Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Edzhetek otthon mezítláb, vagy nagyon kell a cipő?

edzés,otthon
Facebook
Twitter
Pinterest
Otthon nekiállsz edzeni, és eszedbe sem jut sportcipőbe bújni? Vajon mennyire van szükség cipőre az erősítő edzésekhez? Mindjárt eláruljuk!

Egyértelmű, hogy a futáshoz elengedhetetlen a megfelelő futócipő - de mi a helyzet az otthoni edzéssel? Te mezítláb állsz neki tornázni, vagy otthon is, akárcsak az edzőteremben, cipőt húzol?

Nálam alap, hogy jógázni, nyújtani csakis mezítláb állok neki, de ha erősítek itthon - guggolok, TRX-ezem, Tabatázok... akkor ehhez cipőre van szükségem. Így érzem magam stabilnak, így kényelmesebb az edzés.

De tényleg kell az a cipő?

Trevor Thieme, az Openfit igazgatója szerint abszolút attól függ a cipő-kérdés, hogy ki mit edz otthon, illetve hogy mennyire szokott hozzá a cipő nélküli edzésekhez.

Az egyértelmű szerinte, hogy a jóga, a Pilates, a barre nem követelik meg a cipőt, sőt: ezeket még a termekben is mezítláb vagy speciális zokniban végzik, hiszen itt a talpnak, a talp által közvetített érzeteknek komoly szerepe van. Ezek a mozgásformák általában szőnyegen történnek, hogy védd a könyököt, a térdet és a farokcsontot.

edzés,testmozgás
forrás: GettyImages

De mi a helyzet az erősítő edzésekkel?

,,Ha most edzenél először cipő nélkül, akkor figyelj a fokozatosságra: csak az edzés egy kis részében eddz zokniban, hogy lassan szokjon hozzá a test a mezítlábas edzéshez. Talán eleinte nem lesz túl kellemes így edzeni, a cipő viseléstől ugyanis a láb izmai gyengébbek. Mert bár a cipők a védelmet és a kényelmet szolgálják, de tartó funkciójuk is van, stabilizáló munkát végeznek - ha viszont nem viselünk cipőt, akkor a lábizmokra hárul ez a feladat. Ha megerősödnek a láb izmai, akkor csökkenhet a láb és a boka sérüléseinek a kockázata. Ha mondjuk mezítláb emelsz súlyokat, az sokat javíthat az egyensúlyérzékelésen, a koordináción, a stabilitáson és a mozgstechnikán is."

A szakember hozzáteszi, ha most otthon kezdesz nagy súlyokkal dolgozni, tényleg szigorúan figyelj a fokozatosságra: eleinte csak 1-2 gyakorlatnál vedd le a cipődet.

Olvasd el ezt is!

Mi a helyzet a HIIT edzéssel, a dinamikus mozgásokkal?

Otthon belevágsz egy jó kis magas intenzitású edzésbe? A szakember szerint a kardió gyakorlatokhoz, az ugrálós feladatokhoz érdemes cipőt húzni, a cipővel ugyanis minimalizálhatod a becsapódást. Plusz a sérüléseket is csökkentheted, ha cipő van rajtad: így kisebb az esélye, hogy megcsúszol, emellett otthon egészen más a talaj felülete is, mint egy edzőteremben. Ráadásul ha otthon izzadsz, és kövön vagy parkettán edzel, még csúszósabb lesz a talaj - így érdemes körültekintően kiválasztani a tökéletes helyet az edzéshez.

Galéria / 6 kép

Így teheted hatékonyabbá a karanténedzést

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

A hűvös idő alapkelléke: fejpánt – mutatunk pár szuper darabot!

A fejpánt nagyon praktikus darab, hiszen a füleket, homlokot védi, a hajat a helyén tartja, de nem túl meleg, mint egy sapka, és az izzadtságot is jól elvezeti. Létezik belőle bélelt verzió is, hogy a hidegebb időben is élvezhesd ennek a szuper kiegészítőnek az előnyeit.

Kép

3 őszi saláta, amiket ha megkóstolsz, többé nem felejtesz el!

Lassan kevesebb az idényzöldség a polcokon, és a hidegebb idő beköszöntével a test is a tartalmasabb ételeket kívánja. De ettől még ősszel és télen is kellenek a saláták - a következő 3 variációra tutira rákattantok!

Kép

6 tipp, hogy MOST se veszítsd el a futókedved

Közel egy hete, hogy ismét téli időszámításba váltottunk és hát lássuk be, az egyik legnyomasztóbb dolog sötétben róni a kilométereket.

Kép

Fejleszd az egyensúlyérzékelésedet - mutatjuk, hogyan kezdj bele!

Sokat profitálhatsz abból a futásaid alatt is, ha fejleszted az egyensúlyérzékelésedet, ám nem csak futóknak javasolt kicsit komolyabban ráfeküdni a témára.

Kép

10 egyszerű, de hatékony tanács kezdőknek, haladóknak és bárkinek, akinek éppen jól jön…

A futás elég egyértelmű és könnyű sport. Egyrészt minél többet teszel bele, annál többet ki is tudsz belőle venni, amit nem más, mint az eredményesség tükröz. Másrészt könnyű, hisz közvetlenül a bejárati ajtótól kezdheted az edzést és elég hozzá, ha az egyik lábadat a másik elég helyezed.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem