Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Fördős Zé: "A futásban és a siklóernyőzésben több a közös, mint hinnétek!"

fördős zé
Facebook
Twitter
Pinterest
Bár a neve a főzéssel és az ételekkel forrt össze, a sport régebb óta az élete része, ráadásul a futás az egyik szenvedélye, szóval itt a helye nálunk! Azon túl, hogy kifaggattuk futási szokásairól, arra is megkértük, mutassa meg az egyik kedvenc futóösvényét, így a fotósorozaton ezt láthatod.

Te egy igazi adrenalinjunkie-nak tűnsz, de közben imádsz futni is, amit pedig sokan unalmasnak tartanak (na nem én). Hogy van ez?

Sokkal több az összefüggés a siklóernyőzés (ami a kedvenc hobbim már 23 éve) és a futás között, mint az elsőre látszik. (Egyébként az interjú előtti napon Zé éppen Vácról siklóernyőzött el Egerbe 100 km-t – a szerk.) A laikusok a siklóernyőzést jóval extrémebbnek tartják, mint amilyen, a futást pedig unalmasabbnak. A valóság viszont félúton van, számomra nagyon is hasonlítanak egymásra, mert mindkettőnél egy belső béke, egy flow állapot alakul ki, és ami nagyon fontos, hogy egyedül lehetünk a természetben. Talán a via ferrata tűnhet izgalmasabbnak, de nekem ezek akkor sem ellentétbe, hanem párhuzamba állítható időtöltések. Az outdoor sportokra vagyok rákattanva, mert ha futás, akkor a terep, ha siklóernyőzés, akkor pedig a távrepülés. Nemrég a szörfözésbe is elkezdtem belekóstolni, és ott is pont az van, hogy az elején még adrenalinbomba, de aztán azt élvezem, hogy ráállok a hullámra, és harmóniában lehetek a természettel.

Aszfalton nem is szoktál futni?

Nem igazán, mert olyan környezetben élek, ahol vannak erdei útvonalak a közelben. Viszont nem ellenzem az aszfaltos futást, mert egyszerűen imádom a városi, tömeges futóversenyeket, nagyon sok rendezvényen indultam már, leginkább félmaratonokon, de két aszfaltos maratonon is túl vagyok.

Merre van a kedvenc futótereped?

Egészen fiatal korom óta szívesen járok például a Nagykovácsi környéki dombokra, de akkoriban még nem lábon, hanem mountain bike-kal, 15-16 éves koromban még amatőrként országos bajnokságokon is nyomultam. Azokban az években fedeztem fel és szerettem meg a Budai-hegységet, és azoknak az útvonalaknak az egyes részeit szoktam mostanában futva bejárni, nagyjából 12–15 kilométereket, 300–350 m szintkülönbséggel.

Na és reggeli vagy esti futó vagy?

Egyértelműen esti! Próbálkoztam párszor a reggelivel is, mert hallottam másoktól, hogy az mennyire jó, de olyankor egész nap el akartam aludni, nem tudtam koncentrálni. Azt is tudom, hogy idő lenne átszokni, de nekem nem sikerült. Este viszont tök jól ki tudom tisztítani a gondolataimat, átrágom magam az aznapi történéseken, jól elfáradok, vacsorázom egyet, és lefekszem aludni. Nekem ez a nap igazi lezárása, ez a ritmus jön be.

fordos ze futas
forrás: Bolega Niki

Világos, hogy számodra a futás sokkal inkább mentális kikapcsolódás, mint teljesítményfokozás, de azért szoktál versenyeken indulni. Most például van valami tervben?

Jelen pillanatban nincs semmi konkrét célkitűzés, de jövőre szeretnék harmadszorra is maratont futni!

Ilyenkor van időcélod is?

A maratonnál első körben nem volt, csak annyi, hogy menjek végig, a félmaratonokon valamennyire szokott lenni, de az sem annyira megfeszülős, 1:45–1:50 között szoktam belőni. Van, amikor nem jön össze, van, amikor jobbat futok, erre nem vagyok rágörcsölve.

Hát akkor nem vagy egy időhajkurászós típus!

Abszolút nem! Ahogy a természetben futásnál, úgy a tömegrendezvényeknél is mindig elkap a flow, így nagyon kizökkentene, ha azt kellene csekkolgatnom, hogy például az 5. kilométernél ott tartok-e, ahol kell.

AZ INTERJÚ FOLYTATÁSÁT


a friss Runner's Worldben találod, még több képpel, amelyeken Fördős Zé azt is megmutatja, hol szeret a legjobban futni!

fördős zé futás
Tovább olvasok
Kép

Hasznos kalciumforrások vegánoknak, és azoknak, akik nem fogyasztanak tejtermékeket

Ha áttérsz a vega vagy vegán étrendre, az egy dolog, hogy sok zöldséget és gabonát fogyasztasz, ám vannak tápanyagok, amiket hús és tejtermékek hiányában bizony pótolni kell. A kalcium is ilyen!

Kép

Ugye nem szoktál kéretlenül ott ragadni idegen futótársad közelében?

A hazai futópályákon még nincsenek írott szabályok, de íratlanokat mindenképpen illik betartani. Ilyen például az is, hogy nem sérted meg egy másik futó intimszféráját edzés közben.

Kép

A hűvös idő alapkelléke: fejpánt – mutatunk pár szuper darabot!

A fejpánt nagyon praktikus darab, hiszen a füleket, homlokot védi, a hajat a helyén tartja, de nem túl meleg, mint egy sapka, és az izzadtságot is jól elvezeti. Létezik belőle bélelt verzió is, hogy a hidegebb időben is élvezhesd ennek a szuper kiegészítőnek az előnyeit.

Kép

3 őszi saláta, amiket ha megkóstolsz, többé nem felejtesz el!

Lassan kevesebb az idényzöldség a polcokon, és a hidegebb idő beköszöntével a test is a tartalmasabb ételeket kívánja. De ettől még ősszel és télen is kellenek a saláták - a következő 3 variációra tutira rákattantok!

Kép

6 tipp, hogy MOST se veszítsd el a futókedved

Közel egy hete, hogy ismét téli időszámításba váltottunk és hát lássuk be, az egyik legnyomasztóbb dolog sötétben róni a kilométereket.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem