Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Rengeteget edzettem, mégis feljött pár "karanténkiló" - így szabadultam meg a feleslegtől

Rengeteget edzettem, mégis feljött pár "karanténkiló" - így szabadultam meg a feleslegtől
Facebook
Twitter
Pinterest
A karaténra, az otthonlétre mindenki másként reagált, az azonban nem kérdés, hogy lelkileg hatalmas próbatétel volt ez az időszak. Ilyen esetekben pedig sokaknál a túl sok evés jelenti a mentsvárat, ami egy idő után bizony komoly következményekkel jár...

A karantén alatt szerintem az is érzelmi evő lett, aki előtte nem volt az. Az otthonlétben az evés, a főzés, a sütés maradt az egyik legjobb program, a legtöbbünknél pedig sok finomság egy idő után bizony megtette a hatását.

Beismerem, nálam is, pedig a karatén alatt többet edzettem, mint valaha: a hét minden egyes napján szakítottam időt a futásra, a TRX edzésre, a saját testsúlyos gyakorlatokra, mert a sport jelentette a kapaszkodót a bizonytalanságban.

Ám főzni legalább annyira szeretek, mint edzeni, és bár szokásomhoz híven egészségesen főztem, mivel az egész család otthon volt, sokkal gyakrabban csábultam el erre-arra. És akkor még nem számoltam az esti, otthoni koktélozgatásokat a férjemmel...

Lényeg a lényeg, május végére már éreztem, hiába futok sokkal többet, mint valaha, hiába edzek kőkeményen, ahelyett, hogy szálkásodnék, csak egyre vaskosabb vagyok. Ilyenkor pedig szinte mindig az étrend a hibás, így egy néhány napos nyaralás után véget vetettem a karanténevéseknek. Éheztetésről szó sem volt, mert az sosem vezet sehová, mindössze bevezettem pár olyan szabályt, amiket igyekeztem tartani a cél érdekében:

evés, csoki,
forrás: GettyImages

Kevesebb edzés, több pihenés

Nem vagyok olimpikon, csak egy családanya, aki nem szereti, ha túl sok pluszkiló van rajta, és aki bírni akarja a tempót a két igen aktív gyermeke mellett. Bikinialakra nem gyúrok, de szeretem, ha lapos a hasam, és nem lifeg a combom, egyszerűen mert így érzem komfortosan magam a bőrömben. Szóval eldöntöttem, a heti 7 nap edzésnek semmi értelme, az sokkal fontosabb, hogy a pihenést se hanyagoljam el. Így megszabtam magamnak, hogy maximum heti 5 alkalommal edzek mostantól, ebből 1 viszont mindig egy óra nyújtás, hengerezés, jóga - valamilyen nyújtó, lazító edzés. A többi főleg súlyzózás és magas intenzitású interval tréning, futás vagy biciklizés - amihez épp kedvem és időm van. A lényeg, hogy nem zsigerelem ki a testemet, és hagyok időt a regenerálódásra is.

Olvasd el ezt is!

Minimalizáltam a nassolást

Ma egy kis fagyizás, tegnap pár szem (na jó, majdnem fél csomag) gumicukor a gyerektől, holnap pedig kóstoló helyett 2 adag somlói a családi banzájban... Az édességek a gyengéim, és hiába eszem mellettük rengeteg salátát, meg amit kell, pontosan tudom, hogy az édes dolgok azok, amiknek köszönhetem a pluszsúlyt. Nincs mese, fájó búcsút intettem a hozzáadott cukroknak, édességeknek, és egyszerűen megtiltottam magamnak a nassolást. Persze ehhez két dolog válik be nekem:

  • Sosem éheztetem ki magam nap közben annyira, hogy nagyon ingadozzon a vércukorszintem, és annyira elgyengüljek, hogy ne bírjam ki édesség nélkül.
  • Ha tudom, hogy olyan szituáció lesz, amikor mindenki édeset eszik, én készülök magamnak alternatív verzióval: a zabpelyhes, gyümölcsös sütik, a görög joghurtos pohárkrémek remek alternatívák.
Fuss gyorsan. Egyél lassan.

Fuss gyorsan. Egyél lassan.

Ne maradj le a Fuss Gyorsan. Egyél Lassan. című könyvről, rendeld meg még ma saját magadnak vagy ajándékként, hiszen minden futó könyvtárában alapkellék!

 

 

 

4995 Ft 3995 Ft

Megnézem

Mindenhez próbálok zöldséget enni

Alapvetően minimális mennyiségű feldolgozott ételt eszem, így ez a része nem okoz gondot a diétának. Viszont most kiemelten figyelek arra, hogy majd minden étkezésemben szerepeljen zöldség, saláta, grillezett zöldség, zöldségkrém, zöldségfasírt formájában.

Próbálok előre felkészülni a csalásokra

Az sosem jó taktika, ha minden finomat megvonunk magunktól. Én nem is bírom, így próbálok enyhíteni a "bűneimen": ha tudom, hogy este kivételesen pizza lesz a menü, akkor előtte betolok egy adag salátát, hogy ha meg is kívánom a pizzát - ami holtbiztos - akkor véletlenül se egy egészet egyek meg, csak maimum 1-2 szeletet.

Nekem a fentiek mindig beválnak, olyanannyira, hogy 2 hónap alatt sikerült leadni a plusz 5 karanténkilómat. Persze ez után sem adom fel, hiszen az állandó ingadozás sosem célravezető. Az esetek nagy részében figyelek, de 1-1 alkalommal belefér a csalás is!

Galéria / 10 kép

Zöldségfélék, amik segítik a fogyást

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Miért veszélyes - és nem erény - a futók magas fájdalomtűrése?

Fáj? Igen…kicsit, nem vészes. És persze elmész futsz fél órát, órát, egy félmaratont, edzel rendszeresen „pici” fájdalommal. Ami valójában lehet, hogy nem is olyan pici.

Kép

Büntetőkör #25 - Folytatódik a beszélgetés a maratonfutó-legendával, Szekeres Ferenccel

Ha tetszett az első rész, most meghallgathatod, mi mindenről beszélgetett még Simonyi Balázs Szekeres Ferenccel!

Kép

Az Aloe vera 5 fantasztikus hatása, amik különösen hasznosak a hideg idő beálltával

Nyáron sebgyógyításra, napégésre fantasztikus az Aloe vera, de az igazság azt, hogy ezt a csodanövényt az év 365 napján érdemes lenne használni - mondjuk is, hogy miért!

Kép

A futópad-tulajdonosok mindössze 14 százalékának van rendkívüli motivációja az edzések elvégzéséhez

Ugyanakkor ők még mindig motiváltabbak, mint más, aki fitneszgépeken, otthoni sporteszközök használatával sportol rendszeresen – derült ki egy tanulmányból.

Kép

Zsírégetés? Egészséges szív? Van egy másik nagyon fontos ok, amiért minden nőnek kardióznia kéne

Sokan akkor kezdenek kardiózni, amikor leadnának néhány kilót, magasabb a vérnyomásuk a kelleténél, vagy mert szeretnének általánosan fittebbek lenni. Ám van még egy nagyon fontos érv a kardiózás mellett - a nők számára!

Kép

Neked volt már rosszul sikerült futásod? A legjobbak sem verhetetlenek és ez így van jól!

Az elmúlt két hétben a világ legjobb futói közül ketten másként zártak 1-1 versenyt, ahhoz képest, mint ahogyan előzetesen várták…vártuk. Eliud Kipchoge Londonban, Joshusa Cheptegei pedig az elmúlt hétvégi félmaratoni VB-n teljesített szolidabban önmagához képest.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem