Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

3 komoly kettlebel-baki, amiket ne kövess el, ha otthon edzel

kettlebell,edzés
Facebook
Twitter
Pinterest
Ha hiányoznak az erősítő edzések, a kettlebell elég jó megoldásnak tűnik: könnyen beszerezhető, és otthon tetőtől talpig leedzheted vele magad. De 3 dologra nagyon ügyelj!

Most, hogy viszonylag korlátozott lehetőség van edzeni, a kettlebell roppant praktikus megoldás, hiszen erősítheted vele az összes izomcsoportot. Courtney Olsen személyi edző szerint ez azért is remek eszköz, mert abszolút multifunkcionális: állandó ellenállást biztosít, és funkcionális edzésekhez is kiválóan alkalmazható. Az alakja és a fogantyúja miatt rengeteg erősítő gyakorlat simán elvégezhető vele, csak nem mindegy, hogyan: a szakember 3 hibára hívja fel a figyelmet.

kettlebell,erősítés
forrás: GettyImages

Figyelj, hogy a megfelelő izomcsoportok dolgozzanak!

A kettlebell swing egy abszolút alapgyakorlat, könnyű azonban helytelenül végezni, ami komoly hátfájást, derékbántalmakat okozhat. Ha egy ideje dolgozol már ezzel az eszközzel, akkor tudod, hogy nem szabad, hogy a térdek beessenek, hogy nem karból kell dolgozni, és hogy a görbe hátat is el kell felejteni - abba a hibába viszont a haladók is beleesnek, hogy a csípő hátratolása helyett előredőlnek, több munkád adva ezzel a deréknak. Ez viszont komoly bajt okoz észrevétlenül a gerinc alsó szakaszán és a vállak területén, a combhajlítók viszont egyáltalán nem dolgoznak annyit, mint szeretnéd.

Tehát a csípő hátra tolására mindennél jobban ügyelj ennél a gyakorlatnál!

Olvasd el ezt is!

Fogd lazábban!

Fontos, hogy ne szorosan, mereven fogd az eszközt, hanem lazábban tartsd a fogantyút. Ez kell ahhoz, hogy a súly egyenletesen hasson a mozgásokra. A szoros fogás egy idő után kellemetlen lesz, ráadásul a szakember szerint a csukló is könnyen megsérülhet. Ne fogd túl lazán, se túl erősen: ha ezekre figyelsz, hatékonyabb és biztonságosabb lesz az edzésed!

Olvasd el ezt is!
Olvasd el ezt is! Kettlebell swing variációk

Engedd hátra a vállaidat!

A nagy súly miatt könnyű előre engedni a vállakat, viszont pont hogy hátra és lefele kell engedni őket. Így nem csak hogy tökéletesen tudod kivitelezni a gyakorlatokat, és a megfelelő izomcsoportokat tudod dolgoztatni, de a vállizmok és ízületek is biztonságban lesznek.

Galéria / 3 kép

3 kettlebelles gyakorlat futóknak

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

A futópad-tulajdonosok mindössze 14 százalékának motivációja rendkívüli az edzések elvégzéséhez

Ugyanakkor ők még mindig motiváltabbak, mint más, aki fitneszgépeken, otthoni sporteszközök használatával sportol rendszeresen – derült ki egy tanulmányból.

Kép

Zsírégetés? Egészséges szív? Van egy másik nagyon fontos ok, amiért minden nőnek kardióznia kéne

Sokan akkor kezdenek kardiózni, amikor leadnának néhány kilót, magasabb a vérnyomásuk a kelleténél, vagy mert szeretnének általánosan fittebbek lenni. Ám van még egy nagyon fontos érv a kardiózás mellett - a nők számára!

Kép

Neked volt már rosszul sikerült futásod? A legjobbak sem verhetetlenek és ez így van jól!

Az elmúlt két hétben a világ legjobb futói közül ketten másként zártak 1-1 versenyt, ahhoz képest, mint ahogyan előzetesen várták…vártuk. Eliud Kipchoge Londonban, Joshusa Cheptegei pedig az elmúlt hétvégi félmaratoni VB-n teljesített szolidabban önmagához képest.

Kép

Tökmindegy, mennyit hasazol, egyetlen dolog számít, ha hasizomedzést végzel!

A lapos hasnak több titka is van: fontos a genetika, az étkezés, és persze a hasizom edzése. Ez utóbbinál azonban van egy dolog, ami mindennél többet nyom a latba!

Kép

„Szeretem a kihívásokat, érdekes érzés, amikor komfortzónán kívül vagyok” – írta Kilian Jornet a hétvégi sík 10-ese után

Élete első 10 kilométeres utcai versenye feladta számára is a leckét, de valószínű a pályacsúcstartó norvég síkfutó, Jakob Ingebrigtsen számára sem volt sétagalopp az idei Hytteplanmila.

Kép

Peres Jepchirchir világcsúcsot futott a hétvégi félmaratoni VB-n Jacob Kiplimo személyében pedig először állt ugandai futó a dobogó tetején

A kenyai atlétanő utoljára szeptember elején futott világcsúcsot női félmaratoni versenyen, a 19 éves Kiplimo pedig egyéni legjobbját futotta, illetve ugandai csúcsot ért el élete első félmaratoni VB-jén.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem