Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Hosszú és intenzív futások után te is baromi éhes vagy?

karantén,sporttáplálkozás,egészséges táplálkozás
Facebook
Twitter
Pinterest
Ezekre figyelj és nem fogsz felesleges kalóriákat fogyasztani.

Most hogyan is zajlanak az edzések? Verseny ugye nincs és egyelőre nem is lesznek, ám sok futó mégis pörög ezerrel, hisz nem árt szinten tartani. Ki ne érezné olykor, hogy durván megnő az éhségérzet pláne a hétvégi hosszabb edzések után.

A mennyiségi futásokon túl zajlik a minőségi edzések sora, amivel együtt megnő az éhségszint is. A „haszontalan” nasikon és a túlzottan növelt kaja adagokon túl van még más, amivel egész jól befolyásolható az éhségérzet.

fehérje,egészséges táplálkozás,sporttáplálkozás
forrás: Getty Images

Például azzal, ha ügyelsz a magas fehérjetartalmú étrendre.

Az állóképességi sportolók ajánlott napi fehérje mennyisége nagyjából 1,8 gramm testtömeg-kilogrammonként. Tehát egy 59 kg-os nőnek napi 106 gramm proteinre van szüksége, míg egy 82 kg-os férfi sportolónak 148 grammra.

Az a cél, hogy minden étkezés során 20-25 gramm fehérjét elfogyassz, ami abban is segít, hogy tovább telítve érezd magad. Nem annyira jó megoldás például reggelire a sonkás pirítós vékony sajttal, tegyél mellé két főtt tojást vagy natúr joghurtot, túrót például és sok friss zöldséget.

Snack-kelj, de ne akármit!

Készülj rá az étkezésekre, a köztesekre is. Mikor, ha most ne lenne rá idő! Olyasmit válogass össze, ami egészséges, de azért jó ízűen ropogtatod. Gyümölcsök, magok (a tökmag fehérjetaralma a legmagasabb, ki ne hagyd!) és egy kis sajt is mehet. Ne járj úgy, mint amikor egyik helyről loholsz a másikra és autóban, buszon eszed a pékségben vásárolt holmit miből másból, mint egy papírzacskóból. Az sem baj, ha két napig ugyanazt eszed, ha szívesen teszed, ha te rakod össze, könnyebb teljes értékűvé alakítani az ételeket.

karantén,egészséges snack,sporttáplálkozás
forrás: Getty Images

Tudatos időközönként táplálkozz!

Ha kell állítsd be az órád, ami jelzi neked, hogy itt az idő. Nagyjából három óránként egyél, napi ötször. Ne járj úgy, mint a dolgos hétköznapokon, amikor az egész napos kalória és tápanyagigényedet - vagy jóval többet - három étkezés során viszel be. Így jóval többet eszel, mert éhesebb vagy, mintha kis adagokban, sűrűbben ennél. Ha tartod a napi öt sűrű, kisebb adagokból álló étkezést, nem fogod magad kellemetlenül teltnek érezni azért, mert dugig vagy a sok kajával. Ja és felejts el azt, hogy délután 6 után nincs kaja, pláne, ha este van egy kemény futás...

karantén,egészséges táplálkozás,sporttáplálkozás
forrás: Getty Images

Ha éhesnek érzed magad, egyél!

Ha vágysz bizonyos ételekre, ízekre, fogyaszd őket (mértékkel). Alapvetően fontos, hogy a táplálkozás ne okozzon feszültséget. Ha kívánsz egy kis sült krumplit, vagy éppen pizzát, edd azt vacsorára. Netán egy kis fagyi az esti filmezéshez? Mehet az is! Ezzel még nem teszed tönkre a hónapok óta tudatosan megtervezett edzésmunkát és a versenysúlyod. Nem KELL minden nap, minden étkezésnél feszes vigyázban állni és csak a „jó” ételek listájáról választani. Ráadásul a vágyódás és a lemondás nagyban rombolja a mentális munkát hosszútávon egy amatőr sportolónál is!

Szóval mértékkel szinte bármit lehet!


Galéria / 8 kép

A karantén-étrended is lehet izgalmas és finom (hízás nélkül)

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Miért veszélyes - és nem erény - a futók magas fájdalomtűrése?

Fáj? Igen…kicsit, nem vészes. És persze elmész futsz fél órát, órát, egy félmaratont, edzel rendszeresen „pici” fájdalommal. Ami valójában lehet, hogy nem is olyan pici.

Kép

Büntetőkör #25 - Folytatódik a beszélgetés a maratonfutó-legendával, Szekeres Ferenccel

Ha tetszett az első rész, most meghallgathatod, mi mindenről beszélgetett még Simonyi Balázs Szekeres Ferenccel!

Kép

Az Aloe vera 5 fantasztikus hatása, amik különösen hasznosak a hideg idő beálltával

Nyáron sebgyógyításra, napégésre fantasztikus az Aloe vera, de az igazság azt, hogy ezt a csodanövényt az év 365 napján érdemes lenne használni - mondjuk is, hogy miért!

Kép

A futópad-tulajdonosok mindössze 14 százalékának van rendkívüli motivációja az edzések elvégzéséhez

Ugyanakkor ők még mindig motiváltabbak, mint más, aki fitneszgépeken, otthoni sporteszközök használatával sportol rendszeresen – derült ki egy tanulmányból.

Kép

Zsírégetés? Egészséges szív? Van egy másik nagyon fontos ok, amiért minden nőnek kardióznia kéne

Sokan akkor kezdenek kardiózni, amikor leadnának néhány kilót, magasabb a vérnyomásuk a kelleténél, vagy mert szeretnének általánosan fittebbek lenni. Ám van még egy nagyon fontos érv a kardiózás mellett - a nők számára!

Kép

Neked volt már rosszul sikerült futásod? A legjobbak sem verhetetlenek és ez így van jól!

Az elmúlt két hétben a világ legjobb futói közül ketten másként zártak 1-1 versenyt, ahhoz képest, mint ahogyan előzetesen várták…vártuk. Eliud Kipchoge Londonban, Joshusa Cheptegei pedig az elmúlt hétvégi félmaratoni VB-n teljesített szolidabban önmagához képest.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem