Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Egy hónap futószabadság? – Igenis belefér, ha ez esik jól!

futócipő
Facebook
Twitter
Pinterest
Ha évek óta futsz, elképzelhető, hogy a testednek vagy a lelkednek igenis szüksége van egy nagyobb lélegzetvételű szünetre.

Des Linden, amerikai olimpikon, korábbi Boston maraton győztes írta ki nemrég Twitterre, hogy egy hónapra szögre akasztotta a futócipőt. Egy elit futónál természetesen más a helyzet, hiszen neki hoznia kell az eredményeket, de mégis, pozitív vagy negatív hatásokat hoz, ha egy hobbifutó is akár egy hónapra teljesen mellőzi a sportot?

Szakértők szerint egy hónap szabadság annyira veti vissza az állóképességet, hogy azt egy hónap alatt tudod visszaépíteni, de persze ez sok mindentől függ: az, hogy nem futsz, nem kell, hogy azt is jelentse, hogy a kanapén fekszel. Ússz, bringázz, erősítsd, túrázz vagy sportold, ami jól esik, mert ez testileg és lelkileg is képes feltölteni a lemerült akksidat. Azt is fontos megjegyezni, hogy bár egy hónap hosszúnak tűnik, annyira nem hosszú, hogy teljesen elölről kelljen mindent kezdened, nagyon gyorsan tud adaptálódni a szervezeted a terheléshez újra.

Neked is eszedbe jutott már, hogy kellene egy kis szabadság, de nem tudod, hasznos-e számodra?

Ha teljesen egészséges a tested, nincs szükség ekkora szünetre, mert ha egyébként nagyon figyelsz arra, hogy megfelelően regenerálódj, akkor nem kell extra löket. Sokaknak inkább mentálisan szokott segíteni a pause, a kiégést, motiválatlanságot lehet vele könnyedén kezelni.

Ha úgy érzed, hogy a jelenlegi helyzetben, amikor a versenyek is bizonytalanok, nem esik jól futni, igenis hasznos lehet egy kis töltekezés, és nem kell amiatt aggódnod, hogy újra visszaesel a kezdő szintre, mert a tested emlékezni fog, és 4 hét alatt ugyanott folytathatod, ahol abbahagytad, de fejben sokkal erősebben és lelkesebben!

Galéria / 10 kép

Ennyi kalóriát égethetsz el a nyári sportokkal

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Ettél már csicsókát? Itt az ideje kipróbálni!

Azon vagyunk, hogy minél színesebben táplálkozz- próbálj ki új ízeket, zöldségeket, szokatlanabb alapanyagokat. A csicsóka most igazi szezonális élelmiszer - ne feledkezz meg róla!

Kép

A londoni buborék – avagy versenyzés a covid idején

2020 teljesen új kihívások elé állította az egész nemzetközi sportéletet. Az Olimpiát elhalasztották, a versenyeket eltörölték, a sportlétesítményeket bezárták. A sportolók azonban nem adták fel egykönnyen, ahogyan a sportszervezők sem. Újfajta rendezési elveket dolgoztak ki, hogy ne landoljon még több sportesemény a kukában.

Kép

Az edzés utáni kínzó fejfájás elkerülhető, de figyelned kell néhány dologra!

Egy kőkemény edzés épp elég fájdalmat tud okozni, semmi szükség arra, hogy még a fejed is fájjon utána - nem igaz?

Kép

Miért veszélyes - és nem erény - a futók magas fájdalomtűrése?

Fáj? Igen…kicsit, nem vészes. És persze elmész futsz fél órát, órát, egy félmaratont, edzel rendszeresen „pici” fájdalommal. Ami valójában lehet, hogy nem is olyan pici.

Kép

Büntetőkör #25 - Folytatódik a beszélgetés a maratonfutó-legendával, Szekeres Ferenccel

Ha tetszett az első rész, most meghallgathatod, mi mindenről beszélgetett még Simonyi Balázs Szekeres Ferenccel!

Kép

Az Aloe vera 5 fantasztikus hatása, amik különösen hasznosak a hideg idő beálltával

Nyáron sebgyógyításra, napégésre fantasztikus az Aloe vera, de az igazság azt, hogy ezt a csodanövényt az év 365 napján érdemes lenne használni - mondjuk is, hogy miért!

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem