Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Gyűlöltem, most mégis vágyom rá: ezért a futás az egyik mentsváram a koronavírus idején

futás,edzés
Facebook
Twitter
Pinterest
Soha ne mondd, hogy soha! Én, aki a gimiben minden létező sulikört elcsaltam, és a sportpályára is csak családi nyomásra mentem a többiekkel edzeni, most őszintén örömmel állok neki a kis távom teljesítésének.

Világéletemben sportoltam, a szülések után is pikk-pakk felépültem, és amint lehetett, edzettem. De futóalkatom sosem volt, és a hideg kirázott a sprintektől, vagy a komolyabb távoktól is. Nekem az aerobik, a spinning, a jóga, majd a funkcionális edzés, a súlyzózás és a rengeteg nyújtás váltak be, na meg a csoportos órák. Nem hittem, hogy valaha is futok majd.

Ám a pandémia átírta a dolgokat, és amikor felmerült, hogy ez bizony nem játék, és az edzőtermek bezárnak, őszintén megijedtem. Nekem kell a mozgás, különösen akkor, ha a #maradjotthont is betartom. De tudtam, ha nem edzek, azt tényleg a család bánja, a stresszfaktorom pedig az egekben lesz. Így még a boltok bezárása előtt vettem magamnak egy "új" futócipőt, mert jobbank láttam a lábamat nem kínozni az otthonival, amit a diplomázásomkor vettem. 12 éve...

futás,edzés
forrás: GettyImages

A kondim nem volt rossz, a futócipőm neonszínben világított: úgy éreztem, minden adott az edzéshez. Két kisgyerek és egy homeoffice-ban lévő férj mellett ez a mozgásforma maga a tökély; a kora reggeli órák, a déli alvásidő és a délután is válaszható: csak el kell indulnom. Persze legtöbbször ez a legnehezebb.

Azt hiszem, tényleg sokat számít, hogy mozgásban vagyok, és kardióedzéseket is végzek, mert az első futás nagyon sok mindent meghatároz. Féltem tőle, hogy száz méterenként kiköpöm majd a tüdőmet, az asztmám miatt nagyon befulladok, de nem így lett: két pici sétával teljesítettem a 30 perces futóedzést. És szuperjól esett!

Olvasd el ezt is!

Bár a heti 2-3 futásom mellett szerepel jóga, TRX, erősítés az otthoni edzéstervemben, a futásaim azok, amik igazán az enyémek. Ha nincs a járvány, szerintem sosem jutok el ide, most viszont itt tartok, és boldog vagyok tőle: jól esik reggel lefutni 5K-t, most ez az a szám, amit igyekszem szépen teljesíteni. 6 hete futok, gyakorlatilag a nulláról kezdtem, és eszembe sincs túlterhelni magam, és azt sem akarom, hogy megutáljam az edzést, amit végre megszerettem.

És a vicc az, hogy nem is erdőben vagy vízparton vagyok, ahol biztosan fantasztikus lenne, és nem is egy csapattal, akik egészen biztosan ösztönéznének - csak a házak között, a környékbeli mező mellett, a szándóföldek közelében. De már ez is feltölt, megnyugtat, felpörget, kikapcsol - és formában tart.

Mert szerintem mondhat bárki bármit, egy ilyen időszakban irtózatosan nagy szükség van arra, hogy legalább magunknak megfeleljünk.

Mindössze azért írtam ezt a pár sort, hogy ha eddig vaciláltál azon, elkezdj -e végre futni, csak bíztatni tudlak. Még akkor is, ha nem szeretsz futni. Hidd el, ez változhat - csakis kellő kitartás, önismeret, és persze helyes edzésterv kell hozzá. Ki tudja, meddig élünk még bezárva - egy idő után az is eljut oda, hogy kell VALAMi, ami megmozgatja, aki eddig nem tette.

Galéria / 4 kép

Lefogyhatok egyáltalán, ha utálok futni? 4 kérdés a fitnesz szakértőhöz

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Kilian Jornet pénteken nekivág a 24 órának

Most már megvan a futás időpontja is. Elnézve Norvégia jelenlegi átlaghőmérsékletét, kemény menet lesz!

Kép

Nagy lépést tett a környezet védelmének érdekében hét futóverseny-szervező

„Mi akkor most zöldre váltunk!” címmel közleményt tett közzé hét futóverseny-szervező, aminek eredményeképpen a jövőben nem adnak semmilyen egyszerhasználatos poharat a futóversenyeken.

Kép

2020 karácsonya is lehet szuper - 3 férfias ajándék, amiket a neten is simán beszerezhetsz!

Ha nem akarod a legutolsó pillanatra hagyni a vásárlást, itt az ideje összeírni, kit mivel lepnél meg idén karácsonykor. A férfiaknak nem mindig könnyű ötletes és hasznos ajándékot tenni a fa alá - ebben segítünk most!

Kép

Alig várom, hogy újra fussak, de fontosabb a megfelelő regeneráció szülés után! - Az első 3 hét tapasztalatai és a gyerekágyi torna

A várandósság alatti sportolást igyekeztem tudatosan felépíteni (vagyis inkább le), így azt biztosan tudtam, hogy a szülés utáni regenerációt ugyanilyen átgondoltan szeretném végigvinni.

Kép

5 táplálkozási tévhit, amit jó tudnia minden futónak

A szénhidrátok és a fehérjék valóban a legfontosabb tápanyagok egy futó számára? A kávé dehidratál? A zsírszegény étrenddel jobban tartható a testsúly? A gélek és izoitalok szolgáltatják a legjobb energia-utánpótlást terhelés esetén?

Kép

Paula Radcliffe koncentrációs technikája, ami eredményessé tette őt

Kivel ne fordult volna elő egy fontos versenyen, hogy a kezdeti lelkesedést egyszer csak megtörték a zavaró gondolatok: „ááá nem fog ez menni, már a lábam is fáj, kimaradt két hét a felkészülésből, hopp a futó, akivel eddig simán tartottam a lépést el is húzott” - és még mennyi ilyen és ehhez hasonló gondolat kering egy futó fejében, ha éppen nem megy a futás.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem