Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Napfény alig van, de nagyon kell a D-vitamin: 6 étel, ami bővelkedik benne

vitamin,narancslé
Facebook
Twitter
Pinterest
Télen-nyáron kell a szervezetnek a D-vitamin, legfőképp a csontok és az izmok egészsége szempontjából. Tavasszal és nyáron a napfény kiváló D-vitamin forrás, télen azonban kiemelten kell figyelni a pótlására: a következő ételekkel megteheted!

Nyáron nem nehéz elegendő D-vitaminhoz juttatni a szervezetet: ha kint tartózkodsz 5-30 percet a napon, már biztosítod a test számára szükséges napi vitaminmennyiséget. Ám az őszi-téli hónapokban sokkal korlátozottabbak a lehetőségeink, így ha nem szedsz pluszban D-vitamint táplálékkiegészítő formájában, akkor érdemes olyan ételeket fogyasztanod, amik bővelkednek benne.

A következők mind remek D-vitamin források - edd őket minél gyakrabban!

Miért is kell a D-vitamin?


Nem csak a csontok egészsége szempontjából fontos a megfelelő D-vitamin bevitel: kutatások szerint ez kell az egészséges, erős immunrendszerhez és a gyulladásos folyamatok csökkentéséhez. Egy egészséges felnőtt számára napi 1500-2000 Nemzetközi Egység D-vitmain az ajánlott. A szervezet pedig jelez, ha hiányállapot lép fel: ha sokat betegeskedsz, gyakran kapsz el légúti megbetegegedéseket, influenzát, folyamatosan fáradt vagy, akkor érdemes lenne odafigyelned a D-vitamin szintedre. Emellett a D-vitamin fontos az egészséges szerotoninszint fenntartásához: ez nagyban befolyásolja a hangulatot, az alvás minőségét, a kedélyállapotot, az étvágyat, és a depresszió kialakulásában is szerepet játszik.

Galéria / 6 kép

D-vitaminban gazdag ételek

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Hasznos kalciumforrások vegánoknak, és azoknak, akik nem fogyasztanak tejtermékeket

Ha áttérsz a vega vagy vegán étrendre, az egy dolog, hogy sok zöldséget és gabonát fogyasztasz, ám vannak tápanyagok, amiket hús és tejtermékek hiányában bizony pótolni kell. A kalcium is ilyen!

Kép

Ugye nem szoktál kéretlenül ott ragadni idegen futótársad közelében?

A hazai futópályákon még nincsenek írott szabályok, de íratlanokat mindenképpen illik betartani. Ilyen például az is, hogy nem sérted meg egy másik futó intimszféráját edzés közben.

Kép

A hűvös idő alapkelléke: fejpánt – mutatunk pár szuper darabot!

A fejpánt nagyon praktikus darab, hiszen a füleket, homlokot védi, a hajat a helyén tartja, de nem túl meleg, mint egy sapka, és az izzadtságot is jól elvezeti. Létezik belőle bélelt verzió is, hogy a hidegebb időben is élvezhesd ennek a szuper kiegészítőnek az előnyeit.

Kép

3 őszi saláta, amiket ha megkóstolsz, többé nem felejtesz el!

Lassan kevesebb az idényzöldség a polcokon, és a hidegebb idő beköszöntével a test is a tartalmasabb ételeket kívánja. De ettől még ősszel és télen is kellenek a saláták - a következő 3 variációra tutira rákattantok!

Kép

6 tipp, hogy MOST se veszítsd el a futókedved

Közel egy hete, hogy ismét téli időszámításba váltottunk és hát lássuk be, az egyik legnyomasztóbb dolog sötétben róni a kilométereket.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem