Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Eljött a jóga ideje: videók kezdőknek és haladóknak

jóga,mozgás
Facebook
Twitter
Pinterest
Ideje rászánnod magad egy olyan edzésformára, ami nem csak az izmaidat formálja, lazítja, de mentálisan is sokat tesz azért, hogy elviseld a bezártságot.

Mikor máskor lenne időd belekezdeni új edzésformákba, ha nem most? Ha eddig nem érdekelt a jóga, most adhatsz neki esélyt, mert hidd el, a futás mellé ez tényleg egy fantasztikus kiegészítő tevékenység. Amellett, hogy javítja az egyensúlyérzékelést, a kitartást, ha haladó verziót választasz, szinte olyan lesz, mint egy kemény, saját testsúlyos edzés - a legjobb pedig, hogy kiváló nyújtásnak is. Mentálisan megerősít, segít ellazulni, elengedni dolgokat, megtanít befelé figyelni.

A net telis tele jógavideókkal: mi most összeszedtünk néhányat, kezdőktől a haladókig. Végül van még valami, amire nagyon ügyelj: ne erőltest túl magad! Persze érdemes feszegetni a határaidat, de szakszerű segítség híján nincs, aki otthon, a szobában kijavítson - szóval ne terheld túl magad, és próbáld helyesen végrehajtani a gyakorlatokat!

Reggeli 10 perces átmozgató jóga

Ha a munka előtt van kedved kicsit bemelegíteni, átmozgatni magad az éjszaka után, és kicsit pörgősebben indítani a napot, akkor kezdj egy 10 perces nyújtó gyakorlatsorral. Majd meglátod, mennyivel jobban megy a munka egy kis mozgás után!

Jóga teljesen kezdőknek

Ha hosszabb időt szánnál a gyakorlásra, és még teljesen kezdő vagy, ITTmutatunk egy 36 perces jógavideót a JógaKlikken, a Négy elem jógagyakorlást: ez egy kissé dinamikus gyakorlatsor, de kezdő feladatok vannak benne. Ha tetszik, érdemes mind a négy elem, vagyis a Föld, Tűt, Víz és Levegő feladatsorát végrehajtani. A videóban segítenek, mik azok a dolgok, amikre ügyelni kell a gyakorlás során, mellette pedig hogy hogyan koncentrálj a légzésre is.

A JógaKlikken egyébként találsz jógát gyerekeknek is - ezt is kipróbálhatjátok, biztos, hogy imádni fogják az egészen picik is!

Hatha jóga, ha valami erősebbre vágysz

A következő, 1 órás jógavideóban egy klasszikus Hatha-jóga gyakorlást láthatsz erősítő és nyújtó gyakorlatokkal. A pózok hosszabb kitartásával bátran fokozhatod az edzés nehézségét!

Dinamikus jóga középhaladóknak

Ha inkább a mozgalmasabb dolgokat, az aktív edzésformákat kedveled, akkor a te jógastílusod a flow órák lesznek. A vinyasa flow gyakorlások alaposan átmozgatnak, felviszik a pulzust, közben lazítanak is. A következő 40 perces gyakorlás szuper lesz!

Ashtanga jóga középhaladóknak és haladóknak

Az Ashtanga az egyik legkeményebb jógatípus: van számtalan dinamikus eleme, mellette tele van kemény nyújtó pózokkal, erősítő elemekkel, gerinccsavarásokkal. Ezt a típust csak akkor javasoljuk otthonra, ha nem most jógázol először. Az Ashtanga egyes sora körülbeül 90 perces, lesznek benne olyan elemek, amiket elsőre talán képtelen vagy kivitelezni, viszont fontos, hogy akkor is próbáld meg addig csinálni a gyakorlatokat, ameddig csak tudod. Egy Ashtanga sor tökéletes kivtelezése nem egyszerű feladat, de bármilyen edzéssel felér!

Végül ne hagyd ki a jógagyakorlást követően a meditációt: ez segít lecsendesíteni az elmédet, lenyugtat, oldja a stresszt. Azt is gyakorolni kell, hogy ki tudd zárni a külvilágot, de hosszú távon szuper hatásai lesznek!

Galéria / 12 kép

Jobb mint a kávé: íme egy reggeli nyújtó gyakorlatsor, ami igazán felpörget

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Ettél már csicsókát? Itt az ideje kipróbálni!

Azon vagyunk, hogy minél színesebben táplálkozz- próbálj ki új ízeket, zöldségeket, szokatlanabb alapanyagokat. A csicsóka most igazi szezonális élelmiszer - ne feledkezz meg róla!

Kép

A londoni buborék – avagy versenyzés a covid idején

2020 teljesen új kihívások elé állította az egész nemzetközi sportéletet. Az Olimpiát elhalasztották, a versenyeket eltörölték, a sportlétesítményeket bezárták. A sportolók azonban nem adták fel egykönnyen, ahogyan a sportszervezők sem. Újfajta rendezési elveket dolgoztak ki, hogy ne landoljon még több sportesemény a kukában.

Kép

Az edzés utáni kínzó fejfájás elkerülhető, de figyelned kell néhány dologra!

Egy kőkemény edzés épp elég fájdalmat tud okozni, semmi szükség arra, hogy még a fejed is fájjon utána - nem igaz?

Kép

Miért veszélyes - és nem erény - a futók magas fájdalomtűrése?

Fáj? Igen…kicsit, nem vészes. És persze elmész futsz fél órát, órát, egy félmaratont, edzel rendszeresen „pici” fájdalommal. Ami valójában lehet, hogy nem is olyan pici.

Kép

Büntetőkör #25 - Folytatódik a beszélgetés a maratonfutó-legendával, Szekeres Ferenccel

Ha tetszett az első rész, most meghallgathatod, mi mindenről beszélgetett még Simonyi Balázs Szekeres Ferenccel!

Kép

Az Aloe vera 5 fantasztikus hatása, amik különösen hasznosak a hideg idő beálltával

Nyáron sebgyógyításra, napégésre fantasztikus az Aloe vera, de az igazság azt, hogy ezt a csodanövényt az év 365 napján érdemes lenne használni - mondjuk is, hogy miért!

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem