Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Mit okoz, ha maszkban futsz?

maszk,maszkban futás,sportolás maszkban
Facebook
Twitter
Pinterest
Mától Budapesten tömegközlekedési eszközökön és boltokban már kötelező a maszk viselése, és bár szabadtéri sportolásnál egyelőre nincs ilyen szabály, vannak, akik már viselik.

Ennek pedig az az oka, hogy nem mindenki teheti meg, hogy a lakóhelyéhez közel olyan helyen fusson, ahol a madár se jár, és bizony ha több emberrel is össze kell futnia a lefutott táv alatt – mert így érzi biztonságosnak. Ez természetesen mindenkinek a saját döntése, és persze azt is fontos megjegyezni, hogy bizony nem könnyű maszkban futni. Nehezíti és kellemetlenné teszi a levegővételt, ezáltal pedig maga az edzés is jóval fárasztóbbá válik.

Olvasd el ezt is!

Azonban a maszkban futás következménye leginkább az arcodon és a bőrödön lesz igazán látványos. Egyfelől jó, hogy védi a szmogtól és az UV-től is valamelyest a bőröd, de közben rengeteg irritációt is okoz. Ha már izzadsz, és bizony a maszk alatt ez még könnyebben bekövetkezik, az anyag elkezdi dörzsölni a bőrödet, ami nem csak szimpla irritációt idéz elő, de akár sebek is kialakulhatnak. Egyeseknek pedig az is fontos kérdés lehet, hogy a pórusok kitágulhatnak, eltömődnek és pattanások alakulnak ki. Férfiaknál fokozódik a helyzet, ha esetleg a borotválkozás miatt amúgy is érzékenyebb ez a terület.

Mit tehetsz?


  • Ha teheted, olyan helyre menj, ahol nem kell maszkban futni, vagy maximum csak bizonyos szakaszokon
  • Válassz olyan anyagot, amiben könnyebb lélegezni, esetleg spéci futós maszkot(és persze minden alkalom után mosd ki)
  • Használj futás után bőrnyugtató krémet, esetleg aloe vera gélt, vagy futás közben olyat, amit egyébként kidörzsölődésre szoktál használni (persze ez utóbbit nagyon vékonyan kend fel)

Galéria / 5 kép

Koronavírus: így kezeld a ruháidat járvány idején!

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Miért veszélyes - és nem erény - a futók magas fájdalomtűrése?

Fáj? Igen…kicsit, nem vészes. És persze elmész futsz fél órát, órát, egy félmaratont, edzel rendszeresen „pici” fájdalommal. Ami valójában lehet, hogy nem is olyan pici.

Kép

Büntetőkör #25 - Folytatódik a beszélgetés a maratonfutó-legendával, Szekeres Ferenccel

Ha tetszett az első rész, most meghallgathatod, mi mindenről beszélgetett még Simonyi Balázs Szekeres Ferenccel!

Kép

Az Aloe vera 5 fantasztikus hatása, amik különösen hasznosak a hideg idő beálltával

Nyáron sebgyógyításra, napégésre fantasztikus az Aloe vera, de az igazság azt, hogy ezt a csodanövényt az év 365 napján érdemes lenne használni - mondjuk is, hogy miért!

Kép

A futópad-tulajdonosok mindössze 14 százalékának van rendkívüli motivációja az edzések elvégzéséhez

Ugyanakkor ők még mindig motiváltabbak, mint más, aki fitneszgépeken, otthoni sporteszközök használatával sportol rendszeresen – derült ki egy tanulmányból.

Kép

Zsírégetés? Egészséges szív? Van egy másik nagyon fontos ok, amiért minden nőnek kardióznia kéne

Sokan akkor kezdenek kardiózni, amikor leadnának néhány kilót, magasabb a vérnyomásuk a kelleténél, vagy mert szeretnének általánosan fittebbek lenni. Ám van még egy nagyon fontos érv a kardiózás mellett - a nők számára!

Kép

Neked volt már rosszul sikerült futásod? A legjobbak sem verhetetlenek és ez így van jól!

Az elmúlt két hétben a világ legjobb futói közül ketten másként zártak 1-1 versenyt, ahhoz képest, mint ahogyan előzetesen várták…vártuk. Eliud Kipchoge Londonban, Joshusa Cheptegei pedig az elmúlt hétvégi félmaratoni VB-n teljesített szolidabban önmagához képest.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem