Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Koronavírus: 6 módszer, amellyel megőrizheted a saját és környezeted egészségét

koronavírus,maradj egészséges,maradj otthon,fuss egyedül
Facebook
Twitter
Pinterest
Ahhoz, hogy egészségesek maradjunk a járvány idején, nem kell óriási élelmiszerkészletet felhalmozni és hónapokra bezárkózni a lakásba, azonban gondos higiéniai szabálykövetésre és tudatosabb egészségmegőrző törekvésekre szükség lesz.

Lehet, hogy ezekről már mind hallottál? Mi mégis úgy gondoljuk, fontos, hogy újra és újra beszéljünk minderről!

1. Gondold át a sportolási szokásaidat!

Edzőtermi edzések, úszás az uszodában, bringázás, közösségi jóga, futás a szabadban – ezek közül az úszás az egyetlen, amelyet teljes egészében ki kell hagynod – hacsak nem privát úszómedencével rendelkezel. Ám az erősítést, a jógát simán űzheted otthon és egyelőre tekerni és futni is elmehetsz a szabadba. Fontos tehát, hogy semmilyen közösségi térbe ne járj, pláne ne zárt helyre. A futásnál arra ügyelj, hogy szabadtéren, egyedül és ne zsúfolt helyen edzél. Ha utóbbit másként nem tudod megoldani, akkor szokj rá a kora reggeli sportolásra és tarts nagy távolságot a körülötted lévőkhöz képest.

Olvasd el ezt is!
koronavírus,kézmosás,moss kezet,maradj otthon,maradj egészséges
forrás: Getty Images

2. Mosd meg a kezed!

Ha olyan munkát végzel, amely nem teszi lehetővé azt, hogy otthon maradj és továbbra is használnod kell a közösségi közlekedést, illetve, ha bármilyen okból kifolyólag emberek közé kell menned (boltba, gyógyszertárba például) tartsd be a következőket:

  • Gyakran moss kezet szappannal és vízzel, legalább 20 másodpercig tisztítsd a kezed.
  • Győződj meg róla, hogy a kéz hátát, az ujjaid között és a körmeid alatt is alaposan megmostad.
  • Mindig moss kezet hazaérkezéskor, a szemét megérintése után, mielőtt beragasztanál egy sebet, étkezés előtt és WC használatát követően.
  • Fedd le a szájad és az orrod zsebkendővel és ne a kezeddel, ha köhögsz vagy tüsszentesz.
  • Helyezzed a használt zsebkendőt azonnal egy fedővel ellátott szemetesbe és moss kezet.
  • Próbáld elkerülni a közelséget az emberekkel. Azokkal, akikről tudható, hogy nincsennek jól, feltétlenül!

3. Használj kézfertőtlenítőt!

Nem életszerű, hogy minden helyzetben van lehetőség kézmosásra. Például azt követően, hogy megérintenél egy kilincset, használnál egy bankautomatát biztos, hogy nem lesz, ezekre az esetekre legyen nálad mindig kézfertőtlenítő. Ideális esetben olyan terméket használj, amely legalább 60% alkoholt tartalmaz.

koronavírus,ne érintsd az arcod,maradj egészséges
forrás: Getty Images

4. Ne érintsd meg az arcodat!

A koronavírus a szemen, orron és a szájon át juthat a szervezetbe. Ügyelj tudatosan arra, hogy ne érintsd meg az arcodat, csak, ha kezet tudsz mosni, fertőtleníteni. Használj arcmaszkot, azért is, hogy ne tudd az arcod kritikusabb pontjait érinteni.

5. Aludj eleget!

Az alvás az egyik legjobb természetes védekezőmechanizmus. Segít a szervezet felépülésében és csökkenti a stresszt. Ha nem érzed magad jól, pihenj, aludj sokat, ne terheld magad, engedj meg annyi alvást, amennyire valóban szükséged van.

koronavírus,aludj sokat,maradj egészséges,maradj otthon
forrás: Getty Images

6. Ne ess pánikba!

Hacsak nem találkoztál valakivel, aki koronavírussal fertőzött lehetett, a megfázás szokásos tüneteit és a köhögést, kezeld normál módon. Jelenleg az a javaslat, hogy ne menjen senki háziorvosi vagy ügyeleti rendelésre ezekben az esetekben, hanem telefonon tájékozódjunk a teendőkről, ha érzésünk szerint orvosi ellátásra van szükségünk. Ez a lépés azért fontos, hogy ne terheljük a rendelőket, pláne a vírus tüneteivel.


További praktikus tanácsok a galériában!

Galéria / 4 kép

Ezt a 4 dolgot ne vedd meg a koronavírus miatt

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

A futópad-tulajdonosok mindössze 14 százalékának motivációja rendkívüli az edzések elvégzéséhez

Ugyanakkor ők még mindig motiváltabbak, mint más, aki fitneszgépeken, otthoni sporteszközök használatával sportol rendszeresen – derült ki egy tanulmányból.

Kép

Zsírégetés? Egészséges szív? Van egy másik nagyon fontos ok, amiért minden nőnek kardióznia kéne

Sokan akkor kezdenek kardiózni, amikor leadnának néhány kilót, magasabb a vérnyomásuk a kelleténél, vagy mert szeretnének általánosan fittebbek lenni. Ám van még egy nagyon fontos érv a kardiózás mellett - a nők számára!

Kép

Neked volt már rosszul sikerült futásod? A legjobbak sem verhetetlenek és ez így van jól!

Az elmúlt két hétben a világ legjobb futói közül ketten másként zártak 1-1 versenyt, ahhoz képest, mint ahogyan előzetesen várták…vártuk. Eliud Kipchoge Londonban, Joshusa Cheptegei pedig az elmúlt hétvégi félmaratoni VB-n teljesített szolidabban önmagához képest.

Kép

Tökmindegy, mennyit hasazol, egyetlen dolog számít, ha hasizomedzést végzel!

A lapos hasnak több titka is van: fontos a genetika, az étkezés, és persze a hasizom edzése. Ez utóbbinál azonban van egy dolog, ami mindennél többet nyom a latba!

Kép

„Szeretem a kihívásokat, érdekes érzés, amikor komfortzónán kívül vagyok” – írta Kilian Jornet a hétvégi sík 10-ese után

Élete első 10 kilométeres utcai versenye feladta számára is a leckét, de valószínű a pályacsúcstartó norvég síkfutó, Jakob Ingebrigtsen számára sem volt sétagalopp az idei Hytteplanmila.

Kép

Peres Jepchirchir világcsúcsot futott a hétvégi félmaratoni VB-n Jacob Kiplimo személyében pedig először állt ugandai futó a dobogó tetején

A kenyai atlétanő utoljára szeptember elején futott világcsúcsot női félmaratoni versenyen, a 19 éves Kiplimo pedig egyéni legjobbját futotta, illetve ugandai csúcsot ért el élete első félmaratoni VB-jén.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem