Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Hidratációs kisokos: minden, amire figyelned kell a folyadékfogyasztás terén, ha szabadban futsz

Hidratációs kisokos: minden, amire figyelned kell a folyadékfogyasztás terén, ha szabadban futsz
Facebook
Twitter
Pinterest
A hidratációra különösen érdemes odafigyelni abban az esetben, ha a szabadban futsz. Ugyanis a kint végzett futás közben durvábban kell küzdened az elemekkel, különösen ilyen meleg időben, mint ami most van.

Összegyűjtöttük, mire érdemes figyelned futás közben és után, hogy megfelelő mennyiségű folyadékot vigyél be!

Edzés előtt: már futás előtt is figyelj oda a megfelelő hidratációra, hiszen ha megfelelően feltöltötted a folyadékraktáraidat, nem feltétlenül szükséges az egy óránál rövidebb futásokra pluszban vizet vinned.

Elektrolitok: a hosszabb futásaid során a tested energiaraktáraira is érdemes figyelni. A legtöbb gél, zselé és sportital elegendő elektrolitot tartalmaz ahhoz, hogy ne kelljen külön pótolnod őket. A rövidebb futásaidra pedig megteszi a sima víz is, ekkor sportitalra sincs szükség.

Olvasd el ezt is!

Gyakoriság: érdemes 15 percenként innod, óránként 6-7 dl-t fogyassz, ha hosszabb távot szeretnél teljesíteni. Ha pedig versenyre készülsz, a felkészülésed közben gyakorold be a frissítést is, hogy tudd, mennyi folyadékot fogyasztasz különböző terepeken, útvonalakon, időjárási körülmények között és az edzés intenzitásától függően.

Túlhidratálás: az is előfordulhat, hogy túl sokat iszol. Ez sajnos puffadást és súlyosabb esetben a vérben lévő nátrium szintjének csökkenést okozza (ezt nevezzük hypoatraemiának). A hypoatraemia tünetei a hányás, hányinger, fejfájás, zavarodottság, fáradtság, étvágytalanság, izomgyengeség, görcsök, rohamok és ájulás is lehetnek, ezért is fontos, hogy ne vidd túlzásba a folyadékbevitelt.

Edzés után: a hidratáció nem ér véget a futással. Sőt, érdemes a futást követő néhány órában fokozottabban odafigyelni a folyadékfogyasztásra. Mivel a hidratáció is a regeneráció fontos része, ezért mindig érdemes rá figyelned, hogy elkerüld az izomlázat és a görcsöket.


Olvasnál még a témában?

Galéria / 5 kép

A dehidratáltság 5 jele

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Télen sem kötelező meghízni! Tippek, hogy tartsd a formád akkor is, ha nem sokat teszed ki a lábad a lakásból

A kijárási korlátozás és a tél közeledte kifejezetten jó környezet a pluszkilóknak, de nem törvényszerű, hogy ebben a helyzetben mindenkinek fel kellene szednie egy kis felesleget, sőt!

Kép

Ezeket a szempontokat gondold át, ha fejlámpát szeretnél vásárolni!

Ahhoz, hogy biztonságosan tudjál edzeni a téli hónapok sötét órái alatt két nagyon fontos dolgot mindenképpen biztosítanod kell. Az egyik, hogy látszódjál, a másik pedig, hogy lássál. Ezekre egyszerű megoldást nyújt egy jó fejlámpa.

Kép

Ha idén télen kezdesz bele a kinti futásba, EZEKET mindig tartsd észben!

Gond nélkül futsz tavasztól őszig futópályán vagy terepen, aszfalton, ám ha igazán hideg lesz, szeretsz futópadra váltani? Ha csak nincs otthon egy, akkor marad a kinti edzés, amiről nem árt tudnod néhány dolgot!

Kép

Mister Börzsöny, alias Takács Krisztián Csipi tízszeres Kör teljesítő

10 hónappal ezelőtt egy kávézóban ültünk Takács Krisztián Csipivel. Megkérdeztem tőle mikor lesz a következő, a tizedik teljesítése. Azt mondta, idén ősszel, mert az év első felében az Ultrabalatonra készül. Múlt szombaton 10 órakor neki is vágott ismét ennek az embert próbáló kihívásnak, és szokásához híven hiba nélkül teljesítette.

Kép

3 nagyon praktikus tipp, ami segít, hogy idén télen még erősebb legyen az immunrendszered!

A gyömbértea és a vitamindús étrend is nagyon kell az immunrendszernek, de idén télen fokozottabban kell figyelni a szervezet ellenállóképességének erősítésére. 3 szuper tipp következik!

Kép

Kilian Jornet pénteken nekivág a 24 órának

Most már megvan a futás időpontja is. Elnézve Norvégia jelenlegi átlaghőmérsékletét, kemény menet lesz!

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem