Hogyan szerezz látogatókat Facebook hirdetésekkel?
Hogyan működik a pásztázó hirdetési stratégia?
Pásztázni annyit jelent, hogy sávosan haladunk egy területen, jelen esetben szakaszosan letapogatjuk a célközönséget lehetséges érdeklődőket keresve. Ha ismeretlen a célközönség, nehezen lehet jó hirdetést találni. Ha mindenki potenciális vásárló, akkor a hagyományos stratégia szerint feladsz egy hirdetést, majd csak érdekel valakit alapon.
De ez olyan, mint golyószóróval belelőni egy tömegbe, majd csak közöttük lesz a terrorista is címszóval. Eközben hány golyó megy kárba, mikor tulajdonképpen 1-2 golyó is elég lehetett volna annak az egy embernek. Ez a módszer nagyon drága és lehet, hogy az így feladott hirdetések sohasem térülnek meg.
Helyette próbáld ki a következő lépéseket:
- Írj egy nagyon profi blogcikket a témádban!
- Oszd meg ezt a blogbejegyzést a Facebook oldaladon!
- Promótáld ezt a posztot a célközönségnek!
- Csapj le azonnal azokra a látogatókra, akik további gondolkodás nélkül hajlandók vásárolni!
- Felugró ablakokkal finoman vedd rá őket, hogy ne menjenek el az oldaladról.
- Remarketing kampányokkal próbáld meg visszacsalogatni az oldaladra a korábbi látogatókat!
- Folyamatosan forgasd vissza a bevételt és adj fel újabb hirdetéseket!
Nagyon fontos, hogy a blogcikked nagyon érdekes legyen. Késztesse az olvasót valamilyen cselekvésre, például kommentelésre, feliratkozásra. Ez a cikk adjon értéket az olvasónak, ne akarj ebben semmit eladni.
Milyen Facebook posztot készíts?
A blogcikked népszerűsítésére linkmegosztó Facebook posztot kell készíteni. Általában nem hoz jó eredményt, ha csak úgy, minden komment nélkül osztod meg a linket, legjobb ha írsz hozzá 2-3 sornyi figyelemfelkeltő szöveget. A legjobb, ha a kísérőszöveg mobiltelefonon is kifér. Ha különböző csoportokban teszed közzé a tartalmat, az adott csoportnak megfelelően kicsit változtathatsz is a kísérőszövegen. Ha egyedül nem boldogulsz kérj segítséget a Klikkmarketing csapatától!
További teendők
Mivel a Facebook poszt a blogbejegyzést népszerűsíti és nincs szó semmilyen eladásról, könnyebben átmegy a szűrőkön. A minikampányok adatait folyamatosan ellenőrizni, elemezni kell, mivel az elemzésekből fog kiderülni, milyen típusú embereket érdekel a terméked. A Facebook-ot utána rá lehet venni, hogy keressen ezekhez az emberekhez hasonlókat, így a következő hirdetéssorozatnál már jóval kevesebb elért emberből meglesz ugyanannyi látogató, javul a konverzió.