Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Ne sajnáld, hogy törölték a versenyed, nem vész kárba az eddig elvégzett edzésmunka!

koronavírus,járvány,maraton,maratoni felkészülés,PB
Facebook
Twitter
Pinterest
Egy maratoni felkészülés sok előnyt tartogat számodra…igen még akkor is, ha nem tudsz elindulni a versenyen, mert törölték.

Sokan vagyunk, akik egész télen át edzettünk… Futottunk esőben, szélben, sötétben, nem szedtünk még egy sütit a vasárnapi ebédhez, inkább álmodoztunk tovább a nehézségeket felülíró célba érkezésről. Aztán történt valami a világban, ami mindent megváltoztatott: koronavírus-járvány a neve.

Olvasd el ezt is!

Ne érezd, hogy hiábavaló volt minden! Egy maratoni felkészülés soha nem elvesztegetett idő! Az eddig elért eredmény és állapot továbbra is jó szolgálatot tehet számodra.

A brit ultrafutó, Robbie Britton – akinek legjobb maratoni ideje 2.30 – azt mondja, hogy önmagában a felkészülés kimagasló erőnlétet biztosít, míg a verseny hosszú időre lenullázza a futót. „Ha tehát felkészültél, de nem tudod lezárni az edzésmunkát a versennyel, még erősebbé válhatsz, ha folytatod a futásokat. Őszre egy sokkal erősebb maratoni megmérettetésre számíthatsz.”

Olvasd el ezt is!
koronavírus,maraton,maratoni felkészülés,PB
forrás: Robbie Britton Facebook oldal

Ebben az időszakban nyugodtan lazíts kicsit az edzéseiden, esetleg menj erdőbe futni, oda, ahol nem kell sok emberre számítani. Nyáron folytasd a felkészülést a maratonra. Valószínű akkor már lesz lehetőséged 1-1 rövidebb versenyre is elmenni. 5-10 km-es futamok is jól illeszthetőek a hosszútávú felkészülésbe, mielőtt elkezdenéd ismét a hosszú tempófutásokat.

"Most csalódást okozott a törölt verseny, ám ennek köszönhetően ősszel még nagyobb PB-t futhatsz” – mondja Britton.


Közben ügyelj az erősítésre is! Ezeket a gyakorlatokat otthon is elvégezheted!

Galéria / 10 kép

A legjobb saját testsúlyos erősítő gyakorlatok

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

A hűvös idő alapkelléke: fejpánt – mutatunk pár szuper darabot!

A fejpánt nagyon praktikus darab, hiszen a füleket, homlokot védi, a hajat a helyén tartja, de nem túl meleg, mint egy sapka, és az izzadtságot is jól elvezeti. Létezik belőle bélelt verzió is, hogy a hidegebb időben is élvezhesd ennek a szuper kiegészítőnek az előnyeit.

Kép

3 őszi saláta, amiket ha megkóstolsz, többé nem felejtesz el!

Lassan kevesebb az idényzöldség a polcokon, és a hidegebb idő beköszöntével a test is a tartalmasabb ételeket kívánja. De ettől még ősszel és télen is kellenek a saláták - a következő 3 variációra tutira rákattantok!

Kép

6 tipp, hogy MOST se veszítsd el a futókedved

Közel egy hete, hogy ismét téli időszámításba váltottunk és hát lássuk be, az egyik legnyomasztóbb dolog sötétben róni a kilométereket.

Kép

Fejleszd az egyensúlyérzékelésedet - mutatjuk, hogyan kezdj bele!

Sokat profitálhatsz abból a futásaid alatt is, ha fejleszted az egyensúlyérzékelésedet, ám nem csak futóknak javasolt kicsit komolyabban ráfeküdni a témára.

Kép

10 egyszerű, de hatékony tanács kezdőknek, haladóknak és bárkinek, akinek éppen jól jön…

A futás elég egyértelmű és könnyű sport. Egyrészt minél többet teszel bele, annál többet ki is tudsz belőle venni, amit nem más, mint az eredményesség tükröz. Másrészt könnyű, hisz közvetlenül a bejárati ajtótól kezdheted az edzést és elég hozzá, ha az egyik lábadat a másik elég helyezed.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem