Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Miért is kellene minden futónak diót ennie? Máris eláruljuk!

dió,ősz,
Facebook
Twitter
Pinterest
A magféleségek zöme rengeteg vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, ráadásul nagy előnyük még, hogy az elkészítéssel sem kell bíbelődni. Kivéve, ha pirítva ennéd - ami a diónak kifejezetten jót tesz!

Egy kis marék dió pár gerezd almával minden uzsonnára vagy tízóraira tökéletes, ahogy az is, ha a salátáidat mindig egy kis pirított dióval dobod fel.

De miért is olyan szuper őszi finomság a dió, különösen azoknak, akik sokat sportolnak?

Olvasd el ezt is!

A diónak magas az Omega-3 zsírtartalma, ezek a zsírok segítenek csökkenteni a gyulladásokat azáltal, hogy természetes gyulladáscsökkentő vegyületeket állítanak elő, amelyek elősegítik a test gyorsabb gyógyulását, emellett csökkentik az edzés utáni izomlázat is.

Mivel a szervezet sajnos nem tudja előállítani az Omega-3 zsírsavakat, ezért nagyon fontos, hogy megfelelő étrendet kövessünk, és olyan fogásokat együnk, amik bővelkednek Omega 3-ban:

dió,saláta,
forrás: Unsplash/Nick Bratanek

A dió alfa-linolénsavat tartalmaz, ami egyfajta omega-3 zsírsav. Csak egy marék, kb. 32g dió tartalmazza az esszenciális Omega-3 zsír napi ajánlott bevitelének körülbelül 91% -át - vagyis szinte a teljes egészét.

Jól hangzik, ugye?

Emellett ez a zsírsav hozzájárul az egészséges sejtmembránok kialakulásához, az idegrendszer megfelelő működéséhez, a megfelelő pajzsmirigy- és mellékvese-aktivitáshoz és a hormontermeléshez is. Segíti a vérnyomás, a májműködés, az immunrendszer működését is.

Persze akármennyire fantasztikus étel a dió, túlzásba akkor se ess vele: az ajánlott napi mennyiség körülbelül egy maréknyi. Azt viszont te döntöd el, hogyan szereted fogyasztani, mi mindenesetre arra buzdítunk, hogy próbáld ki minél több ételben és akár smoothie-ban!

Galéria / 5 kép

Az 5 legegészségesebb magféleség

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Hasznos kalciumforrások vegánoknak, és azoknak, akik nem fogyasztanak tejtermékeket

Ha áttérsz a vega vagy vegán étrendre, az egy dolog, hogy sok zöldséget és gabonát fogyasztasz, ám vannak tápanyagok, amiket hús és tejtermékek hiányában bizony pótolni kell. A kalcium is ilyen!

Kép

Ugye nem szoktál kéretlenül ott ragadni idegen futótársad közelében?

A hazai futópályákon még nincsenek írott szabályok, de íratlanokat mindenképpen illik betartani. Ilyen például az is, hogy nem sérted meg egy másik futó intimszféráját edzés közben.

Kép

A hűvös idő alapkelléke: fejpánt – mutatunk pár szuper darabot!

A fejpánt nagyon praktikus darab, hiszen a füleket, homlokot védi, a hajat a helyén tartja, de nem túl meleg, mint egy sapka, és az izzadtságot is jól elvezeti. Létezik belőle bélelt verzió is, hogy a hidegebb időben is élvezhesd ennek a szuper kiegészítőnek az előnyeit.

Kép

3 őszi saláta, amiket ha megkóstolsz, többé nem felejtesz el!

Lassan kevesebb az idényzöldség a polcokon, és a hidegebb idő beköszöntével a test is a tartalmasabb ételeket kívánja. De ettől még ősszel és télen is kellenek a saláták - a következő 3 variációra tutira rákattantok!

Kép

6 tipp, hogy MOST se veszítsd el a futókedved

Közel egy hete, hogy ismét téli időszámításba váltottunk és hát lássuk be, az egyik legnyomasztóbb dolog sötétben róni a kilométereket.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem