futás, futó nő, futás motiváció

3 gyors tipp, ha hanyatlik a motivációd a futásban

Forrás: Getty Images
Sajnos, már több mint egy éve tart az az új élet, ami a járvány hatására tört be a mindennapjainkba, és persze ez a futóéletünkre is kihatással van!

Sokan most kezdtek el futni, hiszen a sportolási lehetőségek száma jelenleg véges, ráadásul nincs is jobb stresszűző, mint a szabadban a lábainkba tenni néhány kilométert. Olyanok is vannak, akik már régóta futottak, de most találták meg újra azt, amiért szeretik ezt a sportot, míg másokra épp ellenkező hatással volt: a versenyek, közösségi események hiánya, az egzisztenciális bizonytalanság hatására csökkent a futókedvük, és nehezen veszik rá magukat, hogy a továbbra is kitartóan fussanak.

Ha ez utóbbi csoportba tartozol, ne ostorozd magad, mert néhány tippel visszaszerezheted a futó-lelkesedésed!

  1. Új célmeghatározás
    Korábban egy adott verseny volt az, ami futóként motivált? Ha ebben a bizonytalan helyzetben már nem hiszel abban, hogy valaha versenyezhetsz, itt az idő újradefiniálni a céljaidat: egy kitűzött táv helyett legyen mondjuk heti X kilométer teljesítése, amiért küzdesz (és ebbe belefér az a lazaság is, ha valamelyik napod nem jól jön ki), de távolabbra is tervezhetsz: mit szólnál hozzá, ha elhatároznád, hogy mondjuk mostantól kezdve idén minden másnap futni fogsz? Vagy minden második alkalommal terepre merészkedsz?

  2. Szerettesd meg valakivel a futást
    Biztosan akad olyan kezdő futó a környezetedben, aki szívesen venné, ha a futótapasztalataiddal, tanácsoddal és támogatásoddal segítenéd őt abban, hogy ne adja fel, és a kezdeti lelkesedés után is maradjon a futás mellett. Mert minél többször mondod el neki, miért is olyan jó futni, annál többször hallod te magad is, hogy mit szeretsz benne, ráadásul nincs is nagyobb motiváció, ha te inspirálhatsz másokat.

  3. Ne fuss annyit!
    Néha csak annyi kell ahhoz, hogy visszatalálj a szenvedélyedhez, hogy eltávolodsz tőle. Attól még nem kell inaktívnak lenned: túrázz, eddz otthon vagy épp próbáld ki a jógát, mert ezek is segíthetnek abban, hogy újra megkívánd a futást.