Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

5 dolog, ami sokat segített abban, hogy különválasszam az edzést a fogyástól

edzés, futás,
Facebook
Twitter
Pinterest
Belegondoltál már valaha, miért is jársz edzeni? Mikor sportolsz többet, mikor kevesebbet? Élvezed egyáltalán a dolgot, vagy csak az alakod miatt aggódsz?

Néha azon kapod magad, hogy olyan vagy, mint egy gép, aki akkor is edz, ha holtfáradt, kimerült? Vannak napok, amikor majd megvesznél egy kis pihenésért, de akkor is futni mész, mert hajt valami belül, vagy épp szigorú vagy magadhoz, mert előző este elcsábultál egy pizzára, és a mozgással bünteted magad?

Netán már ott tartasz, hogy mindegy, mit, csak mozogj, hogy még véletlenül se szedj fel pluszkilókat? Szereted egyáltalán azt a mozgáformát, amit rendszeresen végzel? Mert bizony nagyon fontos lenne, hogy ne csak azért fuss, erősíts, járj kettlebellre, mert fogynod kell - ha hosszú távon gondolkodsz, élvezni is kellene ezt a dolgot.

Mostantól koncentrálj a következőkre: ez az 5 tipp segít, hogy külön tudd választani a fogyást a sportolástól - legalább fejben!

1000 Futótipp nőknek

1000 Futótipp nőknek

Ha elszántad magad, már meg is tetted a legfontosabb lépést a futóvá váláshoz. Amire ezen kívül szükséged lesz, azt mind megtalálod a Runner’s World kifejezetten nőknek szóló futótippjei között!

 

2490 Ft 1990 Ft

Megnézem

Itt a méricskélés vége!

A reggeli rutinod része, hogy ráállsz a mérlegre, és jól felhúzod magad, ha túl sokat mutat, és persze remekül indul a nap, ha kevesebbet? Azon kapod magad, hogy edzés közben is azon kattogsz, hány kalóriát égetsz el, mennyit ettél, hol lehetne csökkenteni, mikor vásárolj nullkalóriás (ugye tudod, hogy ilyen valójában nincs is) ételeket? Itt az ideje, hogy elengedd a számokat: mérlegelés helyett relaxálj picit reggelente, a kalóriák helyett pedig koncentrálj az ételek tápanyagtartalmára!

Helyezd előtérbe az erősítést

Igen, kardiózással, futással sok kalóriát el lehet égetni, de biztosan ez a fő cél? Amint képes vagy elengedni a számokat, nyitottabb leszel más edzések felé is. Tény, hogy a futás jobban égeti a kalóriát, mint egy klasszikus jóga vagy pilates óra, a testnek viszont erre is hatalmas szüksége van. Nem árt az sem, ha izmosabb leszel, és igen, az izom többet nyom a mérlegen, de kit izgat, ha feszes vagy és tónusos?

jóga, sport,
forrás: GettyImages

Felejtsd el a bűntudatot!

Imádod meghatározni magadnak, hogy heti hatszor futnod kell, vagy épp akármi mást edzeni, aztán pedig totális lelkiismeret furdalásod van, ha egy reggeli edzés helyett végre nyugton kávézol egyet a barátokkal? Ha nem teljesítetted az elképzelt heti edzéstervedet, szabályosan bűntudatod lesz? Itt az idő, hogy túllépj ezeken - és hidd el, ha ez megtörténik,egészen felszabadulsz, és még az edzést is jobban élvezed majd!

Mentálisan erősítsd magad!

Kezdj bele egy olyan időszakba, amikor nem a teljesítmény a fontos, hanem az, hogy az edzés mentálisan rendbe tegyen. Egy kis időre felejtsd el az ultimátumokat, a célokat, az eredményeket, és próbáld önmagában élvezni a sportolást!

Olvasd el ezt is!

Kezeld másképp az étkezést!

Egy pár szelet pizza becsúszott este, ezért reggel 5K-val töbet kell futnod? Tudod, hogy este vacsorázni mész a barátokkal, ezért egész héten sokkal többet edzel? Ideje elfelejteni ezt a hozzáállást, és nomálisan étkezni, nem büntetésként felhasználni az edzést azért, mert valamit megkívántál!

Galéria / 7 kép

Buja és izgi nassolnivalók 50 kalória alatt

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Kilian Jornet pénteken nekivág a 24 órának

Most már megvan a futás időpontja is. Elnézve Norvégia jelenlegi átlaghőmérsékletét, kemény menet lesz!

Kép

Nagy lépést tett a környezet védelmének érdekében hét futóverseny-szervező

„Mi akkor most zöldre váltunk!” címmel közleményt tett közzé hét futóverseny-szervező, aminek eredményeképpen a jövőben nem adnak semmilyen egyszerhasználatos poharat a futóversenyeken.

Kép

2020 karácsonya is lehet szuper - 3 férfias ajándék, amiket a neten is simán beszerezhetsz!

Ha nem akarod a legutolsó pillanatra hagyni a vásárlást, itt az ideje összeírni, kit mivel lepnél meg idén karácsonykor. A férfiaknak nem mindig könnyű ötletes és hasznos ajándékot tenni a fa alá - ebben segítünk most!

Kép

Alig várom, hogy újra fussak, de fontosabb a megfelelő regeneráció szülés után! - Az első 3 hét tapasztalatai és a gyerekágyi torna

A várandósság alatti sportolást igyekeztem tudatosan felépíteni (vagyis inkább le), így azt biztosan tudtam, hogy a szülés utáni regenerációt ugyanilyen átgondoltan szeretném végigvinni.

Kép

5 táplálkozási tévhit, amit jó tudnia minden futónak

A szénhidrátok és a fehérjék valóban a legfontosabb tápanyagok egy futó számára? A kávé dehidratál? A zsírszegény étrenddel jobban tartható a testsúly? A gélek és izoitalok szolgáltatják a legjobb energia-utánpótlást terhelés esetén?

Kép

Paula Radcliffe koncentrációs technikája, ami eredményessé tette őt

Kivel ne fordult volna elő egy fontos versenyen, hogy a kezdeti lelkesedést egyszer csak megtörték a zavaró gondolatok: „ááá nem fog ez menni, már a lábam is fáj, kimaradt két hét a felkészülésből, hopp a futó, akivel eddig simán tartottam a lépést el is húzott” - és még mennyi ilyen és ehhez hasonló gondolat kering egy futó fejében, ha éppen nem megy a futás.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem