Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Így szeresd meg a futást kezdőként – szakértői tippek

kedző futók, szeresd meg a futást, élvezetes futás
Facebook
Twitter
Pinterest
Emma Kirk futóedző kifejezetten kezdők számára ad tippeket ehhez.

1. Összpontosíts az élvezetre

kezdő futók, tippek kezdőknek
forrás: Getty Images

Sok kezdő esik abba a hibába, hogy túlságosan bekezd futóként. Túl gyorsan, túl sokat vállal, mert gyorsan szeretnének eredményt elérni. Már önmagában az is kérdéseket vet fel, hogy miért kell egy kezdő futónak bármilyen eredményt elérnie belátható időn belül. Sokkal többet ér, ha kezdetben könnyen kocogsz akár csak 2-3 km-t, amihez persze minden alkalommal tehetsz hozzá fél-1 kilométert, de ennél többet nem érdemes az első hetekben. „Ha valaki hirtelen felindulásból kezd futni és fut, amilyen gyorsan és amilyen messzire képes, hajlamos rövid időn belül hátat fordítani ennek a sportnak, mert így valóban nincs benne élvezet.” - mondja Emma. „Keress egy jól strukturált kezdőknek szánt edzéstervet, aminek segítségével célokat fogalmazhatsz meg és persze eredményeket is elérhetsz.”

Runner’s World 2020/04 (digitális verzió)

Runner’s World 2020/04 (digitális verzió)

Ősszel is minden a futásról szól!

Bár az életünket felforgatta a járvány, futni mindig lehet, ezért a legújabb lapszámban is számos hasznos edzés- és táplálkozási tippel készültünk, hogy most se rekedj meg a fejlődésben. A címlapon Fördős Zét láthatod, aki a magazin belső oldalain megmutatta nekünk kedvenc futóhelyét és – kajarecepjeit is! Ne hagyd ki!

595 Ft

Megnézem

2. Fektess be egy jó futócipőbe

futócipő, tippek kezdőknek, futópad
forrás: Getty Images

Vásárlás előtt érdemes tájékozódni, az ajánlások nagyon hasznosak, de a futócipő választás nagyon szubjektív, időt kell szánni arra, hogy megtaláld a saját lábadra leginkább valót. „Nem tudom eléggé hangsúlyozni, hogy a megfelelő cipő mennyire fontos egy futó számára. Ehhez véleményem szerint nem árt egy lábállás vizsgálatot elvégeztetni" - tanácsolja az edzőnő. „Egy ilyen vizsgálat abban segít, hogy megtaláld a lábformádra és a céljaidhoz leginkább passzoló modelleket.”

3. Ne hagyd ki a bemelegítést

Galéria / 5 kép

Dinamikus bemelegítő gyakorlatok futóknak

Megnézem a galériát

A bemelegítés elengedhetetlen (lenne) mind az elme, mind a test felkészítése miatt az edzések előtt. Csupán 3-5 perces előkészületről van szó, ami azonban azért fontos, mert ez alatt az idő alatt „vért és oxigént juttatsz a megfelelő izmokhoz, beizzítod az idegpályákat és a testedet a futómunkára.”

4. Ne hasonlítsd magad másokhoz

tippek kezdőknek, futás egyedül,
forrás: Getty Images

„Az összehasonlítás olykor az öröm tolvaja, főleg ha a futásról van szó” - osztja meg Emma. „Mindannyiunknak megvannak a saját céljaink és a saját szervezetünk, aminek tempója eltérő lehet másokéhoz képest, ráadásul az idő, amit a futásra tudunk fordítani szintén.” Eltérő életszakaszban, életkorban, genetikai háttérrel és sportmúlttal vágunk bele, ezért is teljesen értelmetlen azt tekinteni, hogy milyen gyors vagy másokhoz képest.

Élvezd a saját futóutadat - ez a legfontosabb ahhoz, hogy igazán elmerülj ebben a világban.

Tovább olvasok
Kép

Alig várom, hogy újra fussak, de fontosabb a megfelelő regeneráció szülés után! - Az első 3 hét tapasztalatai és a gyerekágyi torna

A várandósság alatti sportolást igyekeztem tudatosan felépíteni (vagyis inkább le), így azt biztosan tudtam, hogy a szülés utáni regenerációt ugyanilyen átgondoltan szeretném végigvinni.

Kép

5 táplálkozási tévhit, amit jó tudnia minden futónak

A szénhidrátok és a fehérjék valóban a legfontosabb tápanyagok egy futó számára? A kávé dehidratál? A zsírszegény étrenddel jobban tartható a testsúly? A gélek és izoitalok szolgáltatják a legjobb energia-utánpótlást terhelés esetén?

Kép

Paula Radcliffe koncentrációs technikája, ami eredményessé tette őt

Kivel ne fordult volna elő egy fontos versenyen, hogy a kezdeti lelkesedést egyszer csak megtörték a zavaró gondolatok: „ááá nem fog ez menni, már a lábam is fáj, kimaradt két hét a felkészülésből, hopp a futó, akivel eddig simán tartottam a lépést el is húzott” - és még mennyi ilyen és ehhez hasonló gondolat kering egy futó fejében, ha éppen nem megy a futás.

Kép

Ne utáld annyira! 5 ok, amiért időnként érdemes kelbimbót enned!

Nagyon sokan az elég erőteljes íze miatt teszik tiltólistára a kelbimbót, pedig jól elkészítve és a megfelelő dolgokkal kombinálva csodás kiegészítője lehet az egészséges étkezésnek.

Kép

5+1 szuperjó Black Friday ajánlat, amit megéri kihasználni!

Ha fontos számodra, hogy fitt és ápolt legyél, akkor mutatunk pár szuper terméket, amit a Black Friday alatt kedvezményes áron szerezhetsz be!

Kép

42 ezer lépés a szülésért

Egy szokatlan futás lesz vasárnap a Margitszigeten. "Futás a szülésért, a választás szabadságáért, az esszenciális női erő, a női minőség felemelkedéséért." Amolyan „gyógyító” futás. Női kezdeményezés, de nem csak nők számára.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem