Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Hogyan üsd el a futással töltött időt, ha közben unatkozol?

futás egyedül, unalmas futás, edzés pályán,
Facebook
Twitter
Pinterest
Az egyik leggyakoribb oka annak, hogy kezdő futók idővel abbahagyják a futást, hogy unalmasnak találják. Az az igazság, hogy teljesen igazuk van. A futás olykor rémesen unalmas.

Ám, ha ezt a helyzetet elfogadod, előnyöddé is válhat az az idő, amit a futással töltesz.

Először is a futás valóban lehet unalmas. Hiszen – látszólag - semmi különös nem történik azon kívül, hogy az egyik lábadat a másik után rakod, akár órákon át. Nincs TV, nincs Facebook, nincs Twitter. Vagyis van, de érdemes inkább a lábad elé nézni, még akkor is, ha sík, akadálymentes útvonalon vagy. Csak te, a gondolataid és a futócipőd. Végtelen, ismétlődő (kimerítő) mozgásforma órákon át, nap nap után, hétről hétre… Kb. ez a futás – sokak szerint.

Olvasd el ezt is!

Tényleg nem találkoztam még olyan futóval, aki alkalmanként ne élte volna meg az unalom érzését futás közben. Viszont, ha számítasz arra, hogy időnként előfordul, akkor egyszerűen fogadd el és használd ezt az időt jóra, hasznosra.

Attól, hogy unatkozol, persze ne gondold, hogy rossz futó vagy. Nem csinálsz rosszul semmit futóként. Minden rendszeresen űzött tevékenységről olykor elmondható ugyanez. Idővel megismered, hogy mik azok az edzések, amik pörgősek, szórakoztatóak és mik azok, amiket cserébe el kell viselni, akár unatkozva.

futás egyedül, edzés egyedül,
forrás: Unsplash

Spontán felfedezed azt is, hogyan üsd el szórakoztatóbban a futással töltött időt, pont azért, hogy ne legyen „annyira” unalmas. Zenehallgatás, futás társaságban, új útvonalak, saját gondolatok, ilyesmik… Van, akit pont az zavar, hogy nincs hozzászokva ahhoz, hogy saját magát hallgassa belülről. Más, meg alig várja, ezt az időt, mert éppen a futás hozta meg számára a hosszas belső monológok világát.

Runner’s World 2020/04 (digitális verzió)

Runner’s World 2020/04 (digitális verzió)

Ősszel is minden a futásról szól!

Bár az életünket felforgatta a járvány, futni mindig lehet, ezért a legújabb lapszámban is számos hasznos edzés- és táplálkozási tippel készültünk, hogy most se rekedj meg a fejlődésben. A címlapon Fördős Zét láthatod, aki a magazin belső oldalain megmutatta nekünk kedvenc futóhelyét és – kajarecepjeit is! Ne hagyd ki!

595 Ft

Megnézem

Ha maga a futás okozza az unalmat, gondold át, miért akartál eleve futni? Melyek a futás pozitív hatásai számodra, mi az, amit élvezel benne? Fogyni szeretnél? Nincs olyan fogyókúrás módszer, amely szórakoztató és élvezetes mindig. A futás legalább szabadban is űzhető. Ha jól választasz útvonalat, akkor ennek minden élettani előnyével.

Használhatod a futást egyfajta mozgó meditációként. Amikor kellően ingerszegény az útvonal, figyeld az izmaidat és a lélegzésed. Figyeld, meg milyen, ha tempót váltasz, milyen, ha lassulsz.

Fuss tempós betéteket, úgy, hogy 2-3 villanyoszlopnyi szakaszonként váltogatod az iramot. 1-2-3 mehet: kicsit olyan, mint, amikor elalváshoz bárányokat számolsz? Talán hasonlítható ahhoz, igen. Szórakoztatóbbá válhat, ha föl-le tornázod a pulzust rövidebb szakaszokra és persze az edzettségedhez is sokat ad, ugyanakkor nem oly megerőltető.

A legjobb ötletek gyakran jönnek futás közben. Az sem árt, ha ilyenkor megállsz és pár fontosabb szót lejegyzel, hogy megmaradjon biztosan az emlék. Egy-egy ilyen kiváló ötlethez jól jön az üres járat, vagyis az unalom.

futás egyedül, futás társaságban, unalom,
forrás: Unsplash

Futás = unalom? Olykor igen, máskor éppen, hogy nem. A mai felgyorsult, stresszes életvitel mellett kifejezetten kellemes ez az "üres járat”, ez a "semmit tevés”.

Ha mégis úgy döntesz, kihagynád egy időre a futást, ezeket a mozgásformákat is kipróbálhatod:

Galéria / 4 kép

Kardióedzések futás helyett

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Alig várom, hogy újra fussak, de fontosabb a megfelelő regeneráció szülés után! - Az első 3 hét tapasztalatai és a gyerekágyi torna

A várandósság alatti sportolást igyekeztem tudatosan felépíteni (vagyis inkább le), így azt biztosan tudtam, hogy a szülés utáni regenerációt ugyanilyen átgondoltan szeretném végigvinni.

Kép

5 táplálkozási tévhit, amit jó tudnia minden futónak

A szénhidrátok és a fehérjék valóban a legfontosabb tápanyagok egy futó számára? A kávé dehidratál? A zsírszegény étrenddel jobban tartható a testsúly? A gélek és izoitalok szolgáltatják a legjobb energia-utánpótlást terhelés esetén?

Kép

Paula Radcliffe koncentrációs technikája, ami eredményessé tette őt

Kivel ne fordult volna elő egy fontos versenyen, hogy a kezdeti lelkesedést egyszer csak megtörték a zavaró gondolatok: „ááá nem fog ez menni, már a lábam is fáj, kimaradt két hét a felkészülésből, hopp a futó, akivel eddig simán tartottam a lépést el is húzott” - és még mennyi ilyen és ehhez hasonló gondolat kering egy futó fejében, ha éppen nem megy a futás.

Kép

Ne utáld annyira! 5 ok, amiért időnként érdemes kelbimbót enned!

Nagyon sokan az elég erőteljes íze miatt teszik tiltólistára a kelbimbót, pedig jól elkészítve és a megfelelő dolgokkal kombinálva csodás kiegészítője lehet az egészséges étkezésnek.

Kép

5+1 szuperjó Black Friday ajánlat, amit megéri kihasználni!

Ha fontos számodra, hogy fitt és ápolt legyél, akkor mutatunk pár szuper terméket, amit a Black Friday alatt kedvezményes áron szerezhetsz be!

Kép

42 ezer lépés a szülésért

Egy szokatlan futás lesz vasárnap a Margitszigeten. "Futás a szülésért, a választás szabadságáért, az esszenciális női erő, a női minőség felemelkedéséért." Amolyan „gyógyító” futás. Női kezdeményezés, de nem csak nők számára.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem