Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Bivalyerős core izmokra vágysz? Ismerkedj meg a pilatessel: találtunk 4 szuper videót kezdőknek

pilates,core izmok
Facebook
Twitter
Pinterest
Van jó oldala is az otthonlétnek: most lehet, hogy több időt és kedved van olyan edzésformákat kipróbálni, amiket eddig nem akartál. A pilates tényleg mindenkinek tökéletes: nagyon megerősíti a hát, a has és a törzs izmait, ezzel látványosan segít a futóteljesítmény növelésében!

Ugye tudod, hogy nem csak futással javíthatod a futóteljesítményedet, de nagyon kell a nyújtás, az erősítő edzés és a törzsizmok megdolgoztatása is, hogy fejlődhess?

A pilates erre tökéletes. Ezt a mozgásformát eredetileg Joseph Pilates alakította ki sérült katonák rehabilitására. Jó ideje már a táncosok is intenzíven használják a mozdulatsorokat, mára pedig már olyan népszerű lett, hogy számtalan edzésfajta építi be az óráiba a pilates elemeit. Alapelemei az egyensúlyérzékelés fejlesztése, a nyújtás, a saját testsúlyos erősítés, de főlég a tartásjavítás: minden egyes gyakorlat ugyanis a core-izmokat állítja a fókuszba.

Ha teljesen kezdőként, otthon, edző nélkül vágsz bele, nagyon ügyelj arra, hogy:

  • alap pilates gyakorlatokkal kezdj
  • ne terheld túl magad, csak addig végezz egy gyakorlatot, amíg jól esik
  • folyamatosan koncentrálj a core-izmok megfeszítésére
  • és törekedj az instrukciók alapján a gyakorlatok helyes kivitelezésére.

Ideális, ha cipő nélkül, zokniban vágsz neki az edzésnek, kényelmes ruhában, amiben a nyújtásokat is elvégezheted.

A következő videók tökéletesek arra, hogy elkezd megismerni a pilates csodálatos világát!

Alapgyakorlatok 13 percben

Selena Gomez edzője, Amy Davis állított össze egy gyakorlatsort az alap pilates mozdulatokból 13 percben. Ha gyorsnak érzed a mozdulatokat, bátran végezd őket lassabban, és koncentrálj a helyes kivitelezésükre!

30 perc pilates a talajon

Ha kicsit hosszabb edzésre vágysz, szerezz egy matracot, de a szőnyeg is megteszi: jöhet a fél órás pilates óra, ami után garantáltan érzed majd a törzsizmokat!

1 óra pilates középhaladóknak

A következő, 60 perces gyakorlatsorral tökéletesen karban tarthatod a kritikus területeket, és ne feledd: a pilates nem csak nőknek szól, férfiak is simán végezhetik, sőt, nagyon sok pilates oktató kerül ki a férfiak közül is. Pároknak is tökéletes program a közös pilates!

+1: Pilates extra a hasizmokra

A pilates alapvetően hasizomedzés, hiszen a core izmok kapják a gyakorlatokban a főszerepet, de mutatunk egy 10 perces sort, ami célzottan, kőkeményen megdolgozhatja az egyenes és a ferde hasizmokat is.

Galéria / 3 kép

Keresztedzést végeznél? Kerüld el a következő variációkat!

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Kilian Jornet pénteken nekivág a 24 órának

Most már megvan a futás időpontja is. Elnézve Norvégia jelenlegi átlaghőmérsékletét, kemény menet lesz!

Kép

Nagy lépést tett a környezet védelmének érdekében hét futóverseny-szervező

„Mi akkor most zöldre váltunk!” címmel közleményt tett közzé hét futóverseny-szervező, aminek eredményeképpen a jövőben nem adnak semmilyen egyszerhasználatos poharat a futóversenyeken.

Kép

2020 karácsonya is lehet szuper - 3 férfias ajándék, amiket a neten is simán beszerezhetsz!

Ha nem akarod a legutolsó pillanatra hagyni a vásárlást, itt az ideje összeírni, kit mivel lepnél meg idén karácsonykor. A férfiaknak nem mindig könnyű ötletes és hasznos ajándékot tenni a fa alá - ebben segítünk most!

Kép

Alig várom, hogy újra fussak, de fontosabb a megfelelő regeneráció szülés után! - Az első 3 hét tapasztalatai és a gyerekágyi torna

A várandósság alatti sportolást igyekeztem tudatosan felépíteni (vagyis inkább le), így azt biztosan tudtam, hogy a szülés utáni regenerációt ugyanilyen átgondoltan szeretném végigvinni.

Kép

5 táplálkozási tévhit, amit jó tudnia minden futónak

A szénhidrátok és a fehérjék valóban a legfontosabb tápanyagok egy futó számára? A kávé dehidratál? A zsírszegény étrenddel jobban tartható a testsúly? A gélek és izoitalok szolgáltatják a legjobb energia-utánpótlást terhelés esetén?

Kép

Paula Radcliffe koncentrációs technikája, ami eredményessé tette őt

Kivel ne fordult volna elő egy fontos versenyen, hogy a kezdeti lelkesedést egyszer csak megtörték a zavaró gondolatok: „ááá nem fog ez menni, már a lábam is fáj, kimaradt két hét a felkészülésből, hopp a futó, akivel eddig simán tartottam a lépést el is húzott” - és még mennyi ilyen és ehhez hasonló gondolat kering egy futó fejében, ha éppen nem megy a futás.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem