Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Futás kánikulában: Így javít a teljesítményeden, ha nyáron sem állsz le!

Futás kánikulában: Így javít a teljesítményeden, ha nyáron sem állsz le!
Facebook
Twitter
Pinterest
Nyáron valószínűleg te is sokkal nehezebben veszed magadat rá a futásra, hiszen ilyenkor nem indulhatsz útnak egyből, amikor szeretnél. A nagy meleg miatt ugyanis érdemes még korán reggel, vagy késő este letudni az edzést. A következő dolgokkal reméljük, meggyőzünk arról, hogy nyáron sem annyira rossz futni.

Futni jó, futni szuper, de mi a helyzet akkor, ha melegben mennél futni? Nem veszélytelen a kánikulában való futás, mert ha például egy júliusi napon délben mennél el futni (ezt egyáltalán nem javasoljuk), akkor könnyebben dehidratálódhat a szervezeted, kimerülhetsz, hőgutát vagy napszúrást kaphatsz. Egy kis odafigyeléssel viszont szerencsére elkerülheted ezeket a problémákat és nem jelent problémát a futás kánikulában sem.

futás melegben - a legnagyobb előnyök:

  1. A szervezeted a meleg időben ügyesebben továbbítja a vért a törzsed felől a bőrödhöz, így elősegítve a tested természetes hűtőfolyamatát, az izzadást.
  2. Az izmaidhoz viszont kevesebb oxigéndús vér jut, ezért a tested többet termel, ami doppingszerként hat a teljesítményedre.
  3. A szervezeted megtanulja hatékonyabban szabályozni a maghőmérsékletét és javul a hűtőképessége, ezért idővel kevésbé érzed fárasztónak a melegben lefutott köröket.
  4. A verejtéked kevesebb sót tartalmaz ilyenkor, ezért az elektrolitok szintje nem borul fel olyan könnyen.
  5. A melegben való futás a teljesítményeden is javít, hiszen hűvösebb időben biztos, hogy képes leszel gyorsabban futni, mivel nehezebb időjárási körülmények között is edzettél.

futás kánikulában - tippek, hogy elviseld a meleget:

  1. Ne tempó, hanem érzés alapján fuss! Ezt egyébként is jó ötlet begyakorolni, hogy tisztában legyél a tested jelzéseivel.
  2. Ne aszfaltra menj, hanem terepre! Az aszfalt és beton csak úgy ontja magából a forróságot. Keress egy hűvösebb útvonalat a természetben!
  3. Fuss világos színű cuccokban, amik könnyű, szellős, nedvesség-elvezető anyagból készültek! Így biztos, hogy sokkal kevésbé lesz meleged futás közben
  4. Fokozottan figyelj oda a hidratációra! Ha 75 percnél többet futsz, érdemes lehet elgondolkodni azon, hogy vizet is viszel magaddal. A futás előtti napon és azt követőn is figyelj oda arra, hogy megfelelő mennyiségű folyadékot vigyél be.

Így egyáltalán nem lesz olyan vészes a futás meleg időben.


SZERETNÉL FELKÉSZÜLNI A MELEGRE?


Akkor szerdán 15:00-tók figyeld a Facebook-oldalunkat, ugyanis az Ensport szakértőitől ismért kérdezhetsz. Ezen a héten a melegben végzett futás kapja a főszerepet.

Olvasnál még a témában?

Galéria / 7 kép

7 trükk, amivel a kánikulában is le tudod magad hűsíteni, ráadásul energikusabbá is válsz

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Miért veszélyes - és nem erény - a futók magas fájdalomtűrése?

Fáj? Igen…kicsit, nem vészes. És persze elmész futsz fél órát, órát, egy félmaratont, edzel rendszeresen „pici” fájdalommal. Ami valójában lehet, hogy nem is olyan pici.

Kép

Büntetőkör #25 - Folytatódik a beszélgetés a maratonfutó-legendával, Szekeres Ferenccel

Ha tetszett az első rész, most meghallgathatod, mi mindenről beszélgetett még Simonyi Balázs Szekeres Ferenccel!

Kép

Az Aloe vera 5 fantasztikus hatása, amik különösen hasznosak a hideg idő beálltával

Nyáron sebgyógyításra, napégésre fantasztikus az Aloe vera, de az igazság azt, hogy ezt a csodanövényt az év 365 napján érdemes lenne használni - mondjuk is, hogy miért!

Kép

A futópad-tulajdonosok mindössze 14 százalékának van rendkívüli motivációja az edzések elvégzéséhez

Ugyanakkor ők még mindig motiváltabbak, mint más, aki fitneszgépeken, otthoni sporteszközök használatával sportol rendszeresen – derült ki egy tanulmányból.

Kép

Zsírégetés? Egészséges szív? Van egy másik nagyon fontos ok, amiért minden nőnek kardióznia kéne

Sokan akkor kezdenek kardiózni, amikor leadnának néhány kilót, magasabb a vérnyomásuk a kelleténél, vagy mert szeretnének általánosan fittebbek lenni. Ám van még egy nagyon fontos érv a kardiózás mellett - a nők számára!

Kép

Neked volt már rosszul sikerült futásod? A legjobbak sem verhetetlenek és ez így van jól!

Az elmúlt két hétben a világ legjobb futói közül ketten másként zártak 1-1 versenyt, ahhoz képest, mint ahogyan előzetesen várták…vártuk. Eliud Kipchoge Londonban, Joshusa Cheptegei pedig az elmúlt hétvégi félmaratoni VB-n teljesített szolidabban önmagához képest.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem