Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

pihenés nappal,futás
Facebook
Twitter
Pinterest
A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

A nap közbeni alvásolyan, mint a sprint: bár nem tart sokáig, de energetizál, felfrissít, viszont ha rosszul csinálod, utána tízszer fáradtabbnakérzed magad.

A szunyókálás abszolút fokozza a teljesítményt, méghozzá a következőképp:

Az alvás hatással van a gyorsaságra, az erőre, a kedényállpotra, a fájdalomtűrő képességre - ezek pedig mind rengeteget számítanak futás közben. Ha mondjuk valaki maratonra készül, az optimális regenerációhoz legalább egy órás pihenést kellene beiktatnia nap közben

- mondja W. Christopher Winter, a The Sleep Solution című könyv írója.

Kutatások szerint az ilyen intenzíven sportolóknak a napi 7-9 órás éjszakai alvás lenne a legideálisabb, ám sajnos a legtöbb sportoló nem alszik eleget, és nem elég minőségi az alvása, hiába a pokoli fáradtság. A Journal of Sports Sciences kutatásai szerint négy profi hokisból egynek alvásproblémája van, és hatból egy általában csak altatókkal képes az alvásra. A lap szerint az intenzív edzés még a karékpárosoknál is komolyan rombolja az alvás minőségét.

Persze ennek számtalan oka lehet, kezdve az esti edzésektől a kemény fizikai igénybevételen át a magas stressz-szintig.

Sok ember annyira azt érzi, hogy rajta a nyomás, hogy jól aludjon, hogy ez épp a visszájára fordul, és éberen fekszik az éjszaka nagy részében az ágyában. Szerintem a legtöbb sportolónak többet kellene aludnia, mint amennyit éjjel valójában alszik

- mondja Winter.
pihenés nappal,alvás,kikapcsolódás
forrás: GettyImages

Persze van, hogy a nap közbeni pihenés sem sül el jól: enervált, fáradt lehetsz tőle, ráadásul éjjel ébernek érzed magad, és az energiaszinted is a béka feneke alá kerül. A trükk az, hogy rá kell jönnöd, neked a nap melyik szakaszában és mennyi pihenés tesz igazán jót. A következő szakértői tippek segíthetnek rájönni, nálad hogy fest a tökéletes délutáni szunyókálás:

  • Maximum 30 percet szundizz nap közben! A szakember szerint ugyanis 30 perc után kezdünk nagyon mélyen aludni, ha viszont ez megtörténik, majd fel kell kelni, na akkor érzed azt, hugy hulla fáradt vagy!
  • Aludj el minél korábban! Mármint nap közben, lehetőleg 12:30 és 13:00 fele, semmint késő délután. Ha ugyanis későn szundizol, sokkal nehezebb lesz este elaludni.
  • Ne idegeskedj, ha nem tudsz elaludni! Winter elmesélte, sok páciense éjszaka csak altatóval képes elaludni, míg nap közben simán álomba zuhannak. Az ok egyszerű: nap közben nem stresszelik magukat az elalváson, bezzeg este már igen.. A szakember szerint akinek nappal nehezére esik elaludnia, annak azt kell mantráznia magának, hogy ez csak pihenés, nem időpocsékolás, és nem kötelező dolog. ,,Ne az elalvás legyen a cél - gondolj arra, hogy pihentél egy jót" - mondja a szakember.

Galéria / 6 kép

Trükkök a jobb alvásért

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Alig várom, hogy újra fussak, de fontosabb a megfelelő regeneráció szülés után! - Az első 3 hét tapasztalatai és a gyerekágyi torna

A várandósság alatti sportolást igyekeztem tudatosan felépíteni (vagyis inkább le), így azt biztosan tudtam, hogy a szülés utáni regenerációt ugyanilyen átgondoltan szeretném végigvinni.

Kép

5 táplálkozási tévhit, amit jó tudnia minden futónak

A szénhidrátok és a fehérjék valóban a legfontosabb tápanyagok egy futó számára? A kávé dehidratál? A zsírszegény étrenddel jobban tartható a testsúly? A gélek és izoitalok szolgáltatják a legjobb energia-utánpótlást terhelés esetén?

Kép

Paula Radcliffe koncentrációs technikája, ami eredményessé tette őt

Kivel ne fordult volna elő egy fontos versenyen, hogy a kezdeti lelkesedést egyszer csak megtörték a zavaró gondolatok: „ááá nem fog ez menni, már a lábam is fáj, kimaradt két hét a felkészülésből, hopp a futó, akivel eddig simán tartottam a lépést el is húzott” - és még mennyi ilyen és ehhez hasonló gondolat kering egy futó fejében, ha éppen nem megy a futás.

Kép

Ne utáld annyira! 5 ok, amiért időnként érdemes kelbimbót enned!

Nagyon sokan az elég erőteljes íze miatt teszik tiltólistára a kelbimbót, pedig jól elkészítve és a megfelelő dolgokkal kombinálva csodás kiegészítője lehet az egészséges étkezésnek.

Kép

5+1 szuperjó Black Friday ajánlat, amit megéri kihasználni!

Ha fontos számodra, hogy fitt és ápolt legyél, akkor mutatunk pár szuper terméket, amit a Black Friday alatt kedvezményes áron szerezhetsz be!

Kép

42 ezer lépés a szülésért

Egy szokatlan futás lesz vasárnap a Margitszigeten. "Futás a szülésért, a választás szabadságáért, az esszenciális női erő, a női minőség felemelkedéséért." Amolyan „gyógyító” futás. Női kezdeményezés, de nem csak nők számára.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem