Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

„Szeretem a kihívásokat, érdekes érzés, amikor komfortzónán kívül vagyok” – írta Kilian Jornet a hétvégi sík 10-ese után

síkfutás, 10 km, 10k, futás aszfalton, Kilian Jornet
Facebook
Twitter
Pinterest
Élete első 10 kilométeres utcai versenye feladta számára is a leckét, de valószínű a pályacsúcstartó norvég síkfutó, Jakob Ingebrigtsen számára sem volt sétagalopp az idei Hytteplanmila.

A Hytteplanmila nagy esemény Norvégiában, 2019-ben több mint 3000 futó indult. Lényegében a legnépszerűbb 10 km-es verseny az országban, ami ráadásul rengeteg elit futót is vonz. Idén azonban a vírus miatt csak meghívott sportolók vehettek részt rajta. A kritérium férfiak esetén 31:20-as, nőknél 37:20-as 10 kilométer volt, amit a 2019/2020-as évben kellett teljesíteniük. Ebbe a mezőnybe került be Kilian Jornet, aki végül nem hozta a saját maga által kitűzött időtervet, ám ettől függetlenül elégedetten zárta ezt a kis sík kitérőt.

„A Hytteplanmila-n futottam, ami egy nagyon jó 10k-s verseny Norvégiában. Szórakoztató élmény volt ennyi tehetséges síkfutóval együtt futni. Kicsit csalódott vagyok az időm miatt (29:59), de örülök mindannak, amit ma tanultam, a tempótól a gyors futásig annyi jó futóval körülöttem... Reméltem, hogy kicsit gyorsabban tudok futni, de a sérülésem gyógyulásához, több időre van szükség, mint amire gondoltam. A sípcsontomban éreztem fájdalmat kezdettől fogva. Az egyik legnagyobb különbség és nehézség a síkfutás során a sérülések kezelése, amit éppen most tanulok. Ideje pihenni egy kicsit, aztán további tapasztalatokat gyűjtök a következő menetre!” – írta Instagramján Kilian a versenyt követően, aki a 18. helyen végzett 60 férfi befutó közül.

Íme egy pörgős videó a Hytteplanmila-ról:

Az eredménylista alapján Jakob Ingebrigtsen neve mellett DNF (nem teljesítette) felirat szerepel, 9 km-ig van mért ideje. A tavalyi pálya- és egyéni csúcsa után tehát biztosan nem jött össze az, amit az idei eseményre terezett.

A férfiak versenyét egyébiránt az eritreai születésű norvég Zerei Kbrom Mezngi nyerte 28:20-szal. Az elsőként befutó nő a norvég Karoline Bjerkeli Grøvdal pedig idén megjavította saját leggyorsabb idejét 31:25-ről 30:32-re.

További eredmények IDE kattintva böngészhetők.

1000 profi tipp futáshoz

1000 profi tipp futáshoz

Segítségedre van szükséged az edzésterved kialakításához? Legyél teljesen kezdő, vagy vár profi futó, cikkeinkben megtalálhatod a számodra leginkább megfelelő edzésterveket.

 

1990 Ft 1590 Ft

Megnézem
Tovább olvasok
Kép

Mister Börzsöny, alias Takács Krisztián Csipi tízszeres Kör teljesítő

10 hónappal ezelőtt egy kávézóban ültünk Takács Krisztián Csipivel. Megkérdeztem tőle mikor lesz a következő, a tizedik teljesítése. Azt mondta, idén ősszel, mert az év első felében az Ultrabalatonra készül. Múlt szombaton 10 órakor neki is vágott ismét ennek az embert próbáló kihívásnak, és szokásához híven hiba nélkül teljesítette.

Kép

3 nagyon praktikus tipp, ami segít, hogy idén télen még erősebb legyen az immunrendszered!

A gyömbértea és a vitamindús étrend is nagyon kell az immunrendszernek, de idén télen fokozottabban kell figyelni a szervezet ellenállóképességének erősítésére. 3 szuper tipp következik!

Kép

Kilian Jornet pénteken nekivág a 24 órának

Most már megvan a futás időpontja is. Elnézve Norvégia jelenlegi átlaghőmérsékletét, kemény menet lesz!

Kép

Nagy lépést tett a környezet védelmének érdekében hét futóverseny-szervező

„Mi akkor most zöldre váltunk!” címmel közleményt tett közzé hét futóverseny-szervező, aminek eredményeképpen a jövőben nem adnak semmilyen egyszerhasználatos poharat a futóversenyeken.

Kép

2020 karácsonya is lehet szuper - 3 férfias ajándék, amiket a neten is simán beszerezhetsz!

Ha nem akarod a legutolsó pillanatra hagyni a vásárlást, itt az ideje összeírni, kit mivel lepnél meg idén karácsonykor. A férfiaknak nem mindig könnyű ötletes és hasznos ajándékot tenni a fa alá - ebben segítünk most!

Kép

Alig várom, hogy újra fussak, de fontosabb a megfelelő regeneráció szülés után! - Az első 3 hét tapasztalatai és a gyerekágyi torna

A várandósság alatti sportolást igyekeztem tudatosan felépíteni (vagyis inkább le), így azt biztosan tudtam, hogy a szülés utáni regenerációt ugyanilyen átgondoltan szeretném végigvinni.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem