Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Leadnád a felesleges zsírt, és szeretnéd látni az izmaidat is? A kulcs a fehérjefogyasztás

fogyás,edzés
Facebook
Twitter
Pinterest
Fogyni akarsz, de nem csak az a cél, hogy a mérleg kevesebbet mutasson, hanem izmokat is szeretnél, és lehetőleg a zsírtól szabadulnál meg? Érdemes a szokottnál jobban figyelni a fehérjebevitelre!

Ha egyidőben akarsz a zsírmennyiség egy részétől megszabadulni és izmot építeni, akkor sokkal több kell annál, minthogy egyszerűen visszaveszed a kalóriabevitelt. A fehérjefogyasztás a kulcs, mert ez segít az izomépítésben.

Viszont ha hiszed, ha nem, nem kell annyi fehérjét bevinned a szervezetedbe, mint amennyit gondolsz!

Azoknak a nőknek, akik izmot akarnk építeni és súlyt veszíteni, testsúly kilogrammonként 1.1-1.8 gramm proteinre van szükségük. Ezt fontos betartani, mert a túl magas proteinbevitel hízáshoz is vezethet

- vallja Torey Armul, az Amerikai Táplálkozási és Dietetikai Akadémia szóvívője.
fogyás,fehérje
forrás: GettyImages

A fentiek szerint tehát egy 65 kilós nőnek napi 71-117 gramm fehérjére van szüksége!

Ha biztosra akarsz menni, hogy eléred ezt a számot, válassz teljes értékű ételeket a táplálékkiegészők helyett. A szakember szerint ugyanis a minőségi ételekben minőségi fehérje van, mellette pedig olyan fontos dolgok, mint az ásványi anyagok, nyomelemek, rostok. Ezek az izmokat is egészségesen tartják, a súlyt pedig nem hagyják kilengeni. A magok, a babfélék, a tojás kiváló fehérjeforrások! A tejtermékek, a halak, a zöldségek és tele vannak fehérjével, és ne feledd, nem csak és kizárólag a húsfélékben van sok fehérje.

És erról se feledkezz meg, hogy nem csak és kizárólag a fehérje az izomépítés és a fogyás kulcsa: a rendszeres sport, az erősítő edzések mind kellenek - ezek és a helyes étkezés vezetnek a célok eléréséhez!

Galéria / 6 kép

Ezekben a növényekben van a legtöbb fehérje, szóval ott a helyük a tányérodon

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Paula Radcliffe koncentrációs technikája, ami eredményessé tette őt

Kivel ne fordult volna elő egy fontos versenyen, hogy a kezdeti lelkesedést egyszer csak megtörték a zavaró gondolatok: „ááá nem fog ez menni, már a lábam is fáj, kimaradt két hét a felkészülésből, hopp a futó, akivel eddig simán tartottam a lépést el is húzott” - és még mennyi ilyen és ehhez hasonló gondolat kering egy futó fejében, ha éppen nem megy a futás.

Kép

Ne utáld annyira! 5 ok, amiért időnként érdemes kelbimbót enned!

Nagyon sokan az elég erőteljes íze miatt teszik tiltólistára a kelbimbót, pedig jól elkészítve és a megfelelő dolgokkal kombinálva csodás kiegészítője lehet az egészséges étkezésnek.

Kép

5+1 szuperjó Black Friday ajánlat, amit megéri kihasználni!

Ha fontos számodra, hogy fitt és ápolt legyél, akkor mutatunk pár szuper terméket, amit a Black Friday alatt kedvezményes áron szerezhetsz be!

Kép

42 ezer lépés a szülésért

Egy szokatlan futás lesz vasárnap a Margitszigeten. "Futás a szülésért, a választás szabadságáért, az esszenciális női erő, a női minőség felemelkedéséért." Amolyan „gyógyító” futás. Női kezdeményezés, de nem csak nők számára.

Kép

Pattintsd ki a hasizmaidat a következő hetekben, méghozzá Debreczeni Dóri kedvenc gyakorlataival!

Debreczeni Dóri a futás mellett saját testsúlyos edzéseket is tart, a koronavírus miatti korlátozások azonban a csoportos órák felfüggesztését eredményezték. Dóri azonban arra ösztönöz mindenkit, hogy otthon is mozogjon - mutatjuk is kedvenc hasizom gyakorlatait!

Kép

Hogyan válaszd ki a számodra legmegfelelőbb futódzsekit?

Egy jó futókabát szuper védelmet nyújt az őszi hűvösben, a fagyos télben, de még egy átmeneti időszakban is jó szolgálatot tehet. Nem beszélve arról, hogy sok hazai és nemzetközi, elsősorban terepfutóverseny kötelező darabja.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem