Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

6 tipp, hogy ne betegedj le akkor sem, amikor mindenki náthás és influenzás

6 tipp, hogy ne betegedj le akkor sem, amikor mindenki náthás és influenzás
Facebook
Twitter
Pinterest
Megérkezett az igazi őszi idő, ezzel pedig a megfázások és egyéb megbetegedések időszaka is. Ha nem szeretnél lerobbanni, mutatunk néhány tuti kis tanácsot!
Olvasd el ezt is!
  • A hidratálás ilyenkor kiemelten fontos. Persze futóként biztosan nagy hangsúlyt fektetsz a megfelelő folyadék-bevitelre, de erről akkor se feledkezz meg, amikor beköszönt a hidegebb idő, és kevésbé kívánod a vizet. Ha eleget iszol, sokkal könnyebben távoznak a bacik a szervezetedből.

  • Irány a szabad levegő! A futók jelentős része fut odakint télen is, ami remek hatással van az immunrendszerre. Ha megfelelően felöltözöl, és úgy rendszeresen sportolsz a szabadban, akkor a különböző fertőzések is nehezebben találnak meg, hiszen a szervezeted ellenállóbbá válik!

  • Sokan nem is gondolják, de ha az emésztésed nincs rendben, akkor az influenza és nátha is könnyebben leterít. Egyél sok rostban gazdag zöldséget, gyümölcsöt és teljes értékű gabonafélét, és a probiotikumban gazdag ételeket, mint a joghurt és savanyú káposzta, se mellőzd.
  • Kell a napfény! Nem csak a C-, de a D-vitamin is igen hasznos, ha az immunrendszerről van szó. Figyelj arra, hogy tartózkodj minden nap egy keveset a napon és érdemes D-vitamin étrend-kiegészítőt is szedned!

  • A legrosszabb, amit tehetsz a testeddel, hogy nem hagysz neki elég pihenést. A regenerációról már rengeteget írtunk, ám az immunrendszer egészsége szempontjából is alapvető. Igyekezz minden nap nagyjából azonos időben lefeküdni aludni és felkelni, és legyen meg a 7 óra alvás.

  • Próbálj ki valamilyen stresszűző módszert! Lehet ez meditáció, szaunázás, túrázás vagy a futás óra és kötöttségek nélkül, de a lényeg, hogy legyen valami, amivel levezeted a feszültséget. Hiszen a stressz rettentően lerontja az immunrendszered működését!


Egészséges őszi-téli szezont kívánunk!


Galéria / 7 kép

Így erősítsd az immunrendszeredet!

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Az edzés utáni kínzó fejfájás elkerülhető, de figyelned kell néhány dologra!

Egy kőkemény edzés épp elég fájdalmat tud okozni, semmi szükség arra, hogy még a fejed is fájjon utána - nem igaz?

Kép

Miért veszélyes - és nem erény - a futók magas fájdalomtűrése?

Fáj? Igen…kicsit, nem vészes. És persze elmész futsz fél órát, órát, egy félmaratont, edzel rendszeresen „pici” fájdalommal. Ami valójában lehet, hogy nem is olyan pici.

Kép

Büntetőkör #25 - Folytatódik a beszélgetés a maratonfutó-legendával, Szekeres Ferenccel

Ha tetszett az első rész, most meghallgathatod, mi mindenről beszélgetett még Simonyi Balázs Szekeres Ferenccel!

Kép

Az Aloe vera 5 fantasztikus hatása, amik különösen hasznosak a hideg idő beálltával

Nyáron sebgyógyításra, napégésre fantasztikus az Aloe vera, de az igazság azt, hogy ezt a csodanövényt az év 365 napján érdemes lenne használni - mondjuk is, hogy miért!

Kép

A futópad-tulajdonosok mindössze 14 százalékának van rendkívüli motivációja az edzések elvégzéséhez

Ugyanakkor ők még mindig motiváltabbak, mint más, aki fitneszgépeken, otthoni sporteszközök használatával sportol rendszeresen – derült ki egy tanulmányból.

Kép

Zsírégetés? Egészséges szív? Van egy másik nagyon fontos ok, amiért minden nőnek kardióznia kéne

Sokan akkor kezdenek kardiózni, amikor leadnának néhány kilót, magasabb a vérnyomásuk a kelleténél, vagy mert szeretnének általánosan fittebbek lenni. Ám van még egy nagyon fontos érv a kardiózás mellett - a nők számára!

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem