Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Viszlát, kidörzsölődés! 5 hasznos tipp, hogy elkerüld a futók egyik legnagyobb rémálmát

Viszlát, kidörzsölődés! 5 hasznos tipp, hogy elkerüld a futók egyik legnagyobb rémálmát
Facebook
Twitter
Pinterest
Vannak dolgok, amik megnehezítik a futást. A legtöbb futó szerint pedig a kidörzsölődés is enyhén szólva ilyen. Mert ki szeretne szinte terpeszben átérni a célvonalon, úgy, hogy minden egyes lépés idegesítő fájdalommal jár? Ha te nem, akkor olvasd el, mit tehetsz a kidörzsölődés ellen.

A fájdalmas bőrirritáció nőknél leggyakrabban a combokon, férfiaknál pedig a mellbimbó környékén jelentkezik. Oka általában a bőrfelületek súrlódása, a nedves környezet és a nem megfelelő ruhaválasztás. Az érzékeny bőrű futóknak és azoknak, akik nagy túlsúlytól szabadultak meg, méginkább oda kell figyelni arra, hogy nedvességelvezető, varrásmentes anyagból készült, szűkebb ruhákat válasszanak és persze a vazelin használata is ajánlott ebben az esetben.

A következő 5 tanács segít abban, hogy elkerüld a problémát.

1. Ismerd meg a gyenge pontjaidat!

Ha úgy indulsz egy versenyen, hogy abban reménykedsz, nem fog utolérni a kidörzsölődés, akkor ne lepődj meg, ha utána més a tusolás is borzalmas fájdalmat okoz. Érdemes a hosszú futásaid során felmérni, hogy mely testrészeid lehetnek problémásak, hogy tudd, mire kell extrán odafigyelned.

2. Próbálj ki többféle terméket!

Vannak, akik a ragtapaszra esküsznek, míg másoknak a vazelin vagy a hintőpor válik be. Lehet kapni már külön erre a célra kifejlesztett krémeket is a legtöbb sportboltban, ezekkel is tehetsz egy próbát. Emellett sokan ajánlják a kókuszzsírt és az olívaolajat is. Mások szerint vészhelyzetben az izzadásgátló stift is jó megoldás lehet. Minden hosszabb futásod alkalmával próbáld ki valamelyik megoldást, hogy megtaláld a legmegfelelőbbet!

3. Viselj kompressziós nadrágot

A kompressziós gatyák bizonyítottan csökkenthetik a kidörzsölődés esélyét. A bő nadrágokat érdemes elkerülnöd, mert ezek tovább ronthatnak a helyzeten.

Előzd meg a bajt!

Abban a pillanatban, ahogy érzed, hogy elkezdtél kidörzsölődni, tegyél valamit a probléma ellen. Ha versenyen vagy, keress egy orvost vagy önkéntest, aki tud vazelint szerezni. Mielőtt bekennéd a kérdéses területet, tisztítsd meg egy kis vízzel. Ha pedig hosszút futsz, mindenképp legyen nálad valami erre az esetre!

A kidörzsölődés kezelése

Ha a futás végeztével tudsz csak tenni a probléma ellen, akkor az első dolgod az legyen, hogy megtisztítod a fájdalmas területet. A kidörzsölődött bőrt úgy kell kezelni, mint egy nyílt sebet. Nem lesz kellemes, de legalább a piszoktól és a baktériumoktól megszabadítod a bőrödet. Ezt követően akár aloe vera géllel, vagy antiszeptikus krémmel is bekenheted magadat, ez ugyanis hűsíti és fertőtleníti a bőrt. Jó választás még a popsikenőcs is, ugyanis cink-oxidt tartalmának köszönhetően fertőtlenít.


Olvasnál még a témában?

Galéria / 5 kép

Gyakorlatok a leggyakrabban előforduló futósérülések kezelésére

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Az edzés utáni kínzó fejfájás elkerülhető, de figyelned kell néhány dologra!

Egy kőkemény edzés épp elég fájdalmat tud okozni, semmi szükség arra, hogy még a fejed is fájjon utána - nem igaz?

Kép

Miért veszélyes - és nem erény - a futók magas fájdalomtűrése?

Fáj? Igen…kicsit, nem vészes. És persze elmész futsz fél órát, órát, egy félmaratont, edzel rendszeresen „pici” fájdalommal. Ami valójában lehet, hogy nem is olyan pici.

Kép

Büntetőkör #25 - Folytatódik a beszélgetés a maratonfutó-legendával, Szekeres Ferenccel

Ha tetszett az első rész, most meghallgathatod, mi mindenről beszélgetett még Simonyi Balázs Szekeres Ferenccel!

Kép

Az Aloe vera 5 fantasztikus hatása, amik különösen hasznosak a hideg idő beálltával

Nyáron sebgyógyításra, napégésre fantasztikus az Aloe vera, de az igazság azt, hogy ezt a csodanövényt az év 365 napján érdemes lenne használni - mondjuk is, hogy miért!

Kép

A futópad-tulajdonosok mindössze 14 százalékának van rendkívüli motivációja az edzések elvégzéséhez

Ugyanakkor ők még mindig motiváltabbak, mint más, aki fitneszgépeken, otthoni sporteszközök használatával sportol rendszeresen – derült ki egy tanulmányból.

Kép

Zsírégetés? Egészséges szív? Van egy másik nagyon fontos ok, amiért minden nőnek kardióznia kéne

Sokan akkor kezdenek kardiózni, amikor leadnának néhány kilót, magasabb a vérnyomásuk a kelleténél, vagy mert szeretnének általánosan fittebbek lenni. Ám van még egy nagyon fontos érv a kardiózás mellett - a nők számára!

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem