Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

A konditermek zárva, futni csak este 8-ig lehet, de hidegben – hogy maradjak motivált az edzésben? Egy coach segítségét kértük

edzés,motiváció,
Facebook
Twitter
Pinterest
Az új rendelkezések nehéz helyzetbe hozzák azokat, akik életében jelentős szerepet játszik a mozgás. Mindenkinek más miatt fájdalmas a jelenlegi helyzet, mindannyian mástól szenvedünk, az azonban vitathatatlan, hogy a sport nagyon sok helyzetből kiutat jelent.

Tudom, hogy sokak szerint örüljön, aki egészséges, és „bírja ki most edzés nélkül”, és „van ennél sokkal fontosabb dolog is most”. Ám minden rendszeresen sportoló tisztában van azzal, hogy a sport örömforrás, boldogsághormont termel, levezeti a feszültséget, és nem csak és kizárólag a testsúlyt segít kordában tartani. Jelenleg azonban a rendszeresen sportolók erősen korlátozva vannak: az edzőtermek, csoportos órák egy időre parkolópályára kerülnek, futni is csak nap közben, este 8-as hazaérkezéssel lehetséges. Ám amíg tavasszal rengetegen kezdtek el futni a korlátozások megkezdésekor, most más a helyzet: korán sötétedik, az időjárás nem a legkedvezőbb, ráadásul a hidegben edzeni azoknak, akik nincsenek hozzászokva, nem szívderítő dolog.

Láthatósági mellény

Láthatósági mellény

Láthatósági fényvisszaverő mellény Modern pántos fényvisszaverő mellény állítható méretben Alkalmas motorosoknak, futóknak is a jobb láthatóság érdekében Könnyen tisztítható, mosható Méret: Derék: 70-98cm Hossza: 38-50cm Pánt: 1*1.5m, 2*1.23m

A terméket a megrendeléstől számított 3-5 munkanapon belül tudjuk kiszállíttatni.

1990 Ft

Megnézem

Az én szívem leginkább a konditermek és a csoportos edzések miatt fáj, és míg tavasszal sokat futottam, most, asztmásként komoly feladat előtt állok, ám nincs mese, mozogni kell. De mégis hogyan legyünk motiváltak? Kis-Simon Ildi coach, tréner ad pár remek tippet ezzel kapcsolatban.

Nagyon fontos, hogy csökkentsük a feszültséget!

,,Egyértelmű, hogy a sportnak feszültségcsökkentő hatása van, amire nagyobb szükség van most, mint valaha. A bizonytalanság, a folyamatosan érkező hírek miatt az aggodalom, a stressz mindenkit érint, és pont az lenne a cél, hogy ezt csökkenteni tudjuk. Még ha tényleg pozitívak vagyunk és motiváltak, a környezeti hatások nem tudnak elkerülni bennünket, így nem kell jósnak lenni, hogy kimondjuk, nagyon nehéz időszak vár most ránk. Korán sötétedik, hideg van, elmaradnak a karácsonyi vásárok, a megszokott rendezvények – egyre kevesebb apró kis örömforrásunk marad. Ezért most iszonyúan fontos lesz, hogy ha nem is a megszokott körülmények között, de próbáljunk kreatívak lenni!”

Edzeni kötelező

,,Nem egyszerű egy ilyen időszakban motiváltnak maradni, de meg kell próbálnunk, ráadásul azért is, mert a sport ad legalább egy biztos pontot a mindennapokban.

futni, este,
forrás: Unsplash/ Francesco Gallarotti

És bár bezárnak kapuk, vannak, amik most nyílnak ki. Tele a net edzős videókkal, itt az idő, hogy felfedezzük, kipróbáljuk őket! Ehhez érdemes egy társat keresni – mert ez is nagyon motiváló tud lenni.

Ha futóklubban futottál, most megbeszélhetitek, hogy hetente többször részt vesztek online streching vagy pilates órákon, fordíthattok több energiát a nyújtásra, a core izmok edzésére, vagy épp a regenerációra. Azért is hasznos mindezt csapatban csinálni, hogy valamit elmentsünk a megszokott dolgokból. A csapatszellem pedig rengeteget segít, pláne akkor, ha körüzenetekben tényleg szóltok a másiknak, hogy ne hagyjon ki edzést, ha húzzátok egymást..."

Runner’s World 2020/05 (digitális verzió)

Runner’s World 2020/05 (digitális verzió)

Ősszel is a futásé a főszerep! A Runner’s World legfrissebb lapszámán a 3 gyerekes anyukát, Tiricz Irént láthatod, aki mindössze 5 éve kezdett el futni, de azóta az egyik legeredményesebb hazai terepfutó lett. A vele készült interjúban többek között erről, és a család-karrier-futás hármasról mesélt nekünk. Ezen kívül számos izgalmas témát dolgoztunk fel, úgy mint a maraton utáni depresszió kezelését, a résztávos edzéseket, a futóiskola hasznosságát vagy épp a mobility tréninget. De olyan híres sportolókról is olvashatsz, akik munka mellett készültek fel az Olimpiára, de Bérces Edit is mesélt az élettörténetéről. Ne hagyd ki! Még több infó: www.runnersworld.hu/megjelent

595 Ft

Megnézem

Nagyon kell a rendszeresség

,,Az otthonlét, a korlátozások alatt az egyik legfontosabb dolog a rendszeresség. Ez az, ami a kiszámíthatóságot erősíti, ettől érezzük azt, hogy van kontroll a helyzet felett. Ha ez megvan, képesek leszünk megnyugodni, és nem csak sodródni az árral. Keressük meg azokat a területeket, amik felett lehet kontrollunk - a cselekvés nyugtat, motivál, magabiztosságot ad.

Arra nincs befolyásom, hogy hány ember lesz beteg, ezt el kell fogadni, ahogy azt is, hogy mondjuk bezárt a kedvenc edzőtermem. De amire tudok hatni, azt ki kell használni: az, hogy edzek, hogy csatlakozom egy online csoporthoz, csak rajtam múlik. A rutin rengeteget segít majd! Illetve próbáljuk a dolgok jó oldalát nézni, hiszen most itt az idő vadiúj edzésformákat is kipróbálni, többet nyújtani, hengerezni, meditálni – csak ne adjuk fel!"

Galéria / 5 kép

5 híres ember, akinek a mentális állapotán még többet rontott a koronavírus járvány

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Alig várom, hogy újra fussak, de fontosabb a megfelelő regeneráció szülés után! - Az első 3 hét tapasztalatai és a gyerekágyi torna

A várandósság alatti sportolást igyekeztem tudatosan felépíteni (vagyis inkább le), így azt biztosan tudtam, hogy a szülés utáni regenerációt ugyanilyen átgondoltan szeretném végigvinni.

Kép

5 táplálkozási tévhit, amit jó tudnia minden futónak

A szénhidrátok és a fehérjék valóban a legfontosabb tápanyagok egy futó számára? A kávé dehidratál? A zsírszegény étrenddel jobban tartható a testsúly? A gélek és izoitalok szolgáltatják a legjobb energia-utánpótlást terhelés esetén?

Kép

Paula Radcliffe koncentrációs technikája, ami eredményessé tette őt

Kivel ne fordult volna elő egy fontos versenyen, hogy a kezdeti lelkesedést egyszer csak megtörték a zavaró gondolatok: „ááá nem fog ez menni, már a lábam is fáj, kimaradt két hét a felkészülésből, hopp a futó, akivel eddig simán tartottam a lépést el is húzott” - és még mennyi ilyen és ehhez hasonló gondolat kering egy futó fejében, ha éppen nem megy a futás.

Kép

Ne utáld annyira! 5 ok, amiért időnként érdemes kelbimbót enned!

Nagyon sokan az elég erőteljes íze miatt teszik tiltólistára a kelbimbót, pedig jól elkészítve és a megfelelő dolgokkal kombinálva csodás kiegészítője lehet az egészséges étkezésnek.

Kép

5+1 szuperjó Black Friday ajánlat, amit megéri kihasználni!

Ha fontos számodra, hogy fitt és ápolt legyél, akkor mutatunk pár szuper terméket, amit a Black Friday alatt kedvezményes áron szerezhetsz be!

Kép

42 ezer lépés a szülésért

Egy szokatlan futás lesz vasárnap a Margitszigeten. "Futás a szülésért, a választás szabadságáért, az esszenciális női erő, a női minőség felemelkedéséért." Amolyan „gyógyító” futás. Női kezdeményezés, de nem csak nők számára.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem