Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Élvezd a nyugodt futásokat…amíg csak lehet!

koronavírus,fuss szabadban,fuss egyedül,fuss felelősen
Facebook
Twitter
Pinterest
A koronavírus megakasztotta a normál életvitelt minden tekintetben. Bezártak a közintézmények, a mozik, színházak, ugyan az éttermek még nem teljesen, de ki megy most szívesen oda, ahol idegenekkel kell zárt helyen tartózkodnia.

A vásárlás is necces…tudja ezt mindenki. Ezért a napi, kétnapi bevásárlások helyett heti egyszer próbáljuk beszerezni azt, amire szükség van.

Ijesztő, bizonytalan időket élünk, amelynek a végét senki nem látja még. A futók számára ezekben az időkben a futás még fontosabb, mint bármikor.

Fuss a szabadban!

Ez az egyik legbiztonságosabb, amit tehetsz ezekben az időkben. „Semmi nem indokolja, hogy az emberek lemondjanak a szabadtéri futásról” - mondja a fertőző betegségek szakértője, Dr. Joseph Vintez. A futás és a szabadban tartózkodás létfontosságú szerepet játszhat a mentális egészség fenntartásában és az immunitást is fokozhatja.

„A koronavírus terjedési tulajdonságait figyelembevéve, a szabadtéri futás még mindig egészen csekély kockázattal jár” - mondja Dr. David Nieman, az Appalache Állami Egyetem Humán Teljesítménylaboratóriumának igazgatója. Mostanra egész sok mindent megtudtunk arról, hogyan terjed a koronavírus: általában szorosabb érintkezés során és zárt helyeken a legvalószínűbb. A leírások alapján a terjedése cseppfertőzés útján történik: légzőcseppek, köhögés vagy tüsszentés útján, ám például verejtéken keresztül nem kapható el.

Olvasd el ezt is!

Amire érdemes odafigyelni, hogy ne legyenek túl nehezek az edzések és bőséges pihenést iktass be a futások közé. „Kerüld a túledzést, mert az veszélyeztetheti immunrendszer vírusok felismerésére és elpusztítására való képességét” - mondja Dr. Nieman, amely jó tanács bármilyen egyéb helyzetben, tehát nem csak most, a koronavírus időszakában.

Indulás előtt persze győződj meg róla, hogy semmilyen rendelet nem tiltja a szabadtéri futást, ha már komolyabb kijárási korlátozásokat vezettek be a lakóhelyeden. Illetve, ha kicsit is gyengének érzed magad, a közérzeted nem jó, inkább maradj otthon, ne kockáztass most megbetegedést.

koronavírus,fuss egyedül,fuss szabadban,fuss felelősen
forrás: Getty Images

Nincs futás a barátokkal!

Az egyedül futás az egyetlen biztonságos módszer jelenleg. Ez azt jelenti, hogy nincs a 2 méteres körzeteden belül senki. Az egyetlen társaságodat most azok az emberek jelenthetik, akikkel közös háztartásban élsz. Úgy tervezd meg az útvonaladat, hogy ritkán járt ösvényeket válassz, esetleg menj kora reggel vagy késő délután, kora este. Ne ölelkezz, ne fogj kezet senkivel és ne adj puszit senkinek. Köszönni, inteni persze lehet ismerősnek és bárki másnak is.

Annak ellenére, hogy sokan vágyunk a futás közösségi élményére, ne menj bele semmilyen, akár csak kisebb társasági edzésbe. Mi futók, úgy fejezzük ki az otthon maradáshoz kapcsolódó szolidaritásunkat, hogy beszüntetünk mindenféle találkozást a futótársakkal, illetve a lakóhelyünk közelében maradunk és ott keressük meg azokat a helyeket, ahol másoktól kellő távolságra, biztonságosan tudunk sportolni.

koronavírus,fuss szabadban,fuss egyedül,fuss felelősen
forrás: Getty Images

Légy felelős!

Felelős viselkedés: erre most nagy szükség van! Jelezd, ha szükséged van segítségre és vedd észre, ha másnak lenne szüksége rá. A fizikai távolságtartás nem jelent teljes elszigeteltséget, a technológia lehetőséget biztosít a kapcsolattartásra ezekben a bizonytalan időkben is!

A futás csodálatos, most nagyon fontos tevékenység sokunk számára, amire talán kiváltságként tekintenek. Azzal vállalhatsz sorsközösséget ebben a helyzetben, ha a futásaid során felelősen viselkedsz, nem mész bele feleslegesen olyan helyzetekbe, amelyekkel a saját egészséged kockáztatod, hisz ezzel terhet raksz a környezetedre is. Nincs verseny, nincs veszett tempó! Válassz könnyű erdei útvonalakat! Élvezd a nyugodt futásokat…amíg csak lehet!


Galéria / 7 kép

6+1 természetes immunerősítő, amit mindenképp tarts otthon a koronavírus idején

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Miért veszélyes - és nem erény - a futók magas fájdalomtűrése?

Fáj? Igen…kicsit, nem vészes. És persze elmész futsz fél órát, órát, egy félmaratont, edzel rendszeresen „pici” fájdalommal. Ami valójában lehet, hogy nem is olyan pici.

Kép

Büntetőkör #25 - Folytatódik a beszélgetés a maratonfutó-legendával, Szekeres Ferenccel

Ha tetszett az első rész, most meghallgathatod, mi mindenről beszélgetett még Simonyi Balázs Szekeres Ferenccel!

Kép

Az Aloe vera 5 fantasztikus hatása, amik különösen hasznosak a hideg idő beálltával

Nyáron sebgyógyításra, napégésre fantasztikus az Aloe vera, de az igazság azt, hogy ezt a csodanövényt az év 365 napján érdemes lenne használni - mondjuk is, hogy miért!

Kép

A futópad-tulajdonosok mindössze 14 százalékának van rendkívüli motivációja az edzések elvégzéséhez

Ugyanakkor ők még mindig motiváltabbak, mint más, aki fitneszgépeken, otthoni sporteszközök használatával sportol rendszeresen – derült ki egy tanulmányból.

Kép

Zsírégetés? Egészséges szív? Van egy másik nagyon fontos ok, amiért minden nőnek kardióznia kéne

Sokan akkor kezdenek kardiózni, amikor leadnának néhány kilót, magasabb a vérnyomásuk a kelleténél, vagy mert szeretnének általánosan fittebbek lenni. Ám van még egy nagyon fontos érv a kardiózás mellett - a nők számára!

Kép

Neked volt már rosszul sikerült futásod? A legjobbak sem verhetetlenek és ez így van jól!

Az elmúlt két hétben a világ legjobb futói közül ketten másként zártak 1-1 versenyt, ahhoz képest, mint ahogyan előzetesen várták…vártuk. Eliud Kipchoge Londonban, Joshusa Cheptegei pedig az elmúlt hétvégi félmaratoni VB-n teljesített szolidabban önmagához képest.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem