Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Kőkemény, de hasznos: így fejleszti a teljesítményt a hőségben futás

futás a hőségben
Facebook
Twitter
Pinterest
Hőségben futni nem könnyű, ezért ilyenkor sokan ritkábban indulnak neki, nagyon korán vagy későn mennek edzeni, esetleg a klímás edzőtermi futópadot választják. Pedig kifejezetten hasznosak és fejlesztenek a hőségben végzett futások.

Ha a nyarat is kitartóan végigedzed, és nem csak hajnal 5-kor vagy este 9-kor mész futni, hanem olykor bevállalsz egy melegebb napszakot is, az őszi versenyeken és szimpla futóedzéseken is látványosan jobb teljesítményre leszel képes. De miért is?

  • A hőségben végzett edzések megtanítják a szervezetednek, hogy az izzadás által hatékonyan tudja hűteni magát
  • Javítják az oxigénfelhasználást
  • Csökkentik a pulzust
  • Növelik a plazmatérfogatot (ezáltal a véred könnyebben hűti a bőrödet, anélkül, hogy az izmok vérellátottságát csökkentené)
  • Mindezek által gyorsabb és kitartóbb leszel minden hőmérsékleten!

Viszont az egészséged a legfontosabb, és mindenképpen oda kell figyelni pár szabályra, amivel megóvod!

  • Amúgy is hidratálj megfelelően, de amikor tudod, hogy futni mész, ráadásul melegebb napszakban, már előző nap is ügyelj jobban a megfelelő folyadékbevitelre. Ez azt jelenti, hogy a szokásosnál fél-egy literrel igyál meg több vizet!

  • Válassz nagyon könnyű ruhákat, akár be is dobhatod a hűtőbe őket futás előtt. Bár hamar felmelegszenek, az elején jól esik majd a hűvös.

  • A fejeden legyen egy jól szellőző baseball sapka, hogy nehogy napszúrást kapj, ezt már be is vizezheted előre, a bőrödet pedig természetesen kend be napvédő krémmel.

  • Válassz olyan útvonalat, ami nem végig betonon és tűző napon halad, hanem olykor be tudsz menni a fák árnyékba és nem sugárzik alulról is a hőség.

  • Futás után pótold az izzadással elveszített elektrolitokat, hogy a szervezeted egyensúlya a lehető legkönnyebben helyreálljon.

  • Ne stresszelj a tempón, csak arra törekedj, hogy végigcsináld az edzést. Mert már egy könnyebb futás is nagy megterhelés magas hőmérsékleten a szervezeted számára.
Runner’s World 2020/03 (digitális verzió)

Runner’s World 2020/03 (digitális verzió)

Megjelent a Runner’s World nyári száma!

Kissé bizonytalan időket élünk a futás és sport terén is, kijárási korlátozás és elmaradt versenyek után belerobbantunk egyszer csak a nyárba, azt sem tudjuk, hogy vajon lesz-e ősszel versenyszezon vagy újra be kell zárkóznunk? A Runner’s World csapata optimistán gondolkodva olyan lapszámot állított össze, ami abban segít, hogy a jelen helyzetben kissé átalakult szokásaink közül megtaláld azokat a pozitívumokat, amiket érdemes tovább vinned a jövőben, és hogy csúcsformában készülhess fel az őszre testileg és mentálisan is!

595 Ft

Megnézem

Galéria / 9 kép

Éld túl az edzést a kánikulában!

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

6 tipp, hogy MOST se veszítsd el a futókedved

Közel egy hete, hogy ismét téli időszámításba váltottunk és hát lássuk be, az egyik legnyomasztóbb dolog sötétben róni a kilométereket.

Kép

Fejleszd az egyensúlyérzékelésedet - mutatjuk, hogyan kezdj bele!

Sokat profitálhatsz abból a futásaid alatt is, ha fejleszted az egyensúlyérzékelésedet, ám nem csak futóknak javasolt kicsit komolyabban ráfeküdni a témára.

Kép

10 egyszerű, de hatékony tanács kezdőknek, haladóknak és bárkinek, akinek éppen jól jön…

A futás elég egyértelmű és könnyű sport. Egyrészt minél többet teszel bele, annál többet ki is tudsz belőle venni, amit nem más, mint az eredményesség tükröz. Másrészt könnyű, hisz közvetlenül a bejárati ajtótól kezdheted az edzést és elég hozzá, ha az egyik lábadat a másik elég helyezed.

Kép

Miért fuss terepfutó-cipőben terepen – pláne ázott, sáros talajon?

Szeretsz terepen is futni, de még nincs terepfutócipőd? Ne szalaszd el a vásárlást most ősszel, a JOY-Napok kuponjaival jelentős kedvezménnyel juthatsz hozzá új futócipődhöz is.

Kép

5 dolog, amit a 30-as éveidre mindenképp tudnod kellene, ha fogyni akarsz!

Fogyni minden életkorban nehéz, pláne egy bizonyos kor felett. Huszévesen még az ember kiahgyja a vacsorát, és egy hónap alatt lemegy 3 kiló, ám egy idő után ezt már képtelenség véghez vinni...

Kép

Kemény fókusz és komoly céltudatosság kellett ahhoz, hogy tegnap új 24 órás magyar csúcs szülessen – interjú Csécsei Zoltánnal

A hétvégi Balatonalmádiban megrendezett 24 órás országos bajnokságon 277,484 km-t futott Csécsei Zoltán, ezzel átvette Bódis Tamástól a tavaly megszerzett magyar csúcsot és rögvest az idei világranglista élére állt ebben a versenyszámban.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem