Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Ezért ne gyötörd magad MOST a stresszevés miatt

evés,étkezés
Facebook
Twitter
Pinterest
Mindenki másként éli meg ezt az időszakot most: ha te is azon aggódsz, hogy a kevesebb mozgás miatt felszalad jópár kiló a karantén végére, netán az evésbe menekülsz a stressz miatt, akkor érdemes elolvasnod a következőket!

Jelenleg mindannyian különböző mértékben stresszelünk, aggódunk, félünk a kialakult helyzet miatt. A bizonytalanság és az elszigeteltség következtében egyre több cikk szól arról, hogyan lehet kezelni az érzelmi evést. De valóban van ok aggodalomra emiatt? Nem elég amiatt stresszelni, hogy te, vagy akiket szeretsz, lebetegszenek? Nem elég a gyerekek miatt idegeskedni, a pénzügyeken, a munkán stresszelni - tényleg fontos a pluszkilóktól is rettegni? Néhány szakértő szerint egyáltalán nem! Persze nem kell halálra enned magad nasikkal, de ez most nem a vad fogyókúrák időszaka...

Az étkezés biztonságot nyújt és segít levezetni a stresszt

Mindannyiunknak más az étkezéshez való viszonya, de az biztos, hogy mindenkinek fontos szerepet tölt be az életében. Köthető ünnepekhez, de a stresszhez, a komfortérzet megtartásához is. Épp ezek miatt most az étkezés az, ami sokaknak biztonságot nyújt - vallja Mindy Black dietetikus, táplálkozási szakember. Szerinte ha azt tapasztalod magadon, hogy most másképp, másfajta ételeket eszel, akkor ne ijedj meg, mert ez teljesen természetes reakció a szervezet részéről - így vezetjük ugyanis le a stresszt - ezzel egy másik dietetikus, Brenna O'Malley is egyetért.

Abban pedig a legtöbb szakértő megegyezik, hogy jelen helyzetben a túlevés, a stresszevés és az érzelmi evés is teljesen normálisnak számítanak, ezért első körben türelmesnek kell lenned magaddal szemben. Ha más ízekre vágysz, egyél más ételeket, figyelj arra, hogy ne hagyj ki étkezést. Azt viszont tudatosítsd magadban, hogy ez az egész most nem az ételről szól: inkább foglalkozz a félelmeiddel, beszéld ki őket, törődj magaddal más módon is, ne nyomj el minden félelmet és idegességet finom falatokkal.

Ha pedig úgy érzed, képtelen vagy hosszú távon ellenállni minden kísértésnek, akkor tényleg érdemes szakembert keresned - akár online is!

evés,étkezés
forrás: GettyImages

Munka otthon, a hűtő közelében

Az sem segít a helyes étkezésen, hogy míg eddig a legtöbben irodában dolgoztak, most otthon, a konyha pár méteres körzetében töltik a nap nagy részét, így sokkal nagyobb a kísértés arra, hogy akkor is egyél, amikor nem is vagy éhes. Ráadásul a legtöbb helyen nincs dolgozószoba, így az étkezőasztal veszi át az iroda szerepét. Kirsten Ackerman dietetikus szerint most sokaknak azon jár az esze munka közben, mit lehetne még megenni, és az új helyzetben képtelenek betartani a jól bevált munka-étkezés ütemtervüket. Ez viszont szintén nem egy olyan dolog, amit egyik percről a másikra meg lehet változtatni: türelmesnek kell lenned magaddal szemben, hogy ismét rátalálj egy jól tartható ritmusra - a hűtő közelében.

Érdemes bevezetni, hogy ha szünetet tartasz, nem a hűtőben matatsz, hanem kicsit kimész a levegőre, zenét hallgatsz, felhívod az egyik barátodat. Ezek mind hasznosabbak, mint a nasizás!

Más ételekhez férsz hozzá, mint korábban

Eddig viszonylag rendszeresen ettél friss gyümölcsöt, zöldségeket, most azonban erre nincs lehetőséged, így maradnak az előre csomagolt, feldolgozott ételek, a konzervek, a tartós élelmiszerek? Ez ebben a helyzetben megbocsájtható, és azzal sincs gond, ha most ezekből az ételekből a szokottnál többet halmozol fel, ha ez biztonságot ad. Sőt, ha most vágyat érzel arra, hogy vegyél chipset, csokit, jégkrémet, amit korábban nem tettél, az is rendben van a szakértők szerint - ha ettől pozitívabb környeztet tudsz magadnak teremteni.

Galéria / 6 kép

6 késő esti tevékenység, ami jobb mint a nassolás

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Ettél már csicsókát? Itt az ideje kipróbálni!

Azon vagyunk, hogy minél színesebben táplálkozz- próbálj ki új ízeket, zöldségeket, szokatlanabb alapanyagokat. A csicsóka most igazi szezonális élelmiszer - ne feledkezz meg róla!

Kép

A londoni buborék – avagy versenyzés a covid idején

2020 teljesen új kihívások elé állította az egész nemzetközi sportéletet. Az Olimpiát elhalasztották, a versenyeket eltörölték, a sportlétesítményeket bezárták. A sportolók azonban nem adták fel egykönnyen, ahogyan a sportszervezők sem. Újfajta rendezési elveket dolgoztak ki, hogy ne landoljon még több sportesemény a kukában.

Kép

Az edzés utáni kínzó fejfájás elkerülhető, de figyelned kell néhány dologra!

Egy kőkemény edzés épp elég fájdalmat tud okozni, semmi szükség arra, hogy még a fejed is fájjon utána - nem igaz?

Kép

Miért veszélyes - és nem erény - a futók magas fájdalomtűrése?

Fáj? Igen…kicsit, nem vészes. És persze elmész futsz fél órát, órát, egy félmaratont, edzel rendszeresen „pici” fájdalommal. Ami valójában lehet, hogy nem is olyan pici.

Kép

Büntetőkör #25 - Folytatódik a beszélgetés a maratonfutó-legendával, Szekeres Ferenccel

Ha tetszett az első rész, most meghallgathatod, mi mindenről beszélgetett még Simonyi Balázs Szekeres Ferenccel!

Kép

Az Aloe vera 5 fantasztikus hatása, amik különösen hasznosak a hideg idő beálltával

Nyáron sebgyógyításra, napégésre fantasztikus az Aloe vera, de az igazság azt, hogy ezt a csodanövényt az év 365 napján érdemes lenne használni - mondjuk is, hogy miért!

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem