Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Nem véletlenül érzed nehezebbnek a futásokat a karantén óta

futás,futás a karantén alatt
Facebook
Twitter
Pinterest
Nem találkozhatunk a barátokkal, otthoni suli a gyerekekkel, nonstop kézmosás, munkahelyi bizonytalanság – még, ha nem is érzed feltétlenül úgy, bizony hatalmas stressz nehezedik rád is.

Ha pedig nagy a stressz, a sport és a futás sem megy úgy, ahogy szokott. Egy új tanulmány szerint, amit a Medicine & Science in Sports & Exercise című lapban tettek közzé, már napi 45 perc stressz is negatív hatással van az edzéseidre. A kutatásban két csoportra osztották az embereket, az egyikben nyugtató hatású filmet kellett nézniük a résztvevőknek, míg a másikban egy mentálisan igencsak fárasztót tesztet elvégezni. Ezután mindenkinek futnia kellett a padon. A tesztet elvégző nők 6%-kal, míg a férfiak 3%-kal lassultak le magukhoz képest, míg a másik csoportban nem volt lassulás, sőt valaki gyorsult is. Tehát a stressz lassít, az edzés azonban nem lesz könnyebb a lazább tempótól.

Egy másik tanulmány, amit pedig az International Journal of Sports Physiology and Performance-ban publikáltak, arra világított rá, hogy azok, akik megszokták, hogy csapatban edzenek, másokkal futnak, egyedül sokkal lassabbak és keményebbnek érzik a futásokat. Persze, azok, akiknek ez a megszokott, nem történt változás, de azért sokan vannak, akik közösségben szeretnek sportolni, és úgy tudják kihajtani magukból a maximumot.

gif

Szóval akár így, akár úgy, ne lepődj meg, ha nem úgy megy a futás, mint eddig, inkább csak koncentrálj arra, hogy így is maradj aktív és maradj mozgásban, aztán majd a csúcsdöntések jöhetnek a karantén után!

Galéria / 6 kép

Így teheted hatékonyabbá a karanténedzést

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

A futópad-tulajdonosok mindössze 14 százalékának motivációja rendkívüli az edzések elvégzéséhez

Ugyanakkor ők még mindig motiváltabbak, mint más, aki fitneszgépeken, otthoni sporteszközök használatával sportol rendszeresen – derült ki egy tanulmányból.

Kép

Zsírégetés? Egészséges szív? Van egy másik nagyon fontos ok, amiért minden nőnek kardióznia kéne

Sokan akkor kezdenek kardiózni, amikor leadnának néhány kilót, magasabb a vérnyomásuk a kelleténél, vagy mert szeretnének általánosan fittebbek lenni. Ám van még egy nagyon fontos érv a kardiózás mellett - a nők számára!

Kép

Neked volt már rosszul sikerült futásod? A legjobbak sem verhetetlenek és ez így van jól!

Az elmúlt két hétben a világ legjobb futói közül ketten másként zártak 1-1 versenyt, ahhoz képest, mint ahogyan előzetesen várták…vártuk. Eliud Kipchoge Londonban, Joshusa Cheptegei pedig az elmúlt hétvégi félmaratoni VB-n teljesített szolidabban önmagához képest.

Kép

Tökmindegy, mennyit hasazol, egyetlen dolog számít, ha hasizomedzést végzel!

A lapos hasnak több titka is van: fontos a genetika, az étkezés, és persze a hasizom edzése. Ez utóbbinál azonban van egy dolog, ami mindennél többet nyom a latba!

Kép

„Szeretem a kihívásokat, érdekes érzés, amikor komfortzónán kívül vagyok” – írta Kilian Jornet a hétvégi sík 10-ese után

Élete első 10 kilométeres utcai versenye feladta számára is a leckét, de valószínű a pályacsúcstartó norvég síkfutó, Jakob Ingebrigtsen számára sem volt sétagalopp az idei Hytteplanmila.

Kép

Peres Jepchirchir világcsúcsot futott a hétvégi félmaratoni VB-n Jacob Kiplimo személyében pedig először állt ugandai futó a dobogó tetején

A kenyai atlétanő utoljára szeptember elején futott világcsúcsot női félmaratoni versenyen, a 19 éves Kiplimo pedig egyéni legjobbját futotta, illetve ugandai csúcsot ért el élete első félmaratoni VB-jén.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem