Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Őrületesen izzasztó Tabata videók, amik segítségével a 4 fal között is kőkeményen leedzheted magad!

Tabata,edzés
Facebook
Twitter
Pinterest
Tabatázni kemény dolog: ha eddig kimaradt, most itt az idő kipróbálni! Brutálisan erősít, fejleszti az állóképességet, és rengeteg kalóriát elégethetsz vele. És ami még szuper benne, az az, hogy nem kell hozzá 60 perc! Feljeszd magad, kezdj el Tabatázni!

A magas intenzitású interval tréning (high-intensity interval training) vagyis a HIIT edzés az egyik legjobb és leghatékonyabb, ha izzadni akarsz, ha felvinnéd a pulzusodat, és erősíteni is szeretnél - mindezt viszonylag rövid idő alatt. Javítani akarod a szív és érrendszer működését? Búcsúznál a felesleges zsírrétegtől? Akkor is a HIIT a te edzésed, a Tabata pedig egy tökéletes magas intenzitású interval tréning.

A dolog úgy néz ki, hogy van egy adott gyakorlat, mondjuk guggolásból felugrás: 20 másodpercig végzed, majd 10 másodperc pihenő jön, és ezt 8x ismétled meg, vagy 4 percen át. Ez után következik egy új gyakorlat.

Már 20-30 perc bőven elég a Tabatázásból, és túl sok hely sem kell hozzá. Otthon, a 4 fal között is tökéletesen kivitelezhető, csak úgy, mint a teraszon. Mutatunk pár olyan videót, amik garantáltan segítenek megtanulni Tabatázni: használd őket bátran, tényleg nagyon hatékonyak! Van köztük rövidebb és hosszabb gyakorlatsor is, így ha csak pár perced van edzeni, akkor is bátran kezdj bele!

Olvasd el ezt is!

Tabata, 30 percben

Bemelegítés után 20 perc kitörésekkel és törzserősítéssel - ennyi idő alatt is simán leedzheted magad. Próbáld csak ki!

Alapgyakorlatok 4 percben

Heather Robertson edző 4 percben mutatja be azt a gyakorlatsort, amivel tökéletesen át tudod mozgatni magad. Ez egy abszolút teljes testes edzés - te döntöd el, hányszor végzed el a kört. Haladóknak érdemes legalább nyolcszor!

3. Tabatázz, súlyzókkal!

A következő fél órás edzés haladóknak javasolt, mert súlyzós gyakorlatok is szerepelnek benne. Vigyázat, tényleg izzasztó lesz!

45 perc, ha igazán oda akarod tenni magad

Raneir Pollard igazán pörgős óráira tényleg élvezet Tabatázni: ez a közel egy órás edzés levezetéssel szuperhatékony lesz, ha kicsit elszaladt veled a ló csokievés terén a karanténban...

10 perces sokk a core-izmoknak

Futás utánra is tökéletes, de igazából bármilyen edzés végére beillesztheted ezt a 10 percet, ami csakis a has és a törzs izmairól szól.

Galéria / 3 kép

Keresztedzést végeznél? Kerüld el a következő variációkat!

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Miért fuss terepfutó-cipőben terepen – pláne ázott, sáros talajon?

Szeretsz terepen is futni, de még nincs terepfutócipőd? Ne szalaszd el a vásárlást most ősszel, a JOY-Napok kuponjaival jelentős kedvezménnyel juthatsz hozzá új futócipődhöz is.

Kép

5 dolog, amit a 30-as éveidre mindenképp tudnod kellene, ha fogyni akarsz!

Fogyni minden életkorban nehéz, pláne egy bizonyos kor felett. Huszévesen még az ember kiahgyja a vacsorát, és egy hónap alatt lemegy 3 kiló, ám egy idő után ezt már képtelenség véghez vinni...

Kép

Kemény fókusz és komoly céltudatosság kellett ahhoz, hogy tegnap új 24 órás magyar csúcs szülessen – interjú Csécsei Zoltánnal

A hétvégi Balatonalmádiban megrendezett 24 órás országos bajnokságon 277,484 km-t futott Csécsei Zoltán, ezzel átvette Bódis Tamástól a tavaly megszerzett magyar csúcsot és rögvest az idei világranglista élére állt ebben a versenyszámban.

Kép

Ettél már csicsókát? Itt az ideje kipróbálni!

Azon vagyunk, hogy minél színesebben táplálkozz- próbálj ki új ízeket, zöldségeket, szokatlanabb alapanyagokat. A csicsóka most igazi szezonális élelmiszer - ne feledkezz meg róla!

Kép

A londoni buborék – avagy versenyzés a covid idején

2020 teljesen új kihívások elé állította az egész nemzetközi sportéletet. Az Olimpiát elhalasztották, a versenyeket eltörölték, a sportlétesítményeket bezárták. A sportolók azonban nem adták fel egykönnyen, ahogyan a sportszervezők sem. Újfajta rendezési elveket dolgoztak ki, hogy ne landoljon még több sportesemény a kukában.

Kép

Az edzés utáni kínzó fejfájás elkerülhető, de figyelned kell néhány dologra!

Egy kőkemény edzés épp elég fájdalmat tud okozni, semmi szükség arra, hogy még a fejed is fájjon utána - nem igaz?

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem