Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Ezt edd futás után: íme a legjobb ételek

Ezt edd futás után: íme a legjobb ételek
Facebook
Twitter
Pinterest
Ha ezekkel pótolod az elégetett kalóriákat, még jobb hatást érhetsz el.

Egy kiadós futás után általában farkaséhesek vagyunk, azonban az, hogy együnk-e vagy sem, megosztja az embereket. Vannak, akik csak a fehérjére esküsznek, mások a szénhidrátok pótlását is fontosnak tartják, és olyan kollégánk is van, aki Turbó Diéta turmixszal pótolja a futással elégetett kalóriát. De melyik a jó módszer?

Az edzés utáni étkezés kialakításakor legfőképp a célt kell tisztázni magadban.

  • Fogyni szeretnél?
  • Javítani az állóképességeden?
  • Izmosodni?
  • Egészséges életmódot kialakítani?

E szerint változik ugyanis, hogy futás után milyen típusú tápanyagból mennyit ajánlott bevinned.

Ezt edd a célod szerint

Ha hobbiból, az egészséges életmód részeként futsz, akkor gyakorlatilag azt eszel futás után, amit szeretnél, amit a tested megkíván. Gyakorlott futóként már ismered a tested, kezdőként pedig azt tanácsoljuk, hogy valamilyen könnyű, fehérjében dús, de azért némi szénhidrátot is tartalmazó ételt válassz.

Diéta mellett alacsony kalóriatartalmú ételt válassz, egy diétás étkezéshelyettesítő turmix jó választás ilyenkor. A Turbó Diéta turmixok például 40% fehérjével segítik az izmaid regenerálódását, emellett tartalmazzák a szükséges mennyiségű szénhidrátot is, így nem érzed majd a vágyat, hogy az első gyorséttermet megrohamozd. A turmixok tartalmaznak még rostokat, jó zsírsavakat, vitaminokat és ásványi anyagokat, így a legegyszerűbb megoldást jelentik a futás utáni tápanyagpótlásra.

Kép

Ha direkt sportos életmódmellé keresel diétát, akkor személyre szabott módszert érdemes választanod, mint amilyen a Sportos Program, így érheted el a legjobb eredményt.

Ha az állóképességeden szeretnél javítani, akkor neked a különböző sportitalok, illetve étrendkiegészítők, vitaminok lesznek a leghasznosabb társaid, illetve emellett természetesen a kiegyensúlyozott étrend.

Izomépítéskor a legfontosabb, hogy a tested rögtön futás után megkapja a szükséges mennyiségű fehérjét. Fehérjepótlás nélkül ugyanis a sok edzés akár még az izmok kárára is lehet. Ilyenkor jól jöhet egy fehérjeszelet, vagy egy fehérjeturmix, amit rögtön az edzés után elfogyaszthatsz.

Ami pedig minden esetben fontos, az a folyadékpótlás. Egy intenzív edzés alatt akár egy liter vizet is kiizzadhatsz, ezt mindig pótolni kell, lehetőleg tiszta víz formájában.

Kép
Tovább olvasok
Kép

Miért veszélyes - és nem erény - a futók magas fájdalomtűrése?

Fáj? Igen…kicsit, nem vészes. És persze elmész futsz fél órát, órát, egy félmaratont, edzel rendszeresen „pici” fájdalommal. Ami valójában lehet, hogy nem is olyan pici.

Kép

Büntetőkör #25 - Folytatódik a beszélgetés a maratonfutó-legendával, Szekeres Ferenccel

Ha tetszett az első rész, most meghallgathatod, mi mindenről beszélgetett még Simonyi Balázs Szekeres Ferenccel!

Kép

Az Aloe vera 5 fantasztikus hatása, amik különösen hasznosak a hideg idő beálltával

Nyáron sebgyógyításra, napégésre fantasztikus az Aloe vera, de az igazság azt, hogy ezt a csodanövényt az év 365 napján érdemes lenne használni - mondjuk is, hogy miért!

Kép

A futópad-tulajdonosok mindössze 14 százalékának van rendkívüli motivációja az edzések elvégzéséhez

Ugyanakkor ők még mindig motiváltabbak, mint más, aki fitneszgépeken, otthoni sporteszközök használatával sportol rendszeresen – derült ki egy tanulmányból.

Kép

Zsírégetés? Egészséges szív? Van egy másik nagyon fontos ok, amiért minden nőnek kardióznia kéne

Sokan akkor kezdenek kardiózni, amikor leadnának néhány kilót, magasabb a vérnyomásuk a kelleténél, vagy mert szeretnének általánosan fittebbek lenni. Ám van még egy nagyon fontos érv a kardiózás mellett - a nők számára!

Kép

Neked volt már rosszul sikerült futásod? A legjobbak sem verhetetlenek és ez így van jól!

Az elmúlt két hétben a világ legjobb futói közül ketten másként zártak 1-1 versenyt, ahhoz képest, mint ahogyan előzetesen várták…vártuk. Eliud Kipchoge Londonban, Joshusa Cheptegei pedig az elmúlt hétvégi félmaratoni VB-n teljesített szolidabban önmagához képest.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem