Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Futás közben másfél méternél jóval többet kell tartani, hogy ne terjedjen a vírus

koronavírus,tanulmány,szabadtéri sportolás
Facebook
Twitter
Pinterest
Egy belga-holland tanulmány világított rá, hogy bár szimplán álldogálva egymás mellett valóban elég másfél métert hagyni, hogy ne terjedjen át a koronavírus egyik emberről a másikra, futás és bringázás közben teljesen más a helyzet.

Sokan nyugodtan mennek olyan parkokba és területekre futni, ahol el tudják kerülni a többieket másfél-két méterre, pedig ez egyáltalán nem biztonságos távolság. A Leuveni és Eindhoveni Egyetemek közös tanulmányából kiderül, hogy mozgás közben az általunk kilélegzett levegő a hátunk mögött elkezd mindenfelé örvényleni, és ebben a levegőben azok a részecskefelhők is benne lehetnek, amik által – hiába vagyunk tünetmentesek és nem tudunk róla – a vírust is terjeszthetjük. Fontos leszögezni, hogy a kis távolság akkor a legveszélyesebb, ha két ember egymás mögött halad, ugyanis a részecskék oldal irányba nem terjednek ilyen hatékonyan.

koronavírus,terjedés
forrás: medium.com

A tanulmány szerint séta közben 4-5 métert kell tartani, ha valakivel egy vonalban, de mögötte haladsz, futásnál viszont már 10 méter javasolt, bringázásnál egy viszonylag erősebb tempóban pedig 20 méter.

koronavírus,terjedés
forrás: medium.com

Éppen emiatt is nagyon fontos, hogy olyan helyre menj futni, ahol nem igazán találkozhatsz össze emberekkel!


Galéria / 9 kép

Koronavírussal fertőződött emberek elmesélték, milyen tüneteket tapasztaltak meg

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

A hűvös idő alapkelléke: fejpánt – mutatunk pár szuper darabot!

A fejpánt nagyon praktikus darab, hiszen a füleket, homlokot védi, a hajat a helyén tartja, de nem túl meleg, mint egy sapka, és az izzadtságot is jól elvezeti. Létezik belőle bélelt verzió is, hogy a hidegebb időben is élvezhesd ennek a szuper kiegészítőnek az előnyeit.

Kép

3 őszi saláta, amiket ha megkóstolsz, többé nem felejtesz el!

Lassan kevesebb az idényzöldség a polcokon, és a hidegebb idő beköszöntével a test is a tartalmasabb ételeket kívánja. De ettől még ősszel és télen is kellenek a saláták - a következő 3 variációra tutira rákattantok!

Kép

6 tipp, hogy MOST se veszítsd el a futókedved

Közel egy hete, hogy ismét téli időszámításba váltottunk és hát lássuk be, az egyik legnyomasztóbb dolog sötétben róni a kilométereket.

Kép

Fejleszd az egyensúlyérzékelésedet - mutatjuk, hogyan kezdj bele!

Sokat profitálhatsz abból a futásaid alatt is, ha fejleszted az egyensúlyérzékelésedet, ám nem csak futóknak javasolt kicsit komolyabban ráfeküdni a témára.

Kép

10 egyszerű, de hatékony tanács kezdőknek, haladóknak és bárkinek, akinek éppen jól jön…

A futás elég egyértelmű és könnyű sport. Egyrészt minél többet teszel bele, annál többet ki is tudsz belőle venni, amit nem más, mint az eredményesség tükröz. Másrészt könnyű, hisz közvetlenül a bejárati ajtótól kezdheted az edzést és elég hozzá, ha az egyik lábadat a másik elég helyezed.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem