Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Mit egyél a különböző edzéstípusok előtt?

toast,evés,futás,zabkása
Facebook
Twitter
Pinterest
A futás előtti étkezés kényes kérdés, főleg, hogy az sem mindegy, milyen típusú edzés előtt, mit eszel!

Most eláruljuk, mit érdemes enni a különböző edzéstípusok előtt:

  • Résztávos edzés
    A résztávos, vagy egyéb magas intenzitású edzések a legtöbb esetben nem tartanak tovább 60 percnél, viszont gyorsan hasznosítható energiaforrást igényelnek. Ilyenkor gyorsan felszívódó, de a gyomrot nem megterhelő mennyiségű szénhidrátforrásra van szükséged. Jó lehet egy fél banán egy csapott evőkanál mogyoróvajjal, vagy egy kis pohár görög joghurt áfonyával. Illetve ilyenkor teszi a legjobb szolgálatot a müzliszelet is.

  • Hétvégi hosszú
    Ha félmaraton vagy maratoni távra készülsz, esetleg, amikor télen kezded az alapozást, hétvégente nagy eséllyel futsz egy órát meghaladó ideig. Ilyenkor a legjobb, ha 2-4 órával a futás előtt eszel lassan felszívódó szénhidrátot: mondjuk egy nagyobb, teljes kiőrlésű kenyérből készült tonhalas szendvicset, mandulatejben főtt zabkását gyümölcsökkel, vagy barna rizst csicseriborsóval és spenóttal. Aztán közvetlenül az edzés előtt még benyomhatsz egy kis aszalt gyümölcsöt (2 szem aszalt barackot pl.), ha úgy érzed, szükséges.

  • Laza kocogás
    Az edzésterved valószínűleg tartalmaz laza, átmozgató kocogásokat, amelyek sem időben, sem intenzitásban nem terhelnek meg. Így ezek előtt nem is fontos nagyon odafigyelned arra, hogy megfelelő tápanyag-összetételű ételeket fogyassz. Ha nem mersz elindulni evés nélkül, akkor jól jöhet egy smoothie vagy egy fél darab müzliszelet.

  • Verseny
    Csak olyat egyél, amit már megszokott a tested és a gyomrod is tolerálja. Verseny előtt ugyanúgy étkezz, mint a hétvégi hosszú előtt, annyi különbséggel, hogy itt ne maradjon ki közvetlen előtte az utolsó feltöltés: lehet ez 2dl narancslé a rajtban, egy energiaszelet vagy egy fél banán, esetleg pár szem zabkeksz!
Olvasd el ezt is!

Galéria / 7 kép

Tippek téli, szabadtéri futáshoz

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Kilian Jornet pénteken nekivág a 24 órának

Most már megvan a futás időpontja is. Elnézve Norvégia jelenlegi átlaghőmérsékletét, kemény menet lesz!

Kép

Nagy lépést tett a környezet védelmének érdekében hét futóverseny-szervező

„Mi akkor most zöldre váltunk!” címmel közleményt tett közzé hét futóverseny-szervező, aminek eredményeképpen a jövőben nem adnak semmilyen egyszerhasználatos poharat a futóversenyeken.

Kép

2020 karácsonya is lehet szuper - 3 férfias ajándék, amiket a neten is simán beszerezhetsz!

Ha nem akarod a legutolsó pillanatra hagyni a vásárlást, itt az ideje összeírni, kit mivel lepnél meg idén karácsonykor. A férfiaknak nem mindig könnyű ötletes és hasznos ajándékot tenni a fa alá - ebben segítünk most!

Kép

Alig várom, hogy újra fussak, de fontosabb a megfelelő regeneráció szülés után! - Az első 3 hét tapasztalatai és a gyerekágyi torna

A várandósság alatti sportolást igyekeztem tudatosan felépíteni (vagyis inkább le), így azt biztosan tudtam, hogy a szülés utáni regenerációt ugyanilyen átgondoltan szeretném végigvinni.

Kép

5 táplálkozási tévhit, amit jó tudnia minden futónak

A szénhidrátok és a fehérjék valóban a legfontosabb tápanyagok egy futó számára? A kávé dehidratál? A zsírszegény étrenddel jobban tartható a testsúly? A gélek és izoitalok szolgáltatják a legjobb energia-utánpótlást terhelés esetén?

Kép

Paula Radcliffe koncentrációs technikája, ami eredményessé tette őt

Kivel ne fordult volna elő egy fontos versenyen, hogy a kezdeti lelkesedést egyszer csak megtörték a zavaró gondolatok: „ááá nem fog ez menni, már a lábam is fáj, kimaradt két hét a felkészülésből, hopp a futó, akivel eddig simán tartottam a lépést el is húzott” - és még mennyi ilyen és ehhez hasonló gondolat kering egy futó fejében, ha éppen nem megy a futás.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem