Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Miért fontos odafigyelni a koleszterinszintre?

koleszterin, szint,
Facebook
Twitter
Pinterest
Manapság szinte a csapból is a magas koleszterinszint káros hatásai folynak. Annyit már mindenki tud, hogy kiemelkedő szerepet játszik a szív- és érrendszeri megbetegedésekben, és túl magas értékek esetén a mennyiséget csökkenteni kell. Azzal azonban már jóval kevesebben vannak tisztában, hogy egyáltalán mi az a koleszterin, és hogyan kerülhető el, hogy problémákat okozzon.

Jó és rossz koleszterinek

A koleszterin maga egy olyan vegyület, amely az emberi test sejtjeiben is megtalálható, és részt vesz többek között a hormontermelésben is. Tehát semmiképpen sem olyan anyagról van szó, amelyet teljesen ki kell iktatni, hiszen nagyon fontos szerepet játszik a szervezet normális működésében. Csupán arra kell ügyelni, hogy megfelelő mennyiségben legyen jelen.

Meg kell különböztetnünk jó és rossz koleszterineket is. A magas sűrűségű, úgynevezett HDL koleszterinek a jók, és az alacsony sűrűségű LDL koleszterinek a rosszak. Utóbbiak jellemzője, hogy túlzott bevitel esetén a felesleg lerakódik az erek falán, és csökkenti a vér áramlását. Ez azért veszélyes, mert így a létfontosságú szervek nem kapják meg a kellő vérmennyiséget, emiatt károsodhatnak. A magas koleszterinszinttel nő az esélye az szívrohamnak és a stroke-nak.

Életmódváltással az egészségért

Ha időben elkezdesz odafigyelni az egészségedre, akkor megelőzheted a komolyabb betegségek kialakulását. Természetesen ez mindenkire egyaránt vonatkozik, azonban ha nálad laborvizsgálatok is igazolták, hogy magas a koleszterinszinted, akkor mielőbb meg kell tenned a szükséges lépéseket a saját érdekedben.

A máj termel annyi koleszterint, ami többnyire fedezi a szükséges mennyiséget, tehát az étellel bevitt koleszterin nagy része már felesleges a szervezet számára. Az elsődleges tehát egy olyan étrend kialakítása, amelyben minél kevesebb magas, rossz koleszterintartalmú étel található. A csökkentésre azonban rásegíthetsz például a Yobogu-nál kapható Cholesterol Reducer tablettával, amely növényi szterineket tartalmaz. Ezek a hatóanyagok segítenek a koleszterinszint normalizásában, mindezt a természetes összetevők ereje által.

Egy ilyen készítmény bár sokat segíthet, azonban önmagában nem elegendő a megfelelő eredményhez, hiszen a cél az, hogy felhagyj az eddigi káros szokásaiddal, és újakat alakíts ki helyettük.

Először is az étkezéseden kell változtatnod: fogyassz kevesebb vörös húst, zsírt és tejterméket. Kerüld a cukrot, a bolti feldolgozott, félkész ételeket, rágcsálnivalókat, gyorséttermi menüket. Helyette növeld a gyümölcsök, zöldségek, magas rosttartalmú élelmiszerek mennyiségét, válaszd a sovány húsokat, halakat.

Másodszor pedig: mozogj rendszeresen! Az elhízott embereknél szinte mindig megjelenik a magas koleszterinszint is, ezért a megfelelő étrend mellett sportolj hetente legalább 3-4 órát, amivel egészséges, életerős és fitt leszel.

Tovább olvasok
Kép

Kilian Jornet pénteken nekivág a 24 órának

Most már megvan a futás időpontja is. Elnézve Norvégia jelenlegi átlaghőmérsékletét, kemény menet lesz!

Kép

Nagy lépést tett a környezet védelmének érdekében hét futóverseny-szervező

„Mi akkor most zöldre váltunk!” címmel közleményt tett közzé hét futóverseny-szervező, aminek eredményeképpen a jövőben nem adnak semmilyen egyszerhasználatos poharat a futóversenyeken.

Kép

2020 karácsonya is lehet szuper - 3 férfias ajándék, amiket a neten is simán beszerezhetsz!

Ha nem akarod a legutolsó pillanatra hagyni a vásárlást, itt az ideje összeírni, kit mivel lepnél meg idén karácsonykor. A férfiaknak nem mindig könnyű ötletes és hasznos ajándékot tenni a fa alá - ebben segítünk most!

Kép

Alig várom, hogy újra fussak, de fontosabb a megfelelő regeneráció szülés után! - Az első 3 hét tapasztalatai és a gyerekágyi torna

A várandósság alatti sportolást igyekeztem tudatosan felépíteni (vagyis inkább le), így azt biztosan tudtam, hogy a szülés utáni regenerációt ugyanilyen átgondoltan szeretném végigvinni.

Kép

5 táplálkozási tévhit, amit jó tudnia minden futónak

A szénhidrátok és a fehérjék valóban a legfontosabb tápanyagok egy futó számára? A kávé dehidratál? A zsírszegény étrenddel jobban tartható a testsúly? A gélek és izoitalok szolgáltatják a legjobb energia-utánpótlást terhelés esetén?

Kép

Paula Radcliffe koncentrációs technikája, ami eredményessé tette őt

Kivel ne fordult volna elő egy fontos versenyen, hogy a kezdeti lelkesedést egyszer csak megtörték a zavaró gondolatok: „ááá nem fog ez menni, már a lábam is fáj, kimaradt két hét a felkészülésből, hopp a futó, akivel eddig simán tartottam a lépést el is húzott” - és még mennyi ilyen és ehhez hasonló gondolat kering egy futó fejében, ha éppen nem megy a futás.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem