Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Hasznos kiegészítők, hogy másodszorra is neki indulj a futásnak

Hasznos kiegészítők, hogy másodszorra is neki indulj a futásnak
Facebook
Twitter
Pinterest
Te is elhitted, hogy a futás a legkönnyebben elkezdhető sport, mert csak egy cipő kell hozzá? Aztán beszereztél egy gyönyörű, hozzád való, motiváló surranót, nagy elánnal neki indultál az első kilométereknek, és jöttek a kényelmetlenségek?

Nem vagy egyedül, a kezdő futók nagy része tapasztal olyan nehézségeket, amelyek egy kis rutinnal könnyedén kiküszöbölhetőek. Mert nem kell, hogy az izzadság szétcsípje a szemed, hogy a bőröd sebesre dörzsölődjön vagy hogy szomjan halj az első pár kili alatt. Mutatom azokat a kiegészítőket, amelyekkel nem fogod egy alkalom után megutálni a futást.

A bőrödre megy a játék!

Teljesen mindegy, hogy melyik nemhez tartozol, a futás közbeni bőrirritáció ugyanannyira kényelmetlen és fájdalmas lesz, főképp az intim területeken. Emiatt kiemelten fontos egészségügyi szempontból is, hogy megfelelő sportfehérneműt, sportalsót válassz. Ezen termékek anyaguknál fogva elvezetik az izzadságot, bőrbarátak és gyorsan száradnak. A jól megválasztott futóbugyi vagy futóbokszer mellett hölgyek esetében kiemelt szerepet játszik a helyes méret- és formaválasztású sportmelltartó is, hiszen a folyamatos zötykölődő mozgás miatt nagyon fontos a mellek mechanikai védelme is.

Kép

Izzasztó edzés, kellemetlenségek nélkül

Vannak emberek, akik egy izzadságcsepp nélkül túlteszi magukat egy-egy edzésen. És vannak azok, akiknek hozzám hasonlóan mindig érdemes valamit a fejükön tartani, hogy ne vakítson el minket a homlokunkról csordogáló zuhatag. Jó hír, hogy ha nem szeretitek a sapkákat, vagy a lófarokba kötött hajatok miatt nem kényelmesek, akkor fejpántok színes választékából is válogathattok. Akiket a trendin összeállított szett még inkább motivál a futásra (higgyétek el, ez több emberre igaz, mint ahány bevallja), azok a pólójukhoz, nadrágjukhoz illő színű fejfedőt is találnak a termékek között.

Ne vedd félvállról a hidratáció!

A megfelelő folyadékpótlás ugyanolyan fontos 5 kilométeren, mint hosszabb távokon. Ha csak fél órát futsz, de tudod, hogy gyorsan szomjas leszel, akkor ne szégyellj folyadékot vinni magaddal. Ehhez nemcsak víztasakos táskák és övtáskák, de összehajtható kulacsok is a segítségedre vannak. A soft kulacsok előnye, hogy a folyadék fogyásával párhuzamosan a kulacs mérete is csökken, így nem lötykölődik benne a víz. Emellett több méretben kapható, így rövid futások alatt elég, ha a 150 ml-eset viszed magaddal, hiszen ebből is kortyolhatsz párat.

Kép

Vidd magaddal a legfontosabbakat!

Amikor futni indulsz, érdemes átgondolni, hogy mit viszel magaddal, és mit hagysz otthon. Aminek szerintem mindenképp érdemes helyet találni:

  • Mobiltelefon: ha ezzel méred a távot, akkor azért, ha pedig a biztonságodra szeretnél ügyelni, akkor azért.
  • Kulcs: ügyelj rá, hogy zárható zsebben legyen! Ha nem akarsz megőrülni a folyamatos fémes zajtól, és a combodnak ütődő kulcscsomótól, akkor érdemes csak a legfontosabbakat magadnál tartani egy megfelelő rekeszben.
  • Folyadék: fentebb már tisztáztuk, hogy ez egyénfüggő.

Energiapótlás: természetesen ez is egyedi. Van, aki tök jól bírja enélkül, van, akinek jól esik 1-2 szem szőlőcukor vagy bármi más.

Ennyi minden persze nem feltétlenül fér el a zsebeidben, pláne, ha nyáron indulsz neki. Nézzük, milyen megoldások segíthetnek a rendszerezésben! A mobiltelefon jól ismert hordozóeszköze a karra csatolható pánt: napjaink óriás kijelzői sokszor már egyébként sem férnek bele a zsebbe. A kevésbé ismert megoldás a kézfejre rögzíthető tartó, amely segítségével nem ejtjük el és törjük darabokra a telefonunkat. A kulcsot és egyéb kiegészítőket hordhatjuk méretre állítható, passzentos övtáskában, vagy a hátunkon is. A folyadékok szállításáról az előző bekezdésben már értekeztünk.

Kép

Nem mondom, hogy a kiegészítők használatával csupa móka és kacagás lesz minden futásod! Ezek az eszközök arra szolgálnak, hogy könnyebbé tegyék a sportolást. Idővel úgyis kitapasztalod, hogy neked mi a legjobb megoldás, de a kezdésnél mindenképp hasznodra lesznek a fenti termékek! A lényeg, hogy indulj neki!

Jó futást!

Tovább olvasok
Kép

A hűvös idő alapkelléke: fejpánt – mutatunk pár szuper darabot!

A fejpánt nagyon praktikus darab, hiszen a füleket, homlokot védi, a hajat a helyén tartja, de nem túl meleg, mint egy sapka, és az izzadtságot is jól elvezeti. Létezik belőle bélelt verzió is, hogy a hidegebb időben is élvezhesd ennek a szuper kiegészítőnek az előnyeit.

Kép

3 őszi saláta, amiket ha megkóstolsz, többé nem felejtesz el!

Lassan kevesebb az idényzöldség a polcokon, és a hidegebb idő beköszöntével a test is a tartalmasabb ételeket kívánja. De ettől még ősszel és télen is kellenek a saláták - a következő 3 variációra tutira rákattantok!

Kép

6 tipp, hogy MOST se veszítsd el a futókedved

Közel egy hete, hogy ismét téli időszámításba váltottunk és hát lássuk be, az egyik legnyomasztóbb dolog sötétben róni a kilométereket.

Kép

Fejleszd az egyensúlyérzékelésedet - mutatjuk, hogyan kezdj bele!

Sokat profitálhatsz abból a futásaid alatt is, ha fejleszted az egyensúlyérzékelésedet, ám nem csak futóknak javasolt kicsit komolyabban ráfeküdni a témára.

Kép

10 egyszerű, de hatékony tanács kezdőknek, haladóknak és bárkinek, akinek éppen jól jön…

A futás elég egyértelmű és könnyű sport. Egyrészt minél többet teszel bele, annál többet ki is tudsz belőle venni, amit nem más, mint az eredményesség tükröz. Másrészt könnyű, hisz közvetlenül a bejárati ajtótól kezdheted az edzést és elég hozzá, ha az egyik lábadat a másik elég helyezed.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem