig simán tartottam a lépést el is húzott” - és még mennyi ilyen és ehhez hasonló gondolat kering egy futó fejében, ha éppen nem megy a futás.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem